۰ نفر

بهترین فرش برای آشپزخانه شما

۴ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۲۷
کد خبر: 638368
بهترین فرش برای آشپزخانه شما

فرش‌های آشپزخانه راه طولانی را طی کرده‌اند. آن‌ها نه تنها می‌توانند قابل‌استفاده و کاربردی باشند - رطوبت را جذب می‌کنند و زمانی که برای مدت طولانی پشت میز یا ظرف‌شویی می‌ایستید کمی بالشتک ایجاد می‌کنند - بلکه دارای سبک‌های مختلفی هستند که از نظر زیبایی‌شناسی دلپذیر هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اگر فرش آشپزخانه را با دقت انتخاب کنید، بسته به نیازهای خاص خود، آن فرش می­تواند یک ویژگی طولانی‌مدت و لذت‌بخش در آشپزخانه شما باشد.

در این راهنما، ما به شما کمک می‌کنیم بفهمید که یک فرش می‌تواند مناسب آشپزخانه شما باشد: چرا در وهله اول به آن نیاز دارید، نوع فرش مناسب برای انتخاب، اندازه صحیح، و حتی انتخاب‌های سبک، و غیره. بدون مقدمه، بیایید وارد آن شویم.

7 دلیل برای اینکه به فرش آشپزخانه نیاز دارید

1.      آشپزخانه‌ها مرکز فعالیت در خانه هستند. آن‌ها جایی هستند که شما تمام وعده‌های غذایی خود را می‌پزید، وقت خود را با خانواده می‌گذرانید، و خیلی چیزهای دیگر. این امر باعث می‌شود فرش آشپزخانه به یک ملزومات مطلق تبدیل شود، و در اینجا دلیل آن است:

2.      فرش­ها از کف‌پوش شما در برابر خط و خش، خراش محافظت می‌کنند.

3.      هنگام آماده کردن غذا یا شستن ظروف، بالشتک اضافی زیر پا ایجاد می‌کنند و حتی می‌توانند از ظروفی که روی زمین میافتند در برابر ضربه محافظت کنند.

4.      فرش باعث کاهش صدا در آشپزخانه می‌شود.

5.      فرش‌های آشپزخانه در سبک‌ها، طرح‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند. آن‌ها می‌توانند نمای آشپزخانه شما را تکمیل کنند، رنگ، طرح و جلوه خاصی داشته باشند. به عنوان مثال، فرش‌های زیبا و شیک شرقی و فرش‌های خاکی با الیاف طبیعی را که در این مقاله تصویر آن را می­بینید بررسی می­شود.

6.       برای آشپزخانه‌های باریک یا کوچک، فرش‌های آشپزخانه در سرتاسر فضا به کشیده‌تر و گشادتر شدن اتاق کمک می‌کنند. این فرش‌ها همچنین می‌توانند به تفکیک یا تعریف فضاها در آشپزخانه کمک کنند، به خصوص اگر آشپزخانه‌ای با پلان بازدارید. به عنوان مثال، می‌توانید از فرش‌های مختلف برای ایجاد تمایز واضح بین محل کار و غذاخوری استفاده کنید

7.      وقتی روی کف‌پوش آشپزخانه کاشی و سنگ قرار می‌گیرند، راحتی و گرما را در زیر پا ایجاد می‌کنند. برای اهداف ایمنی، یک پد فرش اضافه کنید تا فرش خود را در جای خود نگه‌دارید و از لغزش و آسیب جلوگیری کنید.

کاربرد فرش در فضای آشپزخانه

جانمایی فرش آشپزخانه

پیدا کردن مکان مناسب برای فرش آشپزخانه کلیدی است که کل اتاق را کاربردی و زیبا می‌کند. به طور کلی فرش آشپزخانه باید در جایی قرار گیرد که بیشترین زمان را سپری می‌کنید. کاربردی‌ترین مکان برای فرش آشپزخانه، جلوی ظرف‌شویی است تا وقتی برای مدت طولانی ایستاده‌اید، یک بالشتک زیبا برای پاهای شما فراهم کند. اگر آشپزخانه‌ای بزرگ با جزیره دارید، فرشی را بین جزیره و دیوار قرار دهید اما نه زیر خود جزیره. شما می‌خواهید بتوانید به راحتی آن را برای تمیز کردن منظم بالا بکشید. برای فضای باریک و طولانی آشپزخانه (به سبک گالی فکر کنید)، فرش‌های رانر آشپزخانه را در نظر بگیرید، زیرا می‌توانند به فضاهای باریک کمک کنند تا پهن‌تر به نظر برسند.

شما همچنین به یک فرش زیر میز ناهارخوری خود نیاز دارید. فرش‌های زیر میز نیز در تبدیل آشپزخانه‌های بزرگ کف باز به فضاهای جداگانه برای احساس صمیمیت بیشتر عالی هستند. فقط مطمئن شوید که فرش به اندازه‌ای بزرگ باشد که صندلی‌ها فضایی برای جدا شدن از میز داشته باشند و همچنان روی فرش قرار بگیرند.

آنچه باید هنگام خرید فرش آشپزخانه یا رانر جدید به دنبال آن باشید.

با تعداد زیادی فرش آشپزخانه و رانر‌های موجود، فرآیند انتخاب می­تواند کمی دلهره‌آور باشد. در اینجا ملاحظات کلیدی وجود دارد که به شما در انتخاب صحیح کمک می‌کند:

مواد فرش را در نظر بگیرید

فرش‌های آشپزخانه در یک منطقه پر رفت‌وآمد زندگی می‌کنند و مستعد کثیفی، ریختن و ساییدگی زیاد هستند. فرشی را انتخاب کنید که بسیار بادوام، ضدلک و آب باشد و با یک لکه­بر فرش به راحتی تمیز شود. در این صورت، به فرش‌های داخلی/خارجی نگاه نکنید. فرش‌های فضای باز که از پلی‌پروپیلن یا PET (پلی‌استر بازیافتی) ساخته‌شده‌اند، فرش‌های آشپزخانه غیرقابل اشتعال، مقاوم در برابر آب، فوق‌العاده بادوام و قابل شستشو را می‌سازند. خواه آن را بسابید، سفیدکننده یا از دیگر روش‌های تمیز کردن شدید استفاده کنید، فرش شما مقاوم خواهد بود. برای راحتی بیشتر، انتخاب فرش قابل شستشو با ماشین لباسشویی می‌تواند تمام حوادث آشپزخانه را برطرف کند.

الیاف طبیعی نیز می‌توانند انتخاب عالی باشند. به ویژه پشم بادوام است، حس شیک و لوکسی دارد و به راحتی تمیز می‌شود. اما سایر الیاف طبیعی مانند کنف هندی و سیسال به خوبی به رطوبت پاسخ نمی‌دهند و می‌توانند منقبض یا پیچ‌خورده شوند، بنابراین برای قرار دادن در نزدیکی ظرف‌شویی ایده‌آل نیست. در عوض، کنف­های هندی و سیسال­ها انتخابی عالی برای زیر میز ناهارخوری هستند. رنگ خنثی آن‌ها با همه چیز هماهنگ است و بافت ارگانیک آن‌ها لطافتی را در زیر پا می‌بخشد.

نوع بافت فرش را بشناسید

نوع بافت فرش شما نیز عامل مهمی است که باید در نظر بگیرید. فرش‌های مسطح انتخاب ایده‌آلی هستند، زیرا با پرزهای کمتر، در برابر کثیفی، زباله‌ها و باکتری‌ها مقاوم‌تر هستند و راحت­تر تمیز می­شوند. همچنین رنگ ثابتی دارند که باعث زیبایی و دوام آن‌ها می‌شود. فرش‌هایی با پرز ضخیم‌تر برای گرمای فوری به کف‌های سرد ایده‌آل هستند. آن‌ها همچنین لایه‌های بیشتری زیر پا برای راحتی بیشتر و کاهش سروصدا دارند.

جانمایی فرش آشپزخانه در فضای باریک

در آشپزخانه: به ایمنی فکر کنید

هنگام حرکت در آشپزخانه، مهم است که فرش شما محکم روی زمین باشد تا از لغزش و افتادن جلوگیری کند. این امر به ویژه اگر در آشپزخانه خود کف‌پوش چوبی یا کاشی صیقلی داشته باشید، مهم است. راه حل انتخاب فرشی با پشتی بدون لغزش است، زیرا کشش ثابت موردنیاز برای ثابت نگه‌داشتن فرش را فراهم می‌کند. از طرف دیگر، می‌توانید یک پد فرش را زیر فرش قرار دهید تا از لیز خوردن آن جلوگیری کنید.

دانستن اندازه و شکل فرش واقعاً مهم است

در نظر گرفتن فضای موجود در آشپزخانه و اینکه چگونه می‌خواهید فرشی در آن فضا قرار دهید، ضروری است. چیدمان آشپزخانه همچنین بهترین شکل و اندازه فرش را که متناسب با فضای شماست تعیین می‌کند.

اگر عاشق کف‌پوش خود هستید یا آشپزخانه کوچکی دارید، ممکن است چیزی کوچک در جلوی ظرف‌شویی یا محل کار بخواهید، به ابعاد 60×50، 80×60 یا 90×60 . یک فرش گرد همچنین می‌تواند راه حل مناسبی برای یک آشپزخانه کوچک‌تر، گوشه‌ای با میز آشپزخانه گرد، یا حتی در ورودی شما از درب پشتی به آشپزخانه باشد. 

فرش‌های بزرگ برای پوشاندن کل آشپزخانه ایده آل هستند. اندازه‌های قالیچه­های 1.5 متری و 4 متری یا بیشتر را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که 8 تا 16 سانتی متر فضای بدون پوشش در اطراف حاشیه‌ها بگذارید تا اتاق تنگ به نظر نرسد.

برای فضاهای پیچیده مانند یک آشپزخانه باریک یا بین جزیره آشپزخانه و پیشخوان‌های نزدیک، رانر‌ها و فرش‌های باریک بهترین انتخاب شما هستند. اطمینان حاصل کنید که چند سانتی متر از کف‌پوش را در همه طرف‌های رانر خالی بگذارید.

دکور آشپزخانه خود را در نظر بگیرید

به دقت در مورد این قسمت فکر کنید زیرا رنگ‌ها، الگوها و بافت‌ها این قدرت را دارند که ظاهر محیط را تغییر دهند. فرش‌های آشپزخانه در سبک‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند. شما می‌خواهید فرش خود را با دکور، سبک و طرح موجود هماهنگ کنید تا مطمئن شوید که هیچ‌کدام بر دیگری غلبه نمی‌کنند.

یک راه ساده برای شروع این است که به دنبال فرش­هایی باشید که دارای یک یا دو رنگ آشپزخانه شما هستند. از طرف دیگر، می‌توانید کنتراست ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر کابینت­های آشپزخانه شما شامل رنگ‌های روشن است، خرید فرشی خنثی را در نظر بگیرید که با طرح موجود رقابت نمی‌کند. یا برای یک آشپزخانه خنثی، یک فرش چند رنگ قرار دهید تا فضای خود را روشن کند.

مدل رنگی فرش برای آشپزخانه با رنگ‌های خنثی