در حال حاضر، فیسبوک با افزایش کارمندان کنترل محتوا به 15هزار نفر، میزان نظارت خود را بر محتواهای وارد شده در این برنامه اجتماعی را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین،  مسئله مهمی که در خصوص برنامه اجتماعی فیسبوک پیش می‌آید این است که با وجود شناخته شدن این برنامه به عنوان محلی که در آن آزادی بیان عقاید وجود دارد،چگونه می‌تواند محتواها را کنترل کند؟

فیسبوک محتواهای دارای مطالب خشونت‌آمیز، جنسی و توهین‌آمیز را ممنوع کرده است. تمام محتواهای وارد شده در فیسبوک، به طور دستی توسط کارمندان این شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا فردی قوانین را نقض نکند. توییتر و یوتیوب نیز سیستم مشابهی را برای نظارت بر محتوا در شبکه اجتماعی خود استفاده می کنند.

طبق آمار ارائه شده، معمولا به مدیران محتوا در فیسبوک حقوق کمتری نسبت به کارمندان معمول این شرکت پرداخت می‌شود. حقوق سالیانه مدیران محتوا تنها 1404دلار است، در حالی که مدیران کشورهای دیگر همچون هند و بنگلادش، 28.800دلار سالیانه دریافت می‌کنند. اشخاص ثالثی که در فیسبوک کار می‌کنند، به طور متوسط 240هزار دلار سالیانه حقوق می‌گیرند.

فیسبوک در سال‌های اخیر تلاش کرده است به مدیریت محتوا بیشتر اهمیت دهد. در سال 2009، در حالی که این شبکه تنها 120میلیون کاربر فعال ماهانه داشت، تنها 12نفر مدیر تولید محتوا، بر محتوای پست کاربران نظارت می‌کردند. در سال‌های اخیر با حدود 2.3میلیارد کاربر در سراسر جهان، حدود 15هزار کارمند را برای کنترل محتواهای خشونت‌آمیز، جنسی و توهین‌آمیز استخدام کرده است.

فیسبوک چگونه محتوا را کنترل می‌کند؟