۰ نفر

آشنایی با برندهای معروف لباس دنیا

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸
کد خبر: 617660
آشنایی با برندهای معروف لباس دنیا

برای هر فرد، مهم‌ترین چیز در هر زمان، پوشاک و لباس او بوده است. البته این نیاز انسان با گذشت زمان و با پیشرفت هر آداب‌ورسوم تغییر کرده است. برای مثال امروزه افراد زیادی با پیشرفت نظرات خود باعث شده‌اند تا برندهای معروف لباس دنیا ارائه شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ برندها و مارک‌های معروف زیادی در دنیا وجود دارند که افراد زیادی آن را انتخاب می‌کنند. البته شاید در انتخاب مارک و برند لباس خود دچار شک و دودلی شده‌اید.

گذر زمان

همان‌طور که می‌دانید انسان‌های اولیه بدن خود را با برگ و چوب درختان و سپس با پوست حیوانات می‌پوشاندند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تمدن‌ها، مردم با ساخت انواع پارچه و پیشرفت آن‌ها، لباس‌های زیبا و شیکی طراحی کردند.

این لباس‌ها با گذشت زمان به لباس‌های معروف دنیا تبدیل شده اند و برخی از آن‌ها به برندهای معروف لباس دنیا تبدیل‌شده‌اند. رمز موفقیت این شرکت‌ها، کیفیت، کمال‌گرایی و تناسب با آرایش‌ها است.

برندهای مشهور لباس

گوچی

گوچی GUCCI از معروف‌ترین برندهای پوشاک جهان است که در ایتالیا تأسیس‌شده. هدف این شرکت تهیه لباس‌های با کیفیت است. گوچی یکی از مارک‌های گران‌قیمت است؛ و همچنین با تولید لباس‌های گران و مجلل شناخته می‌شود، بنابراین در جایگاه دوم لیست قرار دارند.

شرکت گوچی در سال 1921 شروع به کارکرد، بنیان‌گذار این شرکت گوچیو گوچی است. ارزش برند این شرکت حدود 12.4 میلیارد دلار است. درآمد این شرکت حدود 4/4 میلیارد دلار است. برند این لباس را می‌توانید در مراسم‌های مجلل و باشکوه بپوشید و جذاب باشید. این برند در سراسر جهان برای کالاهای چرمی باکیفیت عالی و سبک مد ایتالیایی مشهور است.

هرمس

برند HERMES در سال 1837 توسط تیری هرمس در سال ۱۸۳۷ تأسیس شد. هرمِس، شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس است. این برند نیز ازجمله خاص‌ترین برندهای معروف لباس دنیا است.

هرمس به خاطر کیف‌ها و همچنین روسری‌های ابریشمی که تولید می‌کند مشهور است. آن‌ها متخصص تولید کمربند، لباس ورزشی مردانه و زنانه و غیره هستند. این شرکت، متخصص در طراحی و ساخت لوازم چرم، لوازم جانبی، لباس‌های آماده، عطر و کالاهای باکیفیت می‌باشد.

درآمد این شرکت حدود 5.3 میلیارد دلار در سال است. باوجوداینکه 176 سال از عمر تولید این برند می‌گذرد، به یک برند بسیار معروف تبدیل‌شده و به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. دفتر مرکزی این شرکت، در خیابان فُبورگ-سَن-اُنورِه شهر پاریس فرانسه قرار دارد.

لوئیز ویتون

LOUIS VUITTON که به اختصار ال‌وی نیز خوانده می‌شود، شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است که در سال ۱۸۵۴ توسط طراح فرانسوی لویی ویتون تأسیس شد. گران‌ترین و باارزش‌ترین برند تولید لباس در دنیا، مارک جهانی لوئیز ویتون است.

این برند یک برند فرانسوی بسیار معروف است. لوئیز ویتون به خاطر استفاده از چرم، خیاطی عالی کت‌های کلاسیک، کفش، لوازم جانبی، ساعت، عینک آفتابی، جواهرات، کتاب‌ها و بسیاری دیگر از لوازم جانبی، بسیار مشهور و معروف است.

جمع درآمد این برند حدود 10.1 میلیارد دلار است. که به شایستگی مقام اول این لیست را به خود اختصاص داده است. این برند از برندهای معروف لباس دنیا در سال 2017 در جهان بود. ارزش نام تجاری این شرکت به حدود 28.1 میلیارد دلار رسیده است.

برندهای مشهور لباس

فندی

برند FENDI جزو پرفروش‌ترین برندهای معروف لباس دنیا است. این برند در رم، ایتالیا و در سال ۱۹۲۵ توسط ادوارد و اَدِل فندی تأسیس شد. این شرکت صاحب یک آتلیه عکاسی قدرتمند است.

فندی با به وجود آوردن خلاقیت‌های خود در دنیای مد، استانداردهای خود را حفظ می‌کند و می‌توان آن را یک برند فروش لباس موفق دانست. میزان ارزش کل برند این شرکت در حدود 3.5 میلیارد دلار است.

تخصص برند فندی درزمینهٔ تولید پارچه و لباس در سطح جهانی و همچنین کیف و سایر لوازم جانبی پوشاک است. اکنون شعبه‌های این برند در سراسر دنیا وجود دارد. بخش زیادی از برند فندی متعلق به لوئیس ویتون است.

پرادا

PRADA یکی از برندهای معروف لباس دنیا و بسیار پرطرفدار و بدون شک یک مارک شناخته‌شده است. پرادا توسط یک تولیدکننده چرم ایتالیایی به نام ماریو پرادا در سال 1913 تأسیس شد و سال‌هاست که لوازم جانبی چرم، کلاه و کفش تولید می‌کند.

این شرکت ارزش تجاری در حدود 7.3 میلیارد دلار معادل ۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار را به‌طور سالانه درآمد دارد. این برند از برندهای موردعلاقه‌ی دخترخانم‌ها است زیرا طراحی‌ها و سبک شگفت‌انگیزی دارد.

آرمانی

ARMANI شرکت طراحی مد و لباس ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۵ توسط جورج آرمانی تأسیس شد. این شرکت به طراحی و ساخت محصولات متنوعی شامل کالاهای لوکس، پوشاک، عطر، طراحی داخلی، جواهرات، عینک و ساعت با برندهای گوناگون می‌پردازد.

طرح‌های Armani،Emporio، Exchange گران‌ترین طرح‌های تولیدشده این مارک هستند. میزان ارزش برند این شرکت معروف حدود 3.1 میلیارد دلار است. آرمانی در تولید لباس‌های خود، خیاطی بی‌نقص، زرق‌وبرق جذاب و شگفت‌انگیزی را به وجود می‌آورد.

ستاره‌های هالیوود از وفادارترین مشتری‌های این برند لباس هستند. برند آرمانی در تولید لباس‌های مجلسی نیز تخصص دارد. لباس‌های آن‌ها از جنس پارچه لوکس و گران‌قیمت است.

این شرکت هم‌اکنون مالک شبکه‌ای از ۳۰۰ فروشگاه و بوتیک در ۳۶ کشور جهان است و در حدود ۴۷۰۰ کارمند و ۱۳ نمایندگی تولید در سراسر جهان دارد.

برندهای مشهور لباس

ورساچه

جیانی ورساچه HOUSE OF VERSACE برندی ایتالیایی از برندهای معروف لباس دنیا است که در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد. درآمد فعلی ورساچه حدود 1 میلیارد دلار است و امروز، آن را در میان بهترین و گران‌ترین برندها در جهان است.

میزان ارزش کل برند این شرکت در حدود 5.5 میلیارد دلار است. این شرکت ایتالیایی است. ورساچه در سال 1978 تأسیس شد. جیانی ورساچه پایه‌گذار این کمپانی بود. House of Versace یکی از برندهای پردرآمد در جهان است.

باربری

برند BURBERRY از محبوبیت بالایی برخوردار است. این برند یکی از برندهای لوکس بریتانیایی است و علاوه بر لباس، عطر و سایر زیورآلات را هم تولید می‌کند.

این شرکت به دلیل نوآوری‌هایش در طراحی مشهور است. آدری هپبورن یکی از نمادین‌ترین چهره‌های مرتبط با برند بربری است. محصولات این برند دارای الگوی بسیار مشخصی است که در همه‌جا کپی شده است.

این شرکت به‌صورت کلی دارای ارزش تجاری حدود 5.87 میلیارد دلار است. همچنین حدود 4 میلیارد دلار درآمد دارد. Burberry یک برند فروش لباس انگلیسی است.

شرکت باربری حتی حکم سلطنتی نیز به دست آورده است. این شرکت حتی یک طرح محدود، مخصوص و گران‌قیمت پوست را به بازار عرضه کرد؛ بنابراین این‌یکی از شرکت‌های گران‌قیمت و همچنین منحصربه‌فرد است که در جایگاه هفتم قرار دارد.

رالف لورن

RALPH LAUREN طراحی‌های لوکسی انجام می‌دهد و همواره در تلاش است تا انواع و اقسام لباس را برای شما فراهم کند. درآمد حاصل از این شرکت حدود 7.1 میلیارد دلار است.

لباس‌های رالف لورن توسط بسیاری از شخصیت‌های معروف دنیا پوشیده می‌شود. سلبریتی ها از مشتریان این برندها هستند. پولو یکی از مارک‌های مشهور تحت عنوان برند رالف لورن است.

شانل

CHANEL جزو پرفروش‌ترین‌ برندهای لباس است. این برند یکی از برندهای معروف لباس دنیا است که علاوه بر لباس‌های ظریف زنانه، کالاهای لوکس دیگری مانند عطر، لوازم‌آرایشی و خیلی چیزهای دیگر را با این نام تولید کرده است. البته این برند لباس بیشتر برای لباس‌های زنانه مشهور است و باعث جذابیت بیشتر خانم‌ها شده است.

زارا

zara یک برند پوشاک و زیورآلات است. این شرکت در سال ۱۹۷۵ توسط روزالیا مرا گوینتیا و آمانسیو اورتگا تأسیس‌شده است. البته این برند بیشتر، لباس و لوازم برای خانم‌ها تولید می‌کند. همچنین از دیگر برندهای معروف می‌توان به ادامه‌ی مطلب مراجعه کرد.

برندهای مشهور لباس

دولچه و گابانا

Dolce & Gabbana نیز یکی دیگر از برندهای معروف لباس دنیا است. این برند که به پیچیدگی طرح‌هایش و به‌عنوان برندی لوکس و گران‌قیمت شناخته‌شده است. طرفداران بسیاری در میان چهره‌های شناخته‌شده جهان دارد.

دولچه و گابانا شرکت کالای لوکس و خانه مد ایتالیایی است که در سال ۱۹۸۵ توسط دمینیکو دولچه و استفانو گابانا، دو طراح ایتالیایی، در شهر میلان تأسیس شد.

این شرکت دارای دو برند مجزا به نام‌های دولچه و گابانا و دی اند جی است که هر یک خط و سیاست‌های خود را دنبال می‌کنند.

دولچه و گابانا مخصوص اقلام بیشتر تجملی و گران‌قیمت است. از جواهرات، ساعت، لوازم‌آرایش، عطر، عینک آفتابی و کیف و کفش گرفته تا لباس‌زیر و لباس شب و خلاصه تمام ریزودرشت پوشاک و اکسسوری را تولید می‌کند؛ که ظرافت و زیبایی بی‌نظیری دارند.

گس

Guess یک شرکت کالای لوکس آمریکایی است که درزمینهٔ طراحی، تولید و توزیع انواع پوشاک و لوازم جانبی بازار مد مانند ساعت مچی، جواهرات و عطر فعالیت دارد.

این برند بیشتر به دلیل تولید لباس‌های جین خود برای مردان و زنان شهرت دارد و با درآمد حدود 1.19 بیلیون دلار، جزو گران‌ترین برندهای موجود در جهان است.

این شرکت در سال ۱۹۸۱ توسط پل مارسیانو تأسیس شد و پیشرفت زیادی داشته است. دفتر مرکزی و شعبه اصلی فروشگاه‌های شرکت گس در شهر لس‌آنجلس، کالیفرنیا، قرار دارد.