۰ نفر

بزرگ نشون دادن اتاق خواب کوچیک با ترفندهای ارزون

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 642733
بزرگ نشون دادن اتاق خواب کوچیک با ترفندهای ارزون

به منظور بزرگ نشان دادن یک اتاق کوچک روش ها و ترفندهایی وجود دارد، استفاده از خطوط عمودی و آینه بر روی دیوار و همچنین استفاده از رنگ های روشن به خصوص سفید می تواند باعث بزرگتر نشان دادن اتاق شما شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کمبود جا در اتاق ها و خانه های امروزی تا حدودی طبیعی است، به منظور بزرگتر نشان دادن یک اتاق مسلما نمی توانیم دیوارها را به عقب بکشیم ولی با استفاده از ترفندهای مختلف دکوراسیون داخلی به راحتی می توانید با به وجود آوردن خطای دید اتاق ها را بزرگتر نشان دهید.

تکنیک های بزرگ نشان دادن اتاق کوچک

با داشتن یک اتاق خواب کوچک نمی توان رضایت کامل از ابعاد و چیدمان اتاق خواب داشت و بیشتر افراد دوست دارند که فضای اتاق خود را بزرگتر از آنچه که هست نشان بدهند. بعلاوه برخی از اتاق ها به دلیل وجود لوازم متعدد در آن، باعث می شوند تا شلوغ و به هم ریخته بنظر برسند و فضای باز و مناسب برای دلباز بودن را داشته باشند، در این صورت دانستن نکات و مواردی برای داشتن یک اتاق خواب به شکلی که از نظر ابعاد و اندازه بزرگتر به نظر برسد بسیار نتیجه بخش خواهد بود. بزرگ نشان دادن اتاق خواب علاوه بر مرتب تر نشان دادن اتاق و بزرگتر به نظر رسیدن، باعث می شود تا لوازم و وسائل مختلف در اتاق با هم هماهنگی داشته باشند و به راحتی بر اساس اولویت ها در دسترس قرار گیرند.

در این زمینه بخوانید؛

راز خانم هایی که دکوراسیون خونشون پر از آرامشه

بزرگ نشون دادن پذیرایی کوچیک با ترفندهای ارزون​

اگه خونت کوچیکه واسه جهیزیه، حتما اینارو بخر

اگر می خواهید خانه و اتاق خوابتان بزرگ تر به نظر برسد و دید بهتری داشته باشد باید با روش ها و راهکارهای مختلف اینکار آشنا شوید و یک دکوراسیون عالی و مناسب برای اتاق خود در نظر بگیرید. در این مطلب با برخی از ترفندها و نکات مهم برای بزرگ تر نشان ادن اتاق ها و خانه های نقلی آشنا می شویم.

استفاده از کمد دیواری های سرتاسری برای اتاق

برای بزرگ تر نشان دادن اتاق یکی از راهکارها قرار دادن کمد دیوارهای سرتاسری است که کل دیوار را از سطح زمین تا سقف بپوشاند. این روش همچنین به منظور منظم و مرتب نشان دادن اتاق و جمع آوری وسائل اضافه بسیار مفید است. کمد های دیواری به گونه ای طراحی می شوند که به سادگی هر چیزی درونشان جای می گیرد  ظاهر بسیار مرتبی به اتاق می دهند. بهتر است طراحی کمد به گونه ای باشد که با ورود به اتاق مورد توجه قرار نگیرد یعنی بهتر است که رنگ آن همگان با رنگ دیوارهای اتاق باشد و ظاهری ساده و دستگیره هایی ساده داشته باشد. کمد دیواری باعث می شود تا تمام شلوغی ها و وسائل اضافه از اتاق جمع شود و علاوه بر مرتب بودن فضای اتاق تا حدودی بزرگتر دیده شود.

شاید فکر کنید که ممکن است جزئیات دکوراسیون اتاق بر هم بخورد اما شما می توانید از روش های دیگری به جزئیات دکوراسیون اتاق خود بپردازید، توجه خود را بر روی این مسئله بگذارید که اولویت اصلی در اتاق خواب استفاده عملی از هر قسمت از فضا به خاطر مرتب و منظم نشان دادن محیط آن می باشد. طبقه بندی داخل کمدها را به گونه ای در نظر بگیرید که وسائل کم استفاده تر در بالاتر قرار گیرند، به این شکل شما می توانید جا را برای وسائل مورد نیاز خود در طبقات دم دست باز کنید و دسترسی راحتی به آنها داشته باشید.

عمق میدان دید در اتاق

با استفاده از روش های مختلف می تواند دیوارهای اتاق خواب را طوری نشان داد که کمی عقب تر رفته اند و فضای اتاق بزرگتر نشان داده شود. به منظور ایجاد عمق میدان دید در اتاق روش های مختلفی وجود دارد، یکی از بهترین روش ها در این مورد، استفاده از برخی کاغذ دیواری های خاص می باشد که با نگاه کردن به آنها حس می کنیم که دیوارهای اتاق بعد جدیدی یافته اند و میدان دید ما عمق بیشتری پیدا کند. کاغذ دیواری هایی که بدون دخالت جزئیات شلوغ و اضافه با طراحی هایی ساده و گیرا وجود دارند که عمق میدان دید مناسبی را به وجود می آورند. کاغذ دیواری هایی که پس زمینه روشن تری داشته باشند و با داشتن چند المان ساده هدف مورد نظر اتاق را مشخص کنند. وجود خط های افقی روی کاغذ دیواری باعث می شود تا پهنا و عرض بیشتر نشان داده شود، همچنین خط های عمودی باعث می شوند تا چشم ها به سمت بالا هدایت شوند و ارتفاع فضا بیشتر نشان داده شود، پس با توجه به نوع اتاق کاغذ دیواری را انتخاب کنید.

روش دیگری که می توانید به کمک آن عمق میدان مناسبی را در فضای اتاق خود به وجود آورید، استفاده از آینه ها و نصب کردن آینه بر روی دیوار می باشد. آینه ها با بازتاب نور می توانند فضای اتاق را روشنتر نشان داده و باعث شوند تا اتاق بزرگتر دیده شود.

روش دیگر برای ایجاد عمق میدان دید که شاید کمی طراحی پیچیده تری نیاز داشته باشد استفاده از نور پردازی ها در فضای اتاق می باشد. نور زیاد اتاق را بیشتر از اندازه معمول نشان می دهد. استفاده از نصب قفسه های بدن در روی دیوار و قرار دادن یک نور ملایم برای پس زمینه دیوار، باعث می شود تا فضا بعد بیشتری پیدا کند. اما به خاطر داشته باشید که طبقات را بیش از حد از وسائل پر نکنید، این شلوغی باعث می شود تا نتیجه عکسی بگیرید.

استفاده از رنگ سفید به شکل یکپارچه

تاثیر رنگ سفید بر روی دکوراسیون اتاق خواب و بزرگ تر نشان دادن آن بسیار زیاد است، تا حدی که نمی توان از ان چشم پوشی کرد. با استفاده کردن از رنگ سفید برای دیوارها، سقف اتاق، کف اتاق، مبلمان و همچنین تخت خواب و دیگر لوازم اصلی اتاق خواب می توانید به شکل فوق العاده ای فضای اتاق را وسیعتر به نظر برسانید. به خاطر داشته باشید که در کنار رنگ سفید باید به هماهنگی و نحوه چیدمان وسائل در کنار هم نیز باید دقت داشته باشید، باید طوری از دیگر رنگ ها در کنار سفید استفاده کنید که اتاق حالت بی روح و سرد پیدا نکند، می توانید برای این منظور از رنگ کرم در بعضی از گوشه ها و زاویه های اتاق استفاده کنید.

استفاده از برخی رنگ های دیگر

درست است که یکی از راه های بزرگ تر نشان دادن اتاق استفاده از رنگ سفید است، اما لزوما برای اینکار نیاز به رنگ سفید یا رنگ های روشن نیست و با استفاده از برخی رنگ های دیگر می توانید ابعاد اتاق را بزرگتر نشان دهید. با بکار بردن هوشمندانه عناصر، از یک پالت رنگی مناسب برای اتاق استفاده کنید و محیط را وسیعتر نشان دهید. می توانید در رنگ آمیزی اتاق فقط محدود به یک رنگ نشوید و از طیف های مختلف رنگی نیز استفاده نمایید. از طیف های روشن در نزدیکی منبع نوری استفاده نمایید و طرح و نقش ها و رنگ های تیره تر را بر روی دیوارهای استفاده کنید که نور کمتری داشته باشند، با اینکار می توانید عمق بیشتری در فضا ایجاد نمایید. بعلاوه برای کنتراست بهتر می توانید از وسائل و لوازم جانبی تیره تر کمک بگیرید.

از پوششی ساده برای پنجره ها استفاده نمایید

بودن نور طبیعی در اتاق ها و استفاده از آن اولین اولویت برای نور اتاق می باشد. در اتاق هایی که پنجره دارند به جای استفاده از پوشش های ضخیم برای پنجره برای کنترل نور خورشید از شاترهای ساده استفاده کنید و تورهای یکدست و یکرنگ را انتخاب نمایید. اینکار باعث می شود تا دکوراسیون شلوغ به نظر نرسد. پرده های پارچه ای شاید پوشش بیشتری در برابر نور داشته باشند اما استفاده از شاترها علاوه بر کنترل نور ورودی باعث بزرگتر نشان داده شدن اتاق می شوند و همچنین اتاق را در ساعات مختلف روز روشن نگه می دارند. با بکارگیری شاتر به جای پارچه های ضخیم اتاق خواب را دلنشین تر و روشنتر نگه دارید.

بکاربردن از ترفندهای هوشمندانه

شاید اتاق خواب اصلی در منزلتان دارای فضایی با گوشه و زاویه های خاصی باشد و معماری ساده و متداولی نداشته باشد. در اینگونه فضاها نیز به منظور بزرگ نشان دادن اتاق باید، از محیط استفاده بهینه شود و باید تمامی امکانات پایه ای یک اتاق خواب فراهم شود و مورد توجه قرار گیرد. موارد مهمی که در این نوع اتاق ها باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از ترفندهای هوشمندانه در بکار گیری از وسائل و لوازم اتاق می باشد تا اتاق به اندازه کافی جادار و دلباز به نظر برسد. مثلا می توانید از کمد یا کشوهایی در زیر تخت استفاده کنید تا وسائل اضافه جمع شود و اتاق از بهم ریختگی بیرون بیاید. بعلاوه می توانید از قفسه های دیواری استفاده کنید، با نصب این قفسه ها بر روی زاویه ها و مکان های مناسب و استفاده از میزهای گوشه ای می توانید استفاده بهتری از فضا داشته باشید و باعث شوید تا اتاق بزرگتر به نظر برسد.

در نظر گرفتن تناسب ها

استفاده از خطوط عمودی بر روی دیوار یا پنجره به خاطر به وجود آمدن خطای دید باعث تغییر نگرش بیننده می شود و این احساس را به فرد می دهد که گویی در یک اتاق با سقف بلندتر قرار گرفته است. بعلاوه استفاده از خطوط افقی در فضا باعث عریض تر نشان داده شدن اتاق خواهد شد. برای این منظور می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار که طرح راه راه و خط دار دارند استفاده نمایید. در یک مورد دیگر می توانید از طرح هایی که ظاهر بتوی و خشن به دیوار می دهند استفاده کنید این طرح ها برای پوشاندن زوایا و گوشه های اتاق موثر باشند و به این شکل می توانید ابعاد واقعی اتاق را پنهان نمایید. در صورتی که می خواهید از کاغذ دیواری های خط دار استفاده کنید بهتر است که از خطوط پهن تری استفاده نمایید.

استفاده از کمدهایی با درهای آینه ای

روش دیگر برای بزرگ نشان دادن اتاق استفاده از آینه بر روی رب کمدها می باشد. استفاده از آینه همانطور که گفتیم باعث می شود تا ابعاد بزرگتر دیده شوند. می توانید از آینه به جای درب کمد استفاده کنید تا اتاق دو برابر حالت عادی خود به نظر برسد. بهتر است که آینه ها روی بلندترین دیوارها قرار بگیرند و همچنین برای کمد ها دربهای آینه ای کشویی در نظر بگیرید تا در زمان باز و بسته شدن فضایی را اشغال نکنند. حال اگر علاقه ای به استفاده از آینه ندارید می توانید از تابلوهای نقاشی بزرگ استفاده کنید که بیشتر رنگ به کار رفته در آنها شبیه به رنگ دیوارها باشد. با این روش یک نقطه کانونی مناسب در اتاق به وجود می آید که باعث می شود تا حواس افراد نسبت به ابعاد واقعی اتاق منحرف شود.

استفاده از منبع نور در مقابل آینه ها

اگر از آینه در اتاق خود استفاده می کنید، برای روشن تر نشان دادن فضای اتاق خواب حتما از منابع نوری مناسب بر روی آینه ها استفاده کنید تا با روشن تر شدن محیط اتاق بزرگتر از حد معمول به نظر برسد. استفاده از منبع نور روی آینه باعث می شود تا عمق بیشتری در فضا به وجود آید و تاثیر آینه بر روی محیط بیشتر شود. با توجه به اینکه استفاده از نور بیشتر در ساعات مشخصی از روز و همچنین در شب انجام می شود، بهتر است از چراغ هایی استفاده شود که به کلید دیمر مجهز باشند تا در هر زمان که نیاز بود روشن یا خاموش شوند و نور اتاق کنترل شود.

ارتفاع سقف را بیشتر از چیزی که هست نشان دهید

علاوه بر موارد گفته شده برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب با استفاده از ترفندهای مختلف برای عقب تر راندن دیوارها می توان از روش هایی برای مرتفع تر نشان دادن سقف نیز استفاده کرد. یکی از راهکارها بکار بردن مبلمان و وسیله هایی است که ارتفاع کوتاهتری داشته باشند، و در مقایسه با ارتفاع سقف دیوارها و سقف اتاق به کف اتاق نزدیکتر دیده شوند. در رنگ آمیزی دیوارها می توانید از طرح های استفاده کنید تا خطای دید ایجاد کرده و سقف را بلندتر نشان دهید. استفاده از خطوط عمودی بر روی دیوار تا حد زیادی سقف را بلندتر از اندازه اصلی آن نشان خواهد داد. با وجود این نوع طرح ها روی دیوار ناخود آگاه بیننده به آنها تمرکز می کند و از ابعاد واقعی دیوار منحرف خواهد شد و اتاق بزرگ تر دیده می شود.