۰ نفر

آیا می دانستید برای خشک کردن موی سر استفاده از سشوار نسبت به هوادهی آسیب کمتری می رساند؟

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵
کد خبر: 640215
آیا می دانستید برای خشک کردن موی سر استفاده از سشوار نسبت به هوادهی آسیب کمتری می رساند؟

متخصصان می‌گویند خشک کردن موی سر با سشوار آسیب کمتری نسبت به خشک کردن با هوا دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، البته هیچ راهی برای دور زدن وجود ندارد، سشوار کشیدن باعث آسیب به مو می‌شود اما میزان این آسیب به شما بستگی دارد. وقت گذاشتن برای سشوار کشیدن مناسب می‌تواند تفاوت زیادی در سلامت کلی آن ایجاد کند، سشوار کشیدن مو به روش صحیح در واقع بهتر از خشک کردن آن در هوا است زیرا خشک شدن طبیعی زمان زیادی می‌برد و آب باعث تورم و ترک خوردن کوتیکول می‌شود و به مو آسیب می‌رساند.

همچنین تحقیقاتی انجام شده است که نشان می‌دهد موهایی که به آرامی با هوا خشک می‌شوند، برخی از ساختارهای سلولی مو را می‌شکنند و باعث آسیب ساختاری اضافی می‌شوند. برای به حداقل رساندن آسیب به مو، علم به ما می‌گوید که باید زمان خیس و اشباع شدن مو با آب را کاهش دهیم. سریع‌ترین راه برای انجام این کار اضافه کردن حرارت برای کمک به تبخیر آب است. البته خود گرما هم می‌تواند مضر باشد.

برای سشوار کشیدن نکاتی وجود دارد که موهای شما آسیب نبینند، در این مقاله قصد به عنوان کردن آن‌ها داریم.

چگونه سشوار بکشیم که موها آسیب نبینند؟

1. با موهای سالم شروع کنید

موهای آسیب‌دیده، بی‌کیفیت یا شکننده بیشتر در معرض آسیب زیر حرارت زیاد هستند. داشتن موهای عالی از درون شروع می‌شود، اطمینان از داشتن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل حاوی مواد مغذی ضروری برای مو، روی، بیوتین، B6 و ویتامین D باعث می‌شود از همان ابتدا تارهای مقاوم و قوی داشته باشید. اگر گیاهخوار هستید یا سبک زندگی پرمشغله‌ای دارید، پس باید مکمل مصرف کنید تا مطمئن شوید همه چیزهایی را که برای داشتن موهای عالی نیاز دارید دریافت می‌کنید.

2. قبل از سشوار کشیدن، موهای خود را با حوله خشک کنید

قبل از خشک کردن موی سر با سشوار مهم است که تا حد امکان آب سطحی مو را با حوله بگیرید. سشوار باید تارها را خشک کند. اگر می‌خواهید موهایی که با آب اشباع شده است را سشوار بکشید، خیلی بیشتر طول می‌کشد و به حرارت بیشتری نیاز دارد. به خاطر داشته باشید که مدت زمانی که موها خیس هستند و دمایی که برای خشک کردن آن‌ها استفاده می‌شود، دو عامل مضر هستند. بهتر است موهای خود را به آرامی با یک حوله خشک کنید و سپس سشوار بکشید.

خشک کردن مو با حوله قبل از سشوار کشیدن

3. موهای خیس خود را برس نزنید

موهای خیس سنگین‌تر هستند و انعطاف بیشتری دارند، پس زمانی که آن‌ها را شانه می‌زنید، باعث شکسته شدن تارها می‌شود. از آن‌جایی که موهای خشک قوی‌تر از موهای خیس هستند، می‌توانند در برابر برس زدن مقاومت کنند، بنابراین سعی کنید زمانی که موها خشک شدند از برس استفاده کنید و از آسیب به موهایتان جلوگیری کنید.

4. از محافظ حرارتی استفاده کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از آسیب سشوار، استفاده از محافظ حرارتی است. استفاده از محافظ حرارتی بسیار مهم است زیرا موهای شما را رطوبت رسانی می‌کند و آسیب سشوار را به حداقل می‌رساند. اما به خاطر داشته باشید، هنوز هم احتمال آسیب رسیدن به موهای شما با وجود محافظ حرارتی وجود دارد. محصولات محافظ حرارتی را بررسی کرده و محصول خوب و با کیفیتی را خریداری کنید.

سشوار کشیدن مو با استفاده از محافظ حرارتی

5. حرارت را در حد متوسط نگه دارید

علم به ما نشان داده است که هر چه حرارت بیشتری به موها اضافه کنید، آسیب بیشتر می‌شود (به ‌ویژه کوتیکول‌هایی که سطح مو را تشکیل می‌دهند). کوتیکول‌های آسیب‌دیده به مرور زمان منجر به تیرگی و شکنندگی مو می‌شوند و حتی ممکن است در شستشوی بعدی باعث نفوذ بیشتر آب شود که آسیب را بیشتر می‌کند. ترفند برای به حداقل رساندن آسیب و طولانی‌تر کردن سلامت موهای شما این است که به سرعت با هوای گرم متوسط موهایتان را خشک کرده و از آسیب به مو جلوگیری کنید.

6. موهای خود را بیش از حد خشک نکنید

زمانی که موها از نظر بافت صاف و یکدست شوند، خشک می‌شوند. هرچه حرارت بیشتری وارد کنید، خطر ضعیف شدن مو بیشتر می‌شود.

7. در حرکات سیال سشوار کنید

برخی افراد سر خود را وارونه می‌کنند و سشوار را به صورت دایره‌ای به سمت بالا و پایین به سمت موها تکان می‌دهند. با استفاده از این حرکت، موهای شما گره‌خورده و به موهای شما می‌رسد. برای موهای کوتاه این روش بهتر عمل می‌کند، اما ممکن است به لاله گوش شما، آسیب برساند. از انگشتان خود برای شانه کردن موهایتان در هنگام سشوار کشیدن استفاده کنید و از گره‌خوردن موهای خود جلوگیری کنید. برای اینکه موهای شما کمتر آسیب ببینند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت را بر سر لوله آن نصب کنید. سشوار را روی موهایتان مدام حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید.

7. موهای خود را زیاد سشوار نکشید

خشک کردن بیش از حد موها با سشوار یکی دیگر از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. این بدان معنی است که شما نباید موهای خود را زیاد بشویید تا نیازی به سشوار کشیدن مکرر آن در طول هفته نباشد. وقتی موهایتان را از حرارت مستقیم برای چند روز دور نگه می‌دارید، احتمال سوختن و آسیب دیدن موهایتان را کاهش می‌دهید. 

سشوار کشیدن موی سر

آیا نوع سشوار مهم است؟

هنگام انتخاب سشوار، بافت موهای شما نیز تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. سشوارهای با کیفیت باید دارای تنظیمات باد سرد و گرم به همراه تنظیمات فشار کم و توان بالا باشند. اگر بافت مو ضخیم و فرفری‌تری دارید، موهایتان می‌توانند حرارت بیشتری را تحمل کنند.

سشوار با کیفیت و خوبی خریداری کنید چرا که سشوار بی کیفیت ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری را به مو وارد کند و تمامی کارهایی که شما برای محافظت از مو انجام داده‌اید را بی فایده کند.

سشوار مک دی مدل MC-2004 یکی از مدل های سشوار برند وربنا با توان ۸۰۰۰ وات است. سشوار مک دی دارای قابلیت تولید یون می‌باشد که توسط باد سشوار الکتریسیته ساکن روی موها را از بین می‌برد و از وز شدن موها جلوگیری می‌کند و مو سریع تر حالت می‌گیرد. برای حالت دادن و خشک کردن موها با استفاده از دکمه‌‌های روی دسته، سرعت و حرارت باد را تنظیم کنید.