۰ نفر

رییس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد؛

۴۶ هزار خوابگاه برای دانشجویان متاهل ساخته می شود

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 623323
۴۶ هزار خوابگاه برای دانشجویان متاهل ساخته می شود

رییس صندوق رفاه دانشجویان از اجرای طرح ساخت ۴۶ هزار خوابگاه برای دانشجویان متاهل خبر داد‌.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مسعود گنجی، رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: با توجه به مواد ۷ و ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، صندوق‌های ۲ وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و علوم پزشکی، طرح ساخت ۴۶ هزار واحد خوابگاه متاهلان را طراحی کرده و به نهاد ریاست جمهوری تحویل دادند که به محض تایید و تامین بودجه آن، کار ساخت این خوابگاه‌ها توسط دانشگاه‌های کشور شروع می‌شود‌.

وی افزود: طرح ارائه شده در حال حاضر در نهاد ریاست جمهوری است که پس از طی فرآیند لازم و تخصیص بودجه از سوی دولت، این مهم تحقق خواهد یافت.

اجرای نهضت خوابگاه،سازی در کشور

به گفته گنجی، در صورت مهیا شدن شرایط لازم این طرح می‌­تواند از سال  ۱۴۰۱ شروع شود که در این صورت حدود ۵۰ درصد آن در سال اول و ۲۵ درصد آن در سال دوم و ۲۵ درصد در سال سوم شروع خواهد شد بطوری که در سال چهارم کل طرح به اتمام خواهد رسید.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: با انجام این طرح امیدواریم مشکلات دانشجویان‌ متاهل حل شود، در حقیقت می‌توان گفت در صورت مهیا شدن ساز و کار، در این چند سال نهضت خوابگاه سازی در کشور اتفاق خواهد افتاد، ماده ۸ همان قانون صندوق را موظف می­‌کند در صورت وجود اعتبار لازم، ۵۰ درصد مبلغ ودیعه مسکن یک خانه ۵۰ مترمربعی در تهران  و دیگر شهرهای بزرگ را و ۵۰ درصد خانه‌های ۱۰۰ مترمربعی در شهرهای دیگر را به عنوان ودیعه در اختیار دانشجویان متاهل قرار دهد.