۰ نفر

روش پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۶
کد خبر: 617302
روش پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

اگر شما هم دانشجوی یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی کشور کانادا هستید، قطعا پرداخت شهریه یکی از دغدغه‌های شما است. کشور کانادا با توجه به سطح آموزشی و زیرساخت‌های مناسب، قطعا برای این مشکل هم تدابیری را در نظر گرفته است.

مزایای تحصیل در کانادا

با توجه به مقاله تحصیل در کانادا، در وب‌سایت کن اپلای: کانادا جزو هشت کشور برتر جهان از نظر اقتصادی و صنعتی است. همچنین اختصاص بودجه بالا برای سیستم آموزشی باعث شده تا سطح کیفی تحصیلات در این کشور بالا باشد. به همین دلیل کانادا بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی است.

اگرچه کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل است؛ اما نکات زیادی وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی از آن‌ها آگاه نیستند. اطلاعات زیادی درباره مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، زندگی دانشجویی در کانادا، قوانین کانادا و... وجود دارد که هر متقاضی باید از آن‌ها مطلع باشد. تحصیل در کانادا می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد اما در صورت نداشتن اطلاعات کافی، می‌تواند دانشجو را از لحظه ورود به خاک کانادا با چالش‌های مختلفی روبه‌رو کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش‌های پرداخت شهریه در دانشگاه‌های کشور کانادا بیشتر آشنا شوید.

ادامه تحصیل در کشور کانادا در مقایسه با دیگر کشورهای جهان دارای مزایای بسیاری است. این مزایا باعث شده تا دانشجویان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را به دیگر کشورهای جهان ترجیح دهند. ازجمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دولت این کشور به تمام دانشجویانی که تحصیلات خود را با موفقیت به اتمام برسانند، اجازه کار در بخش‌های خصوصی و دولتی می‌دهد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های جهان بسیار ارزان‌تر است.
  • وجود ملیت‌ها و فرهنگ مختلف یکی از مزایای تحصیل در دانشگاهای کشور کاناداست. دانشجویان بین‌المللی از هر فرهنگ و از هر کشوری در کانادا مشغول به تحصیل هستند. در واقع با ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور امکان آشنایی با ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف برای شما امکان‌پذیر خواهد بود.
  • میزان جرم و جنایت در این کشور به قدری کم است که آن را به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان می‌شناسند.  
  • کشور کانادا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در طول دوران تحصیل، ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود اخذ کند.
  • همسر فرد دانشجو می‌تواند در طول دوران تحصیل به صورت تمام وقت مشغول به کار شود.
  • مدرک دانشگاه‌های کشور کانادا به عنوان یکی از معتبرترین مدارک تحصیلی در جهان شناخته شده است.

روش پرداخت شهریه کالج و دانشگاه های کانادا

 

مهاجرت به کانادا2

بعد از اینکه دانشگاه یا کالج مورد نظر با درخواست پذیرش شما موافقت کرد، باید نسبت به پرداخت شهریه دانشگاه اقدام کنید. برخی از دانشگاه‌ها تمام شهریه ترم اول را یک جا دریافت می‌کنند، برخی دیگر از موسسات و دانشگاه‌ها هم تنها بخشی از آن را به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کنند و مابقی آن را در زمان شروع ترم تحصیلی از دانشجو دریافت خواهند کرد. اما شاید این سوال برای شما هم مطرح شود که شهریه مورد نظر چگونه پرداخت خواهد شد؟ در حال حاضر روش‌های بسیاری برای پرداخت شهریه وجود دارد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با روش‌های پرداخت شهریه کالج و دانشگاه در کشور کانادا بیشتر آشنا شوید.

گلوبال پی وسترن یونیون

این روش به شما اجازه می‌دهد تا تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی را از خارج از کشور کانادا پرداخت کنید. در واقع روش گلوبال پی وسترن یونیون همانند روش فلای وایر به عنوان یک واسطه پرداخت عمل می‌کند. برای پرداخت شهریه از این روش ابتدا باید نوع ارز خود را انتخاب کنید. سپس با انتخاب کشور مبدا، سیستم به طور خودکار حساب معرفی شده را انتخاب کرده و فاکتور را برای شما صادر می‌کند. این روش در مقایسه با فلای وایر دارای نرخ تبدیل بالاتری است و شاید در مقایسه با آن کمی گران‌تر باشد.

یکی از معایب این روش آن است که کشورهای بسیار کمی هستند که حساب‌های بانکی آن‌ها تحت پوشش گلوبال پی وسترن یونیون است. اگر به عنوان مثال کشور مبدا جزو گلوبال پی وسترن یونیون نباشد، حساب بانکی در آمریکا معرفی خواهد شد و به این ترتیب باید شهریه به دلار آمریکا پرداخت شود. در این روش دانشجو می‌تواند به صورت آنلاین مراحل پرداخت را پیگیری کند.

Flywire

یکی از روش‌های پرداخت شهریه است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های خود در کشورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از دانشجویان آمریکایی، کانادایی، انگلیسی، استرالیایی و... از این روش برای پرداخت شهریه آموزشی خود استفاده می‌کنند. فلای وایر سعی می‌کند تا هزینه مورد نظر شما را به واحد پول مقصد تبدیل کند تا از این طریق بتواند شهریه مورد نظر را بپردازد.

می‌توان گفت که یکی از بهترین روش‌های پرداخت شهریه دانشگاه‌های خارج از کشور است. یکی از مزایای آن که باعث شده تا بسیاری از افراد این روش را برای پرداخت انتخاب کنند، آن است که هزینه پرداختی شما از سوئیفت عبور نمی‌کند و همین موضوع می‌تواند احتمال ریجکت شدن و رد شدن شهریه را منتفی کند.

روش پرداخت فلای وایر به این ترتیب است که دانشجو ابتدا با استفاده از لینک مخصوص به وب‌سایت فلای وایر وارد شود. سپس با انتخاب گزینه‌ها و میزان هزینه، شماره دانشجویی را دریافت می‌کند. در برخی مواقع موسسات این کار را به نیابت از دانشجو انجام می‌دهند. در اینصورت باید اطلاعات موسسه مورد نظر وارد شود. سپس فاکتور نهایی و شماره حساب محلی معرفی خواهد شد و هزینه مورد نظر را باید بپردازند.  

Paymytuition

کاربرد این سرویس تنها برای پرداخت شهریه کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور کاناداست. به دلیل اینکه تنها تعداد بسیار محدودی از دانشگاه‌ها و موسسات مالی را تحت پوشش قرار می‌دهد، در مقایسه با دیگر روش‌های پرداخت بسیار کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روش تنها برای پرداخت شهریه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشورهای کانادا و آمریکا استفاده می‌کنند.

روش کار با آن دقیقا مشابه با فلای وایر است، تنها تفاوت آن‌ها در این بوده که هزینه نهایی کمی از فلای وایر کمتر خواهد بود.

Credit Card Payment

بسیاری از موسسات آموزشی کشور کانادا برای پرداخت هزینه از روش‌های پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند. در واقع در این روش با کمک کارت اعتباری هزینه تحصیل در دانشگاه یا کالج مورد نظر را پرداخت می‌کنند. این روش به دلیل آنی بودنش می‌تواند بهترین گزینه برای پرداخت شهریه باشد. در پرداخت شهریه از این روش باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

تمام شهریه را نمی‌توانید به صورت یک جا پرداخت کنید، میزان پرداخت از کارت‌های اعتباری سقف مشخصی دارند.

در هنگام تبدیل ارز، نرخی که بر مبنای آن موجودی کارت به دلار کانادا تبدیل می‌شود، ممکن است در نهایت منجر به افزایش هزینه پرداختی شود. از این رو بیشتر در پرداخت هزینه‌های جزئی چون اپلیکیشن فی و... از آن استفاده می‌کنند. در اینصورت علاوه بر اینکه با محدودیت پرداخت رو به رو نخواهند شد، هزینه نهایی هم افزایش پیدا نخواهد کرد.

روش پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از ایران

مهاجرت تحصیلی

متاسفانه یکی از مشکلاتی که دانشجویان ایرانی برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های خارج از کشور با آن مواجه هستند، روش پرداخت شهریه است. در کشور ما به دلیل تحریم‌های شدید، امکان پرداخت شهریه دانشگاه‌های خارج از کشور با محدودیت و ممنوعیت‌های شدیدی مواجه شده است. پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا به دلیل پیچیدگی که دارد در کشور ما انجام نمی‌شود. بسیاری از وب‌سایت‌ها و صرافی‌ها اقدام به انجام چنین کاری می‌کنند، اما به دلیل نداشتن مجوز قانونی و پیچیدگی زیادی که دارد کمتر کسی اعتماد می‌کند. شهریه دانشگاه‌های کشور کانادا مبلغ کمی نیست. از این رو بهتر است تنها به موسسات و صرافی‌هایی اعتماد کنید که علاوه بر داشتن مجوزهای لازم، مدارک و اسناد معتبری را به شما ارائه کنند.

ارزانترین دانشگاه های کانادا

با توجه به مقاله ای درباره ارزانترین دانشگاه های کانادا می‌خوانیم: دانشگاه‌های کشور کانادا از لحاظ سطح علمی و تحصیلی رتبه بسیار بالایی دارند، در حال حاضر با دانشگاه‌های کشورهای مطرحی چون استرالیا، آمریکا، انگلیس و.. در حال رقابت هستند. در این کشور همانند دیگر کشورهای جهان دانشگاه‌ها از لحاظ شهریه آموزش، سطح آموزشی، کادر آموزشی، نوع رشته و.. دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. در ادامه با ارزانترین دانشگاه‌های کانادا بیشتر آشنا می‌شوید:

  • دانشگاه برندون
  • دانشگاه سنت بونیفیس
  • دانشگاه مموریال
  • دانشگاه سایمون فریز
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشپاه منونایت
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی
  • دانشگاه گوئلف

کلام آخر

اگر شما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور کانادا را دارید، بهتر است با روش‌های پرداخت شهریه آشنا باشید. تنها با کمک این روش‌ها می‌توانید شهریه دانشگاه را بپردازید. در این مقاله سعی کردیم تا تمام روش‌های پرداخت شهریه را به شما معرفی کنیم. 

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده اس