۰ نفر

هوای تهران برای گروه‌ های حساس ناسالم است

۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷
کد خبر: 601769
هوای تهران برای گروه‌ های حساس ناسالم است

شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اعلام کرد که امروز، پنج شنبه (۳۰ دی‌ماه)، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پنج‌شنبه و وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق کاهش خواهد یافت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از   ایسنا،  بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز پنج‌شنبه (۳۰ دی‌ماه) با تداوم شرایط پایدار جوی و عدم وزش باد مؤثر همراه با ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد مورد انتظار است.

افزایش تندی باد در طول روز و همچنین وزش باد نسبتاً شدید همراه با احتمال بارش در برخی ساعات پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پنج‌شنبه و وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق کاهش خواهد یافت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز جمعه ( اول بهمن ‌ماه) تا حدودی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد.

کاهش تندی باد در طی روز افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها را به‌دنبال خواهد داشت. حاکمیت جو آرام تا ساعات پایانی جمعه همراه با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۶ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.