۰ نفر

چطور لوستر مناسب انتخاب کنیم؟ + راهنمای خرید و نصب لوستر در خانه و محیط کار

۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۱۵
کد خبر: 664137
چطور لوستر مناسب انتخاب کنیم؟ + راهنمای خرید و نصب لوستر در خانه و محیط کار

با اینکه نور و روشنایی فضای منزل اهمیت بسیار زیادی دارد؛ ولی اغلب اینطور است که در ابتدا همه وسایل منزل انتخاب می ­شوند و بر اساس شرایط فضا و سبک دکوراسیون لوستر مناسب برای فضاهای مختلف تهیه می ­شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای اینکه انتخاب عالی داشته باشید بهتر است راجع به راهنمای خرید لوستر اطلاعاتی داشته باشید. به همین دلیل این مطلب می ­تواند به شما برای خرید لوستر مناسب کمک کند.

راهنمای خرید و انتخاب لوستر 

در مطلب مدل لوستر نمونه ­های زیادی از انواع لوستر را دیدیم. حالا سوال این است که کدام یکی از انواع لوستر برای منزل من مناسب است؟ چگونه می ­توانم انتخاب خوبی داشته باشم؟ در خرید لوستر باید به موارد مختلفی توجه کنید و داشتن اطلاعات درباره لوستر ضروری به نظر می ­رسد. برخی از این موارد که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد؛ عبارتند از:

ابعاد و اندازه لوستر

سبک طراحی لوستر

طرح و رنگ لوستر

ارتفاع سقف

جنس لوستر

1.ابعاد و اندازه لوستر 

یکی از مهم­ترین موارد در خرید لوستر، ابعاد و اندازه لوستر است. لوسترهای موجود در بازار از اندازه­ های کوچک و مینیمال تا لوسترهای کریستال بزرگ و بلند وجود دارند. برای فضاهایی با مساحت زیاد می­ توانید یک لوستر بزرگ و مجلل تهیه کنید و یا از چند لوستر استفاده کنید تا روشنایی کافی برای فضا ایجاد شود، همچنین برای خانه نقلی و مدرن خود می­ توانید لوستر مدرن با ابعاد مناسب برای فضا انتخاب کنید. پس نگران نباشید شما با کمی جستجو می ­توانید لوستر مناسب منزل خود را به راحتی پیدا کنید.

2.سبک طراحی لوستر

همیشه راجع به هماهنگی بین سبک دکوراسیون و وسایل مختلف خانه صحبت کرده ­ایم. هماهنگی بین همه اجزای فضا باعث ایجاد یک کلیت واحد و در عین حال زیبایی دکوراسیون خواهد شد. در رابطه با خرید لوستر هم شما باید به سبک طراحی لوستر توجه کنید و بر اساس نوع سبک دکوراسیون منزل، بهترین فرم و شکل لوستر را بخرید. لوستر مجلل و کلاسیک برای دکوراسیون کلاسیک و لوسترهای جمع و جور و مدرن برای دکوراسیون منزل مدرن مناسب هستند.

3.طرح و رنگ لوستر

شاید لوستر به اندازه فرش و یا پرده، رنگ­ های متنوعی نداشته باشد ولی باز هم باید به رنگ و طرح لوستر برای هر فضا و تناسب آن با دکوراسیون توجه کنید. در جواب به سوال لوستر را با چی ست کنم؟ باید بگویم؛ بهتر است به فکر خرید لوستری باشید که با همه وسایل و دکوراسیون منزل متناسب باشد. جنس و طرحی که زود از آن خسته نشوید.

4.اهمیت ارتفاع سقف در خرید لوستر

به طور کلی ارتفاع آپارتمان­ ها و خانه­ های معمولی به اندازه استاندارد است و در طراحی لوسترها به این موضوع توجه می­ شود؛ ولی برخی از ساختمان­ ها ممکن است سقف بلندتر و یا کوتاه ­تری داشته باشند در نتیجه نصب لوستری که باعث ایجاد مزاحمت و یا عدم تناسب بصری در فضا باشد جالب نخواهد بود. امروزه برخی از انواع لوسترهای سقفی که حالت آویز ندارند و متصل به سقف هستند؛ لوستر مناسب برای سقف کوتاه به شما می­روند.

5.جنس لوستر

تا چندین سال قبل اغلب لوسترها ساختاری فلزی از جنس برنج و برنز داشتند؛ ولی امروزه تنوع جنس لوسترها زیاد شده است و در انواع؛ مدل لوستر حصیری، لوستر کریستال، لوستر آویز چوبی، لوستر پارچه­ای و... در بازار پیدا می ­شود. برای انتخاب جنس لوستر هم به ظاهر آن توجه کنید و هم فضایی که لوستر در آن نصب می­ شود. با کمی خلاقیت می­ توانید ساخت لوستر خانگی را امتحان کنید و یک لوستر دست­ ساز داشته باشید.

6. کاربری فضای نصب لوستر

لوستر مناسب برای آشپزخانه نمی ­تواند برای فضای پذیرایی جذاب باشد و یا نصب لوستر مناسب پذیرایی در آشپزخانه و یا اتاق خواب کمی نامتجانس به نظر می­ رسد. پس به فضای نصب لوستر دقت کنید و بهترین نوع لوستر را برای پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب، راهرو و... انتخاب کنید. در ادامه تصاویری از لوسترهای مناسب برای هرفضا آورده ­ایم.

لوسترهای مدرن جدید برای پذیرایی

لوستر مدرن

راهنمای خرید لوستر پذیرایی؛ اگر می­ خواهید پذیرایی خاص و زیبا داشته باشید؛ لوستری را انتخاب کنید که ابعاد آن با فضا متناسب باشد. برای انتخاب بهتر به جزئیات وسایل مانند پرده و یا مبلمان دقت کنید و از فرم آنها برای انتخاب لوستر ایده بگیرید.

لوستر مناسب آشپزخانه

راهنمای خرید لوستر آشپزخانه؛ تهیه لوستر برای بالای اپن و یا جزیره، انتخاب درستی است. به میزان روشنایی و راحتی تمیز کردن لوستر دقت کنید. همچنین می­توانید لوستر مدرن آشپزخانه را در وسط فضای آشپزخانه نصب کنید.

لوستر مناسب اتاق خواب

مدل لوستر اتاق خواب؛ اگر می­ خواهید لوستری که در اتاق خواب نصب کردید؛ خیلی جلو چشم نباشد، یک لوستر سقفی مدرن و جمع و جور انتخاب خوبی است. اگر هم به دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک علاقه دارید؛ باید مساحت اتاق خواب را در نظر بگیرید و یک لوستر کلاسیک متناسب با فضا انتخاب کنید.

لوستر مناسب اتاق مطالعه

لوستر مناسب اتاق مطالعه؛ اگر در حین مطالعه و انجام کار و پروژه نیاز به روشنایی کافی دارید؛ خرید لوستر  برای اتاق مطالعه می­ تواند بخشی از روشنایی فضا را تامین کند.خرید لوستر سقفی و یا دیواری هم برای فضای اتاق مطالعه مناسب است. 

لوستر مناسب راه پله

لوستر مناسب راه پله؛ برای راه ­پله­ های بزرگ و مجلل انواع لوستر آویز شیشه ­ای وجود دارد که هم فضای راه پله را روشن می­ کند و هم اتصالی بین طبقات ایجاد می­ کند. برای راه پله­ های کوچکتر لوسترهای دیواری مدرن انتخاب خوبی است.

لوستر مناسب ساختمان دوبلکس

لوستر مناسب دوبلکس؛ سقف خانه­ های دوبلکس در بخش ­هایی از آن بسیار بلند خواهد بود. در نتیجه لوستر با ابعاد بزرگ که به سقف طبقه دوم نصب می­ شود و تا طبقه پایین کشیده شده است جالب خواهد بود.

لوستر مناسب بالای میز ناهارخوری؛ فضای ناهارخوری یکی از بخش ­های مناسب برای نصب لوستر است. با توجه به فرم میز و ابعاد میز و صندلی می ­توانید چراغ بالای میز ناهارخوری را انتخاب کنید. با نور کافی غذا میل کنید!

لوستر مناسب سالن زیبایی

لوستر مناسب سالن زیبایی؛ نور کافی در سالن­ های زیبایی و مزون­ ها اهمیت زیادی دارد. اگر فضای سالن زیبایی بزرگ و کلاسیک باشد، وجود یک یا چند لوستر کلاسیک و زیبا دکواسیون سالن زیبایی را کامل می­ کند. لوستر حلقه­ ای مدرن جزو لوسترهای جدیدی است که می ­تواند سالن زیبایی را جذاب­تر کند.

راهنمای خرید لامپ لوستر

اگر پس از خرید لوستر، به نوع لامپی که برای آن می­ خرید بی ­توجه باشید؛ ممکن است نور و روشنایی مورد انتظارتان را نداشته باشید. علاوه بر شدت نور لامپ باید به نوع لامپ و رنگ نور آن توجه کنید. لامپ­ های لوستر در سه نوع لامپ آفتابی؛ که نور زرد رنگ دارند و برای ایجاد آرامش در فضا مناسبند. لامپ مهتابی؛ نور سفید رنگ دارند و برای فضاهایی مانند اتاق مطالعه مناسبند و لامپ یخی یا صدفی؛ که بین لامپ آفتابی و مهتابی قرار می­ گیرند.

برای خرید لوستر با قیمت مناسب، از چند طریق می­ توانید اقدام کنید. فروشگاه ­ها و بازار لوستر از جمله فضاهایی هستند که می ­توانید انواع لوستر با انواع قیمت­ ها را پیدا کنید. و راه حل دیگر جستجوی اینترنتی برای خرید لوستر است؛ در این حالت باید به چند سایت معتبر در زمینه روشنایی و لوستر سر بزنید و محصولات را بررسی و مقایسه کنید.

کلام آخر:

برای خرید لوستر بهتر است همه نکته­ های بیان شده در این مطلب را مد نظر قرار دهید تا بعد از خرید پشیمان نشوید. مشورت با متخصصین دکوراسیون داخلی می ­تواند در این مورد مفید باشد.