۰ نفر

پرپشت شدن ابرو با نسخه های گیاهی در خانه + روش

۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲
کد خبر: 645146
پرپشت شدن ابرو با نسخه های گیاهی در خانه + روش

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانوان در حوزه زیبایی، داشتن ابروهایی زیبا است. به‌طوری که بسیاری از آن‌ها دائما در جستجوی راهی برای زیباتر نشان دادن ابروهای خود هستند. اما اصطلاح «ابروی زیبا» به چه نوع ابرویی اطلاق می‌شود؟

پرپشت شدن طبیعی ابرو

به گزارش اقتصاد آنلاین، در دهه‌های اخیر، واژه زیبایی ابرو معانی بسیار متفاوتی داشته است. به‌عنوان مثال در دهه‌های۷۰ تا ۸۰ ابروی باریک و بلند زیبا بود، بعد از آن ابروی پهن و کوتاه مد شد و در حال حاضر عبارت زیبایی ابرو، به ابروان پرپشت و بلد نسبت داده می‌شود.

بانوان همواره در جستجوی راهی موثر برای رشد سریع ابرو و پرپشت کردن ابروهای خود هستند؛ به‌طوری که بسیاری از آن‌ها حتی به روش‌هایی مانند کاشت ابرو نیز پناه برده‌اند.

اما بهتر است قبل از مراجعه به راهکارهای جدی و پر هزینه‌، ابتدا راهکارهای ساده و خانگی را برای پرپشت شدن ابرو به کار بگیریم.

حتما برایتان پیش آماده است که آشنایان شما در جواب سوال «برای پرپشت کردن ابرو چی خوبه؟» سیل عظیمی از راهکارهای علمی و غیر علمی را به سوی شما روانه کنند.

اما در این مقاله قصد داریم بهترین و ثابت شده‌ترین راه‌های پرپشت شدن ابرو را به همراه روش‌هایی برای جلوگیری از کم پشت شدن ابروها ارائه دهیم. اگر شما هم ابروهای کم پشتی دارید و دوست دارید حجم آن‌ها بیشتر شود، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

در این قسمت قصد داریم به انواع نحوه پرپشت کردن ابرو با استفاده از روغن‌ها و مواد خانگی بپردازیم که رایج‌ترین روش‌ها در مبحث چگونگی پرپشت کردن ابرو هستند.

۱. روغن کرچک

روغن کرچک یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای پرپشت کردن ابرو است. این روغن از آن‌جایی که غنی از انواع پروتئین‌ها، اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدن‌ها و ویتامین‌ها است، به قوی‌تر شدن فولیکول موهای ابرو کمک می‌کند و ماده بی نظیری برای تقویت ابرو به شمار می‌رود.

برای استفاده از این روغن برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته، می‌توانید این روغن را هر روز به ریشه و ساقه ابروهای خود اعمال کنید تا رشد سریع موهای ابرو را تقویت کند و مطمئن شوید هر کدام از موهای ابروی شما روغن کافی را دریافت می‌کند.

به این منظور ابتدا چند قطره از روغن کرچک را با استفاده از نوک انگشت خود روی ابرو قرار دهید و آن را ماساژ دهید. سپس ابروهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه به همین حالت چرب نگه دارید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه، آن را با آرایش پاک کن پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.

توجه کنید در صورتی که به روغن کرچک حساسیت داشته باشید، ممکن است روغن کرچک خالص باعث بروز خارش، کهیر یا حتی جوش روش پوستتان شود.

بنابراین قبل از استفاده از این روغن برای ابروها، ابتدا مقدار خیلی کمی از آن را روی دستان خود بمالید تا مطمئن شوید پوستتان حساسیتی به آن نشان نخواهد داد. روغن کرچک سیاه برای رشد طبیعی موها، بسیار مفید است.

۲. روغن نارگیل

دومین روش جادویی پرپشت کردن ابرو، استفاده از روغن نارگیل است. این روغن به عنوان نرم کننده و همچنین مرطوب کننده عمل می‌کند و برای افزایش جریان خون در بدن بهترین گزینه است.

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به کمک پروتئین‌های طبیعی موجود در موهای ابرو، از شکننده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین لوریک اسید موجود در روغن نارگیل، به عنوان یک عامل صد میکروب عمل کرده و از ایجاد عفونت در فولیکول‌های موی ابرو جلوگیری خواهد کرد.

از طرف دیگر، پروتئین‌ها و مواد مغذی موجود در این روغن؛ از جمله ویتامین E باعث رشد سریع و سالم ابرو می‌شوند. شما می‌توانید روغن نارگیل را هر روز روی ابروهای خود بزنید اما با استفاده از این روغن حتی دو الی سه بار در هفته می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیز پرپشت شدن ابرو را مشاهده کنید.

روش پرپشت کردن ابرو با استفاده از روغن نارگیل به این صورت است که یک دستمال پنبه‌ای را کاملا در روغن نارگیل فرو می‌برید و ابروهای خود را با آن ماساژ می‌دهید.

بهتر است قبل از خواب این کار را انجام دهید و اجازه دهید روغن در طول شب روی ابروهای شما بماند. سپس صبح که بیدار شدید، آن را با یک شوینده مخصوص صورت بشویید.

اگر هنوز برایتان نحوه صحیح روغن نارگیل ابهامی دارد، می‌توانید با مشاوران متخصص و آنلاین پوست و مو پذیرش ۲۴ تماس بگیرید که در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخگوی سوالات شما هستند.

۳. روغن زیتون

روغن زیتون که حاوی ویتامین‌های A و E است، کمک زیادی به رشد سریع ابرو می‌کند. به این صورت که ویتامین E هر کدام از تارهای مو را قوی می‌کند و ویتامین A تولید چربی پوست را تحریک می‌کند که چربی طبیعی بدن ما است و به این ترتیب به پرپشت کردن ابرو کمک می‌کند.

شما می‌توانید برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته، این روغن را حداقل یک بار در روز روی ابروهای خود بمالید. به این منظور، یک قطره روغن نارگیل را روی انگشت خود بریزید و با همان انگشت، ابروهای خود را ماساژ دهید.

این روغن را به مدت چند ساعت روی ابروهای خود نگه دارید و سپس صورت خود را با شوینده صورت، بشویید.

۴. آب پیاز

چهارمین راهکاری که در بحث چگونگی پرپشت کردن ابرو مطرح می‌شود، استفاده از آب پیاز است. آب پیاز شامل مقادیر زیادی سولفور، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین B و C است که برای رشد موهای ابرو به‌شدت مفید هستند.

این ماده همچنین به رشد سریع‌تر مو و پرپشت‌تر شدن ابرو کمک قابل توجهی می‌کند. سولفور تولید بافت‌های کلاژن را افزایش می‌دهد که برای رشد کامل ابرو مورد نیاز هستند و همچنین فولیکول موها را تقویت می‌کند.

از آن‌جایی که پیاز بوی نامطبوعی دارد و باعث سوزش چشم می‌شود، بهتر است هنگام استفاده از آن آب لیمو را با آب پیاز مخلوط کنید تا تمام بوی بد و سوزش پیاز را از بین ببرد. سعی کنید آب پیاز را هر روز روی ابروهای خود بزنید.

به منظور استفاده از این ماده، یک پیاز را خورد کرده، آن را داخل غذاساز له کنید و آن‌قدر ادامه دهید تا یک مایع سس مانند ایجاد شود.

این سس به دست آمده را بچکانید تا آب پیاز از آن بیرون بیاید. سپس این آب را روی ابروهای خود قرار دهید و پس از گذشت یک ساعت، آن را به یک دستمال پنبه‌ای آغشته به آب لیمو پاک کنید.

5. دانه شنبلیله

یکی دیگر از روش‌های خانگی که در مبحث چگونگی پرپشت کردن ابرو حرفی برای گفتن دارد، استفاده از دانه شنبلیله است. این دانه‌ها باعث می‌شوند تارهای مو سالم‌تر و براق‌تر به نظر برسند.

دانه شنبلیله همچنین به بازسازی فولیکول‌های مو کمک می‌کند و در نتیجه باعث رشد بیشتر موهای ابرو می‌شود.

لسیتین موجود در این دانه‌ها، درخشندگی را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد و همچنین باعث می‌شود موها رنگ طبیعی خود را حفظ کنند. اگر می‌خواهید سریعا نتایج استفاده از شنبلیله را مشاهده کنید، بهتر است استفاده ۲ بار در هفته از این دانه را به برنامه خود اضافه کنید.

برای استفاده از دانه شنبلیله در پرپشت کردن مو، تعدادی از این دانه‌ها را یک شب کامل در آب قرار دهید تا کاملا خیسانده شوند. سپس دانه‌های نرم را له کنید تا تبدیل به یک خمیر ملایم شود. خمیر ایجاد شده را حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی ابروهای خود قرار دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.