۰ نفر

می دانید چرا همسرتان تلفن همراه شما را چک می کند؟

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۳۱
کد خبر: 666133
می دانید چرا همسرتان تلفن همراه شما را چک می کند؟

بیشتر افراد بعد از ازدواج از احترام گذاشتن به حریم خصوصی یکدیگر غافل می شوند و مدام به چک کردن گوشی همسر خود می پردازند. با این مطلب همراه ما باشید تا با پیامدهای این کار آشنا شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، چک کردن گوشی همسر ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد ولی این کار جز ایجاد تنش بیشتر و بی اعتمادی به یکدیگر نتیجه ای ندارد. در این مطلب با پیامدهای این کار آشنا شده و به شما راه کارهایی برای رفع آن ارائه می شود.

علت و پیامدهای چک کردن گوشی همسر

بیشتر زوجین به دلایل مختلفی تمایل دارند تا از اطلاعات گوشی همسر خود با خبر شوند و با این کار حس امنیت خاطر بیشتری پیدا می کنند. اکثر افراد بعد از ازدواج از احترام به حریم خصوصی یکدیگر غافل شده و مدام گوشی همسر خود را چک می کنند. ولی این کار نتیجه ای جز ایجاد تنش و بی اعتمادی و دور شدن از یکدیگر نخواهد داشت.

از این رو بهتر است به حریم شخصی همسر خود احترام گذاشته و اگر به رفتارهای وی در فضای مجازی شک دارید روش های بهتری به جز چک کردن گوشی همسر وجود دارد. که در ادامه مطلب با آن ها آشنا می شوید. اگرچه امروزه افراد زیادی به دنبال برنامه ای برای کنترل تماس ها و پیام های گوشی همسر خود هستند.

این تلاش برای چک کردن گوشی همسر می تواند به دلیل بی اعتمادی به همسر یا ترس از دست دادن وی باشد. ولی نگهداری و حفظ هر چیزی روش اصولی خودش را دارد و این که مدام به چک کردن گوشی همسر بپردازید شما را از یکدیگر دورتر می نماید.

جایگاه حریم خصوصی در زندگی مشترک

مشکل پنهان فردی که گوشی همسرش رو چک می کنه

عدم احترام به حریم خصوصی یکدیگر در زندگی مشترک جز این که زن و شوهر را در چرخه ای معیوب گرفتار نماید، نتیجه ای ندارد. به طوری که چک کردن مدام یکدیگر سبب رنجش و واکنش های متقابل می شود. این واکنش ها باعث تشدید شک و تردید شده و مجددا رفتارهای کنترل کننده افزایش می یابد. این موضوع ادامه یافته و در نهایت به بحران بزرگی در زندگی تبدیل می شود.

از این رو ضرورت دارد به حریم شخصی همسر خود احترام گذاشته و اگر به رفتارهای وی در فضای مجازی شک دارید از روش های اصولی تر وارد شده تا نتیجه مثبتی حاصل شود. به طور مثال به روانشناس مراجعه تا علت ریشه یابی شده و به شما کمک کند نشانه های خیانت به همسر را بیشتر شناخته و با راهکارهای حل مشکل آشنا گردید.

موقعی ازدواج موفق شکل می گیرد که افراد به سطحی از رشد و بلوغ اجتماعی رسیده باشند که جنبه های مختلف زندگی شان را با دیگری شریک شده و با همکاری هم برای ساختن زندگی تلاش نمایند. ولی این موضوع به این مفهوم نیست که نباید هیچ حریم شخصی برای خود داشته باشید و با فردیت منافاتی ندارد. از این رو علاوه بر اینکه آزادانه موضوعات روزمره را با یکدیگر در میان می گذارید باید برای استقلال یکدیگر نیز ارزش قائل گردید. این کار سبب افزایش اعتماد به نفس هر دو شده و صمیمت بیشتری را سبب می شود.

مشکل پنهان فردی که گوشی همسرش رو چک می کنه

سوال اینجاست که چرا برخی افراد به چک کردن گوشی همسر خود متمایل می شوند؟ در پاسخ به این سوال چند دلیل عنوان می شود.

بی اعتمادی

یکی از دلایل عمده این کار بی اعتماد شدن نسبت به همسر می باشد. عدم اعتماد به زوج ممکن است به دلیل مشاهده رفتارهای مشکوک و غیر عادی او باشد. به طور مثال زیاد با گوشی صحبت کرده یا مدام در شبکه های اجتماعی در حال چت است. در مواردی نیز ممکن است به دلیل بی توجهی به همسر این بی اعتمادی شکل گیرد و حس کنجکاوی وی تحریک شود.

شکاک بودن

برخی افراد با این که نکته مبهمی در رفتار همسر خود مشاهده نمی کنند اما باز هم در حال بررسی گوشی او هستند. به این افراد باید گفت شما فرد شکاکی هستید و باید به درمان بپردازید. در صورتی که مدام درگیر ترس و شک هستید باید به ریشه یابی آن از طریق یک مشاور اقدام کنید.

حس نزدیکی زیاد به همسر

بعضی از همسرها آن چنان به همسرشان حس نزدیکی دارند که برای او حریم شخصی قائل نشده و فقط به صرف زن و شوهر بودن، این حق را به خود می دهند که از همه مسائل کوچک و بزرگ همسر خود اطلاع داشته باشند. از این رو به کنجکاوی در گوشی همسر می پردازند.

ترس از دست دادن همسر

افرادی هم هستند که گوشی همسر خود را به این دلیل چک می کنند که می ترسند او را از دست بدهند. آن ها تنها به این دلیل که می خواهند بدانند در دل همسر خود جای دارند و فرد دیگری وارد زندگی وی نشده است به این کار می پردازند. ممکن است این رفتار ریشه در گذشته فرد داشته باشد. مثلا شخص محبوبی را از دست داده و وی مدام درگیر ترس از دست دادن عزیز خود می باشد.

جلوگیری از خیانت همسر

دلیل دیگری که برخی افراد گوشی همسر خود را چک می کنند این است که اگر همسر آن ها احیانا در معرض خیانت قرار دارد در جریان بوده و با اقدامی فوری از این مورد جلوگیری کنند.

عادت به کنجکاوی دارند

در صورتی که همسرتان خطایی مرتکب نشده و رفتار مشکوکی بروز نداده و شما تنها به دلیل کنجکاوی عادت به کنترل همسر دارید. مراقب باشید چرا که دیر یا زود همسر شما متوجه این رفتار شما خواهد شد و سبب رنجش خاطر و دلگیر شدن وی می گردید. بنابراین همانطور که برای خودتان یک حریم خصوصی قائل هستید برای همسر نیز این احترام را قائل شده و از کنجکاوی بی مورد دست بردارید.

مشکلات بررسی پنهانی گوشی همسر

در صورتی که پنهانی به بررسی گوشی همسر خود می پردازید مشکلاتی به همراه می آورد از جمله:

۱. به فردی شکاک تبدیل خواهید شد:

این که دائما گوشی همسر را چک کنید به یک عادت تبدیل شده و شما به فردی شکاک تبدیل خواهید شد. در حقیقت شما به نوعی عدم امنیت در زندگی دچار شده و اعتماد به نفس خود را از دست می دهید و همواره در زندگی کمبودی را حس می کنید.

۲. سبب رنجش همسر خود می شوید:

در صورتی که همسر شما متوجه بررسی پنهانی گوشی خود توسط شما شود قطعا با این تصور که به او شک دارید از شما رنجیده و دلخور خواهد شد و ممکن است با شما به لجبازی بپردازد.

۳. عذاب وجدان پیدا می کنید:

اگر به دنبال این کنجکاوی ها متوجه شوید که همسرتان به شما خیانت نکرده است یقینا عذاب وجدان پیدا می کنید.

۴. زندگی عذاب آور خواهد شد:

در صورتی که با بررسی پنهانی گوشی همسر متوجه شوید وی رابطه پنهانی برقرار گرده یا درگیر رابطه عاطفی شده یا مجبورید سکوت کنید یا با شخص سوم مواجه شوید که سبب عذاب آور شدن زندگی می گردد.

راهکارهای ایجاد امنیت خاطر درباره همسر

برای این که در زندگی حس امنیت خاطر داشته و از وفاداری همسر اطمینان یابید به جای چک کردن گوشی وی می توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید.

به ریشه یابی مشکلات بپردازید.

پیش از هر اقدامی باید بتوانید تکلیف خود را با خودتان مشخص نموده و بدانید چرا به چک کردن گوشی همسر تمایل دارید. برای این موضوع به ریشه یابی مشکل بپردازید. بررسی کنید این کار از بی اعتمادی نشات می گیرد یا می ترسید همسر و زندگی خود را از دست بدهید. و … بنابراین مهم است که مشکل اصلی را بیابید تا راهکار مناسب برای حل آن را به کار بندید.

ارتباط عاطفی با همسر را بیشتر کنید.

شایان ذکر است که بیشتر افراد به علت تنهایی درونی به طرف فضای مجازی و ارتباطات مختلف با دیگران سوق پیدا می کنند. در صورتی که همسرتان مدام در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به سر می برد و با دیگران وقت می گذارند بهتر است روابط عاطفی خود را افزایش دهید.

در صورتی که همسران با هم رابطه عاطفی خوبی داشته باشند و در فضایی صمیمانه با یکدیگر گفتگو نمایند، هم رابطه موثر و سالمی را تجربه می کنند و هم کمتر حس تنهایی به سراغ آن ها آمده تا آن را با فضای مجازی و ارتباطات پنهانی پر کنند. از این رو اگر اخیرا ارتباط خوبی با همسر خود ندارید سعی کنید به یکدیگر نزدیک تر شده و روابط را صمیمانه تر نمایید.

در صورتی که متوجه شده همسرتان خیانت کرده با وی در کمال آرامش حرف زده و موضوع را در میان بگذارید تا پاسخش را شنیده و بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید. یا اگر وی اخیرا رفتار مشکوکی دارد به جای چک کردن گوشی او آن را با آرامش مطرح نمایید. حتی می توانید از یک مشاور نیز در این زمینه کمک بگیرید.

احترام قائل شدن برای حریم خصوصی همسر

افراد در ازدواج موفق به مرحله ای از رشد و بلوغ اجتماعی رسیده و هیچ وقت به حریم خصوصی یکدیگر تعرض نمی کنند. در صورتی که تصور می کنید با ازدواج می توانید یکدیگر را کنترل نمایید حقیقتا اشتباه بوده و شما باید در ازدواج نیز برای یکدیگر استقلال قائل گردید. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس هر دوی شما خواهد شد.

مراجعه به یک زوج درمانگر

در صورتی که در زندگی مشترک به همسر خود بی اعتماد شده یا دچار شک و وسواس و … می باشید بهتر است به یک زوج درمانگر مراجعه و موضوع را در میان بگذارید. چرا که این مسئله در طولانی مدت سلامت روان تان را تهدید نموده و ممکن است به انواع اختلالات روانی مانند افسردگی، وسواس فکری و … ابتلا یابید.

زوج درمانگر با بررسی شیوه ارتباطی شما و همسرتان، می تواند اشتباهات شناختی و رفتاری رابطه شما را پیدا کرده و شما را برای درمان راهنمایی کند. تا برای داشتن یک زندگی رضایت بخش هیچ موقع به کنترل همسر احتیاج نداشته باشید.