۰ نفر

پولک هایی پر زرق و برق، تصویر جدید هابل از دنیای ستارگان

۳ تیر ۱۴۰۱، ۷:۵۶
کد خبر: 647298
پولک هایی پر زرق و برق، تصویر جدید هابل از دنیای ستارگان

تلسکوپ فضایی هابل، به تازگی تصویری جدید از مجموعه ستارگان در صورت فلکی قوس را ارائه داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، هابل پروژه‌ای مشترک برای ناسای آمریکا و آژانس فضایی اروپاست. بنا بر اعلام آژانس فضایی اروپا، «ترزان ۹» عنوان جدیدترین خوشه ستارگانی است که تلسکوپ فضایی هابل تصویرش را ارسال کره است؛ ستارگانی که همچون پولک در فضای کهکشانی می‌درخشند.

به نقل از cnet؛ شکل قرار گرفتن این ستارگان به گونه‌ای است که همچون یه کره پر ستاره دیده می‌شوند. در این تصویر ستارگان در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته‌اند و مجموعه‌ای درخشان را تشکیل داده اند.

هابل در حال بررسی خوشه‌های کروی شکل ستارگان در کهکشان راه شیری است، آن هم در جایی که غبار بین ستاره‌ای امکان رصد و دریافت دقیق اطلاعات را سخت می‌کند.

آژانس فضایی اروپا می‌گوید: حساسیت هابل در هر دو طول موج مرئی و مادون قرمز به اخترشناسان اجازه می‌دهد تا چگونگی تغییر رنگ ستاره‌ها به دلیل غبار بین ستاره‌ای را اندازه گیری کنند.

تصویر جدید هابل از دنیای ستارگان

دانستن رنگ و روشنایی واقعی یک ستاره به اخترشناسان اجازه می‌دهد تا سن آن را تخمین بزنند و در نتیجه سن خوشه کروی را تخمین بزنند.

از عمر تلسکوپ هابل بیش از سه دهه می‌گذرد؛ تلسکوپی که علی غم اشکالات فنی متعدد، همچنان به کار خود ادامه می‌دهد؛ تا جایی که ناسا ابراز امیدواری کرده تا سال آینده میلادی مهم بتواند از این تلسکوپ قدیمی استفاده کند.