۰ نفر

تغییر کامل زندگی با چیزهایی که باورتون نمیشه

۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبر: 647400
تغییر کامل زندگی با چیزهایی که باورتون نمیشه

آیا زندگی خوبی دارید؟ آیا آدم موفق هستید ؟ اگر پاسخ شما مثبت است که این مقاله به درد شما نمی خورد. اما اگر از زندگی خود در هر زمینه ای راضی نیستی! اگر حال خوبی نداری! اگر دنبال معجزه تغییرات بزرگ در زندگی هستی؟

ساده ترین عوامل برای تغییر و بهتر شدن زندگی تان

به گزارش اقتصاد آنلاین، تا کنون این سوال برایتان پیش آمده که چطور میتوانید زندگیتان را زیرورو کنید یا اصلا بنظر شما تغییر زندگی میسر است؟ حالا از هر راهی که فکرش را بکنید از قانون جذب گرفته تا تقویت عزت نفس ، اعتماد به نفس ، درمان اختلالات روانی شبیه به طرحواره ها و خلاصه هرچه که به ذهنتان خطور کند؟ تا کنون برای تغییر دادن شرایطتتان اقدامی کرده اید و آیا این اقدامات نتیجه ای را نیز برایتان در بر داشته است؟ مثلا اگر فرد خجالتی ای بودید، تلاش کردید که به نقل محافل تبدیل شوید و این تلاش برایتان ثمره بخش بود؟ د

زمانی من هم مثل شما آدم شکست خورده‌ای بودم. شاید خیلی بدتر از وضعیت کنونی تو! یعنی با تمام وجود خودم را بدشانس و نا امید می‌دیدم. در طی یک هفته کذایی، بدترین اتفاقات عالم برایم رخ داد. یک هفته مرگبار… تا مدتها حالم بد بود و سردرگم بودم… خیلی سخت بود. خیلی… اما روزی خیلی تصادفی اتفاقی افتاد و تصمیمی گرفتم. تصمیمی بسیار بزرگ گرفتم که نتایج آن را در ادامه برایتان بیان می‌کنم. شما این مطالب را هرگز جایی نخوانده و نشنیده‌اید. این‌ها نتایج عملی و کاربردی چگونگی روند تغییر در زندگی من بوده که روی همه این روش های تغییر زندگی کار مطالعات تکمیلی شده و در اینجا بطور خلاصه تقدیم شما می‌شود.

در ادامه 5 کاری که برای شروع یک تغییر بزرگ در جهت موفقیت باید انجام دهید را تقدیم می کنیم:

۱- اگر میخواهید خالق تغییر بزرگی در زندگیتان باشید آلفا را تجربه کنید

آلفای ذهنی یکی از بی نظیرترین قدرت هایی است که خداوند به اشرف مخلوقاتش، یعنی انسان ها عطا کرده است که با کمک آن هم میتواند قانون جذب را تحت تسلط خود بگیرد هم میتواند انواع مشکلات روحی و روانی خود را درمان کند. اجازه دهید این قدرت خارق العاده را با یک مثال ساده برایتان شفاف سازی کنم. تا حالا با انسان هایی در زندگی روبرو شدید که هرچه اراده میکنند را فورا به دست می آورند. قدیمی ترها میگفتند، طرف دست به خاک میزنه طلا میشه. جدیدتر ها هم میگویند آدم خوش بین و خوش شانسی است. مثلا با خود میگوید چه خوب میشد اگر فلان مبلغ پول داشتم تا با آن فلان چیز را میخریدم و به هفته نمی رسد که آن پول به دستش میرسد. بنظر شما او آدم خوش شانسی است و یا این پدیده توجیهی دارد؟ سالها طول کشید تا بفهمم این هیچ ربطی به شانس ندارد و یک پدیده ی طبیعی است که دوست دارم آن را “قدرت ذهن در حالت آلفای ذهنی” نام گذاری کنم. رفتن به آلفای ذهنی نوعی خودهیپنوتیزم است که طی آن فرکانس ذهنی شما پایین آمده و مغزتان در هوشیارترین حالت خود قرار میگیرد. در این زمان میتوانید از سد خودآگاه خود عبور کرده و به ضمیر ناخودآگاهتان نفوذ کنید آن وقت است که اگر بگویید فلان قدر پول نیاز دارم که فلان چیز را تهیه کنم آن پول را فورا به دست می آورد و صدها مثال دیگر از این قبیل.

۲- برای شروع یک تغییر بزرگ، دوستانتان را پاک سازی کنید:

شاید به مذاق بسیاری خوش نیاید ولی چاره‌ای نیست. موضوع خیلی مهم است. حتما این عبارات تاکیدی را شما هم شنیده‌اید که بزرگی میگفت: حال و روز شما و کیفیت زندگی شما معدل ۵ نفر دوستان صمیمی شما است! جای دیگر میگویند: درآمد شما معدل درآمد ۵ نفر از دوستان صمیمی شماست! من بین دوستانم رفتم و در مورد تک تک آنها از خودم این سوال سرنوشت ساز را پرسیدم که آیا این فرد به من در موفقیت کمک می‌کند یا مرا پایین می‌کشد. اگر پاسخ منفی بود، او را از شبکه‌های اجتماعی و حتی لیست تماس تلفنم حذف کردم و به راه خود ادامه دادم. این کار ممکن است اوایل برای شما نیز سخت گیرانه به نظر ‌برسد، اما گاهی همین تصمیمات سخت به شما کمک خواهد کرد تا به موفقیت‌های عظیمی دست یابید. دوستان اگر شناخت صحیحی از دوستانتان داشته باشید، متوجه خواهید شد که برخی دوستان دقیقا و دانسته یا نادانسته مانع رشد و ترقی شما هستند، خوب! چه لزومی دارد این افراد را هر روز ببینید؟! تنها استثنا برای من این بود که اگر کسی ثابت می کرد قصد تغییر دارد، من به او اجازه می دادم که دوباره بازگردد. انجام این کار به من احساس کنترل بر روی زندگی‌ام را میداد. من تازه متوجه شدم در طی سالها به بسیاری باج داده ام. با بسیاری حس خوب نمی گرفتم. از بسیاری می ترسیدم ولی همه آنها را همیشه می دیدم. بعد از این پاکسازی بود که کم کم افراد جدیدی وارد شبکه دوستانم شدند که هر کدام افراد بزرگی هستند و همیشه به من کمک کرده اند. ۳- برای شروع یک تغییر بزرگ، هر روز به کتاب‌های صوتی گوش کنید:

اگر قرار بود این عنوان را برای مردم بیست سال پیش بنویسم. اینگونه می‌نوشتم:

هفته ای یک بار به کتاب فروشی محل مراجعه کنید و کتابی بخرید و بخوانید. دوست من میدانم، وقت نداری. میدانم حوصله نداری. میدانم کتاب هیچ جایی در سبد خرید خانوار ایرانی ندارد. میدانم آمار مطالعه در کشور ما … است. میدانم کتاب گران شده. میدانم… اما این را نیز میدانم همه اینها بهانه‌ای بیش نیست. شما در هر زمینه‌ای کتاب بخواهید در اینترنت هست. امروز کار من و شما راحت‌تر شده است. به نظر من کتاب صوتی بهترین اتفاق بعد از اختراع لامپ است. من در لحظه به لحظه بیکاری و تنهایی‌هایم، حتی پشت ترافیک سنگین خیابانهای تهران دارم کتاب میخوانم. (گوش می‌دهم.) اولین عادت خوبی که این تحولات بزرگ را برای تغییر زندگی در ذهن من جرقه زد، گوش دادن به کتاب صوتی، بسوی کامیابی، آنتونی رابینز (Get The Edge) بود. سالها پیش من برای خرید کتاب‌های دیگری به خیابان انقلاب رفته بودم. خیلی تصادفی چند جوان دانشجو را دیدم که در پیاده رو بساط کرده بودند و سی دی فایل‌های صوتی کتابهای بسیاری را که با صدای خودشان خوانده بودند می‌فروختند. اولین بار بود با پدیده کتاب صوتی مواجه می شدم. همه آنها را خریدم و برای شروع، تصمیم گرفتم کمی هم ورزش کنم و پیاده روی در پارک‌های تهران شروع خوبی بود.

اغلب اوقات می‌توانستید مرا در حال پیاده روی در خیابان های اصلی تهران، در نیمه‌های شب و در حال گوش دادن به کتاب‌های صوتی؛ بسیار سرزنده ببینید. به نظر من کتاب صوتی به معنای واقعی کلمه اعتیاد آور است. این سی دی ها چیزهایی را به من آموختند که مدرسه و حتی دانشگاه‌های داخلی و خارجی هرگز به من نیاموخت، آنها اصول موفقیت را به من آموزش دادند که اکنون مسیر زندگی‌ام را با همین اصول ادامه می‌دهم.

4- یک صفحه در لینکدین (LinkedIn) باز کنید، برای خیلی ها این شروع تغییر زندگی بوده است:

لینکدین یکی از سایت‌های شبکه اجتماعی است که پایه کار آن بدین گونه است که کاربران را تشویق می کند تا یک پروفایل کاملا حرفه ای بسازند و از این پروفایل ساخته شده می توانند در همه فضای دنیای مجازی به عنوان یک رزومه کاری استفاده نمایند! امروزه آدرس لینکدین در کارت ویزیت نوشته میشود و یک اعتبار و هویت شغلی تخصصی برای صاحب آن محسوب می‌شود. من برای مدتی طولانی، از لینکدین دوری می کردم چون فکر می‌کردم که در ایران چندان اهمیت و کارایی ندارد. اما اکنون دریافته‌ام که اگر شما کاربر واقعی و قابل اعتماد باشید و چیزی برای پنهان کردن نداشته باشید، ابزارهایی مانند لینکدین می‌توانند در کمک به شما بسیار قدرتمند عمل کند. ساخت آدرس لینکدین مانند گردآوری سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار شما است. این کار شاید تنها ۱۰ دقیقه از وقت شما را بگیرد، اما میتواند فرصت‌هایی را برای شما بوجود آورد و داخل مقیاس‌هایی شوید که هرگز حتی فکر نمی کردید ممکن باشد.

هر شغلی که داری، هر جا که هستی، هر چقدر کسب و کار خودت را بزرگ یا کوچک میدانی مهم نیست، با یک جستجوی ساده در گوگل روش درست کردن رزومه قوی در لینکدین را یاد بگیر و هر لحظه منتظر خبرهای هیجان انگیز و آشنایی با بزرگان تخصص خودت باش. آدرس لینکدین من را ببین و اگر علاقه داشتی دوستی مرا پذیرا باش.

۵- برای تغییر زندگی رسانه‌های منفی را از زندگی‌تان حذف کنید:

دزدان وقت را در زندگیتان دستگیر کرده و اجازه ندهید همیشه و هر شبانه روز ساعاتی را بیهوده و بی نتیجه از دست بدهید.

هر ساعت شما چقدر می‌ارزد؟

“هر ساعت” از وقت من به اندازه “یک ساعت زندگی” ارزش دارد و هرگز اجازه نمیدهم با تلویزیون و یا گردهمایی‌های بیهوده تلف شود. مدیریت زمان یاد بگیرید. شاید باورتان نشود ولی من بسیاری مواقع حتی در دستشویی مطلبی میخوانم. عزیزان دیدن “اخبار” چیزی جز دریافت حجم عظیمی از انرژی‌های مختلف منفی نیست. چند بار باید بشنویم که افرادی را در فلان جای کره زمین کشتند و در جای دیگر یکی از سرطان مرد و سیل و زلزله مردم را بی‌خانمان کرد و لایه ازون سوراخ شد و داعش فیلم جنایت‌های جدیدش را پخش کرد و … نگران بیخبر ماندن نباشید، همه ما دوستان خوبی داریم که حتما در طول روز خبرها را به ما خواهند رساند. عده ای اصلا لذت میبرند که شما خبری را ندانید و ایشان مقام اول اطلاع رسانی به شما را کسب کنند. ما در طول روز در معرض هجوم خبرهای مختلف هستیم و گریزی هم نیست. اگر میخواهید اطمینان کسب کنید، سری به آمار تعداد سایت‌های خبر رسان و رتبه آن‌ها در میان کل سایت‌های ایرانی بزنید. حتما تعجب خواهید کرد.

یکی از بهترین کارهایی که برای شروع یک تغییر بزرگ در زندگی ام انجام دادم ذخیره روزانه زمانم، با امتناع از تماشای تلویزیون و فرار از عادت تماشا و تحلیل خبرهای مهم بود. من عاشق فیلمهای سینمایی امریکایی بودم. اما متوجه چیزی شدم. چقدر از این فیلمها چیز مفید می‌اموزیم. چقدر داستان و آموزه های آن‌ها در ذهن می‌ماند؟ دوست عزیز، شما چقدر در روز و بعد در هفته، ماه و سال فیلم و تلویزیون میبینید؟ اگر حساب سرانگشتی کنید، حتما وحشت خواهید کرد. من برای مراجعی محاسبه کردم. بر اساس اطلاعاتی که خودش داد، ایشان به اندازه زمان لازم برای تحصیل در یک ترم دانشگاهی، در طول سال وقت تلف شده داشت.