۰ نفر

این ۳ استان منتظر بارش برف باشند

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۴۴
کد خبر: 589975
این ۳ استان منتظر بارش برف باشند

کارشناس هواشناسی گفت: آخر هفته با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

این خبر در تاریخ ۲۶ آذر ماه بروزرسانی شده است

به گزارش اقتصادآنلاین، امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش باران و وزش باد شدید موقت، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

 در ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه‌های آن نیز بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود و با توجه به وزش باد شدید احتمال کولاک برف وجود دارد.

 آسمان تهران نیمه ابری بتدریج ابری همراه با غبار محلی و بارش پراکنده باران در بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

گزارش هواشناسی از مناطق مختلف کشور

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است و در مناطق صنعتی و پرتردد انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

روز جمعه با ورود سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی،‌ ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

این شرایط شنبه هفته آینده در مناطق ذکرشده ادامه دارد و شدت بارش در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش می‌یابد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده بارش در مناطق شمال غرب کاهش می‌یابد و گستره فعالیت سامانه بارشی به مناطق غرب، جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی محدود خواهد شد.

امروز و فردا در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. از اواخر وقت فردا تا یکشنبه آینده غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.

*توصیف سامانه: وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: اواخر وقت پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۵

زمان پایان: ظهر یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۸

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱.۵ تا ۲ متر و در نواحی فراساحل تا ۲.۵ متر.

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۵: شمال خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان.

جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۲۶: نیمه غربی و شمال خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر.

شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۷: نیمه غربی و شمال خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۸: شمال خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان.

اثر مخاطره: آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه‌سنگین و اختلال در فعالیت‌های دریایی

توصیه: محدودیت در ترددهای دریایی، به‌ویژه اجتناب از تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل.

*توصیف سامانه: پایداری هوا

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۲۶

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۲۶

نوع مخاطره: سکون نسبی در جو، همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر: تهران، اصفهان و کرج.

اثر مخاطره: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق صنعتی و پرتردد، احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: پرهیز از هرگونه رفت‌وآمد غیرضروری در سطح شهرها، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها.

بارش باران و برف در نوار غربی کشور از آخر هفته

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده در اکثر نقاط کشور جبهه پایداری حاکم است گفت: در مناطق صنعتی و پر تردد شاهد افزایش آلاینده‌های جوی هستیم و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: امشب در شرق اردبیل، گیلان و شمال خراسان رضوی شاهد وزش باد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: امشب و فردا در نواحی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود و از بعد از ظهر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در اردبیل، سواحل دریای خزر و نواحی جنوبی کشور افزایش باد را شاهد خواهیم بود.

ضیائیان تصریح کرد: آخر هفته با ورود سامانه بارشی به کشور در کل نوار غربی و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار کرد: روز شنبه با تقویت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس بارش در مناطقی از جمله استان‌های قزوین و البرز ادامه خواهد داشت و از اواخر وقت پنجشنبه تا روز شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

او درباره آب وهوای استان تهران هم گفت: آسمان پایتخت فردا ابری و غبارآلود است. بیشترین دمای تهران به  ۱۰ درجه و کمترین آن به ۴ درجه می‌رسد.