۰ نفر

عجیب ترین و خجالت آورترین سنت های ازدواج در جهان

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۱۷
کد خبر: 634007
عجیب ترین و خجالت آورترین سنت های ازدواج در جهان

عروسی جشن عشق بین دو نفر است. روزی است که دوستان و خانواده دور هم جمع می شوند و دو نفر را می بینند که عشق و زندگی خود را به یکدیگر تقدیم می کنند. این یک چیز جهانی است! با این حال، در کشورهای مختلف در سراسر جهان سنت های متفاوتی در این روز یا قبل از آن روز وجود دارد که عروسی را کمی خاص تر و شخصی تر می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، برخی از این سنت ها بسیار سبک و خنده دار هستند، برخی دیگر بسیار جدی گرفته می شوند و قابل تمسخر نیستند. برخی از این سنت‌ها صدها سال است که وجود دارند و دیگر به دفعات دیده نمی‌شوند و برخی دیگر روندهای جدیدی هستند که به تدریج محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. دلیل چنین سنت هایی معمولاً آوردن شانس، عشق یا شوخ طبعی برای تازه ازدواج کرده است.

برخی از آداب و رسوم عجیب را ممکن است بدانید، اما من مطمئن هستم که از راه های برخی از این کشورها شگفت زده خواهید شد. آنها ممکن است شما را وادار کنند که در برخی از این کشورها به عروسی بروید یا به سمت تپه ها بدوید و هرگز با کسی از آنجا ازدواج نکنید. از این حقایق جالب لذت ببرید و عاقلانه محل ازدواج خود را انتخاب کنید!

فرانسه: معجون توالت!

فرانسه به خاطر غذاهای دوست‌داشتنی‌اش معروف است، اما طبق مقاله‌ای از Kara Byers در smooth.com، این کشور یکی از عجیب‌ترین و بدترین سنت‌های عروسی را دارد.

در روز عروسی فرانسوی، مهمانان یک کاسه توالت را با تمام باقیمانده غذا که زمانی خوشمزه به نظر می‌رسید، پر می‌کنند و آنها را با هر چیزی که می‌خواهند مخلوط می‌کنند.

سپس زن و شوهر موظفند کاسه را تمام کنند تا برای شب عروسی سختی که در پیش است، نیرو بسازند!

اسکاتلند: سیاه کردن عروس

در سرزمین وایکینگ ها، دوستان و خانواده عروس عشق خود را به عروس آینده با بستن او و پوشاندن او در هر چیز زشتی که می توانند پیدا کنند نشان می دهند. این شامل، هر چیزی که می توانید تصور کنید و در انبار خود پیدا کنید، مانند آرد، سس، گوشت چرخ کرده، ماهی، و غیره، می شود!

باور پشت این موضوع این است که اگر او بتواند از عهده این کار برآید، می تواند ازدواج و هر تحقیری را که در زمان ازدواج با آن روبرو می شود، تحمل کند.

هند: ازدواج با درخت

هند چند سنت عروسی متفاوت دارد که در سایر نقاط جهان دیده نمی شود. یکی از این روایات این است که زنانی که به‌عنوان مانلیک به دنیا می‌آیند (زمانی که مریخ و زحل هر دو در طالع بینی زیر خانه هفتم هستند) نفرین شده‌اند و گمان می‌رود که این زنان باعث می‌شوند که شوهرانشان در سنین پایین از دنیا بروند!

آنها معتقدند ازدواج زن با درخت قبل از ازدواج با شوهرشان می تواند این مشکل را حل کند. برخی از زنان احتمالاً بهتر است با یک درخت ازدواج کنند!

چین: زو تانگ

اشک ریختن در طول عروسی معمول است، اما در بخش های غربی استان سیچوان در چین، گریه بخش بسیار مهمی از آماده سازی ازدواج است. یک ماه قبل از روز بزرگ، عروس هر شب در یک سالن بزرگ می نشیند و یک ساعت گریه می کند. این برنامه هر شب ادامه دارد تا شب دهم که مادرش به او ملحق می شود و با هم گریه می کنند.

بعد از ده شب دیگر، مادربزرگ وارد می‌شود و چند روز بعد خواهران و خاله‌های عروس نیز وارد می‌شوند. گفته می شود این سنت به دوران کشورهای متخاصم چین برمی گردد، زمانی که مادر یک شاهزاده خانم در مراسم عروسی دخترش گریه می کرد!

فیجی؛ هدیه ای به نام "دندان نهنگ"

در فیجی، این سنت مرسوم است که مرد از پدر زن برای ازدواج با دخترش اجازه بگیرد. اگر پدر موافقت کند، شوهر آینده موظف است در یک مراسم رسمی به نام «تابوا»، یک هدیه بسیار ویژه (به طور ایده آل دندان نهنگ) به او بدهد. هرچه دندان های بیشتری ارائه شود، هدیه بزرگتر است! اما صرف نظر از تعداد دندان هایی که ارائه می دهد، هدیه دهنده همیشه باید آن را کم اهمیت جلوه دهد و گیرنده همیشه باید آن را بزرگ کند.

پرو؛ روبان کیک به جای دسته گل

در بیشتر نقاط جهان، خانم های مجرد برای گرفتن دسته گل رقابت می کنند تا شانس خود را برای ازدواج بعدی افزایش دهند. مردم محلی در پرو نیز سنت مشابهی دارند، اما با کیک عروسی به جای دسته گل. وقتی زمان «کشیدن کیک» فرا می‌رسد، همه دختران مجرد دور کیک عروسی جمع می‌شوند، روبانی را که به کیک وصل شده است، گرفته و بیرون می‌آورند. اگر آنها به اندازه کافی خوش شانس باشند که روبانی را که حلقه در انتهای آن بسته شده است به دست آورند، اعتقاد بر این است که آنها نفر بعدی برای ازدواج هستند.

موریس؛ کمپ چاقی!

مطمئنم نام کمپ چربی را شنیده اید درست است؟ خب احتمالا اینجوری نیست برخلاف بسیاری از کشورهایی که عروس‌ها برای کاهش وزن اضافی خود در روز عروسی خود رژیم‌های غذایی بسیار سختی می‌گیرند، در موریس دقیقا برعکس است.

عروس‌های آینده به «اردوگاه‌های چاق» فرستاده می‌شوند و در آنجا «مجبور» می‌شوند تا بیشتر غذا بخورند و چاق شوند .

هر چه زن چاق تر باشد، بهتر است، زیرا نشانه ثروت است و همچنین، مردان زنان بزرگتر را جذاب تر می دانند.

روسیه؛ به شرطها و شروطها

کی گفته که روس ها حس شوخ طبعی ندارند؟ طبق یک مقاله در smooth، آنها یک سنت بسیار سرگرم کننده قبل از عروسی دارند. قبل از جشن عروسی،وقتی داماد برای بردن عروسش می‌آید شخضی با او پشت در ملاقات می‌کند و فهرستی از کارهایی را که باید انجام دهد به او می‌دهد.

این می تواند چندین چیز باشد و او باید از هر کدام عبور کند تا بتواند ادامه دهد. او ممکن است مجبور باشد باج بپردازد و اغلب اولین پیشنهاد برای او یک عروس جایگزین می‌خرد که یکی از دوستان داماد است و لباس عروس بر تن دارد! هنگامی که داماد به اندازه کافی به درخواست ها عمل کرد، عروسش را پس می گیرد.

کنگو؛عروسی بدون لبخند

به طور معمول، ما عروسی را با لبخندی بزرگ مرتبط می کنیم. معمولی است که چهره عروس و داماد از این همه لبخند گاها اجباری خسته می شود.

این مشکلی برای عروس و داماد در برخی از عروسی های کنگو نیست. در تمام مدت عروسی، عروس و داماد به هیچ وجه اجازه لبخند زدن ندارند. نه به اندازه یک نیشخند.

چرا؟ زیرا اگر آنها لبخند بزنند نشان می دهد که آنها در مورد عروسی خود جدی نیستند. آنها اعتقاد دارند شما به سادگی نمی توانید به افرادی که بیش از حد لبخند می زنند اعتماد کنید!

فرانسه؛ راه رفتن در جزایر مارکز

 در پلی‌نزی فرانسه، پس از مراسم عروسی، بستگان عروس در کنار هم روی زمین، دراز می‌کشند. سپس عروس و داماد از روی فرش انسان عبور می کنند.

کره جنوبی؛ شلاق خوردن با...

وقتی عروسی در کره تمام می‌شود، دوستان داماد جوراب‌های او را در می‌آورند، طنابی را دور قوزک‌هایش می‌بندند و شروع به زدن پای او با ماهی می‌کنند تا او را برای اولین شب به عنوان یک مرد متاهل آماده کنند.

ایرلند؛ دستا بالا،پاها رو زمین!

در ایرلند، وقتی عروس و داماد در حال رقصیدن هستند، پای عروس باید همیشه روی زمین بماند. این به خاطر این باور است که اگر این کار را نکنند، پری های شیطان صفت می آیند و او را جارو می کنند!!

سوئد؛ سکه های مخفی

 در سوئد رسم بر این است ،عروس یک سکه نقره را که پدرش داده در کفش چپش و یک سکه طلایی را که مادرش در کفش چپش می دهد قرار می دهد که نمادی از امید به رونق و سلامتی ازدواج زوجین است.

مالزی و اندونزی؛ حمام ممنوع

مردم مالزی و اندونزی، تایدونگ، عروس و داماد را به مدت 3 روز پس از عروسی تحت مراقبت قرار می دهند. آنها اجازه استفاده از حمام یا خروج از خانه را ندارند. آنها معتقدند که این باعث تقویت پیوند آنها شده و از بدشانسی دور می شوند.

آفریقا؛ مادرت را به ماه عسل ببر

این حتی عجیب ترین مورد هم نیست! مادران یا بزرگان برخی از قبایل آفریقایی در شب عروسی با تازه عروس و دامادها همراه می‌ شوند تا به آنها آموزش دهند که چگونه کارها را درست انجام دهند.

جمهوری چک؛ کودک روی تخته

تصور کنید شب عروسی به خانه می آیید و نوزادی را روی تخت خود پیدا می کنید! در جمهوری چک، بر این باورند که قدم زدن نوزاد بر روی تخت تازه عروس و داماد شانس باروری آنها را افزایش می دهد.

*شما دوست داشتید کدامیک از این رسومات عجیب را تجربه کنید؟