۰ نفر

قرار گرفتن در رتبه اول گوگل و افزایش درآمد چند صد میلیونی!

۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷
کد خبر: 585755
قرار گرفتن در رتبه اول گوگل و افزایش درآمد چند صد میلیونی!

در این محتوا تاثیر حضور در رتبه اول گوگل بر میزان درآمد کسب و کارهای آنلاین را توضیح می دهیم.

قرار گرفتن در رتبه اول گوگل یکی از مهمترین راه های افزایش درآمد در کسب و کارهای اینترنتی است. برای اینکه بتوانید در صفحه اول گوگل دیده شوید راه های مختلفی وجود دارد. اما یکی از ارزان ترین و ماندگارترین راه های قرار گرفتن در صفحه اول این است که روی استراتژی سئو برای وبسایت خود تمرکز کنید. در ادامه در مورد راه های مختلفی که می توانید با استفاده از سئو سایت در صفحه اول گوگل دیده شوید بیشتر توضیح می دهیم.

قرارگرفتن در رتبه اول گوگل چطور باعث افزایش درآمد می شود؟

قرار گرفتن در رتبه اول گوگل باعث می شود کسب و کار شما به چشم بیاد! دیده بشه! اما مهمترین مسئله این است که با قرار گرفتن در رتبه نخست گوگل چه اتفاقی برای سایت شما می افتد؟ طبق آمارها 30 درصد از افرادی که یک عبارت را در گوگل سرچ می کنند روی لینک 1 گوگل کلیک می کنند. در نتیجه ترافیکی که بر اثر قرار گرفتن در رتبه نخست برای سایت شما ایجاد می شود عدد قابل توجهی است. واضح است که شما در هر زمینه ای فعالیت داشته باشید ( ارائه خدمات، فروش محصولات و ...) برای اینکه به سود برسید نیاز به جذب ورودی دارید. قرار گرفتن در لینک اول گوگل می توند این ترافیک طبیعی را برای سایت شما به وجود آورد.

اهمیت قرار گرفتن در رتبه اول گوگل چیست؟

شاید با خود بگویید اصلا چه لزومی به حضور در صفحه اول گوگل و لینک 1 هست. من میتوانم با فعالیت در شبکه های مجازی هم برای کسب و کار خود درآمد داشته باشم. چرا باید وارد این رقابت سخت شوم؟ اما جالب است بدانید که در ماه 1.2 تریلیون جستجو در  گوگل اتفاق می افتد. بنابراین نمی توان سهم موتورهای جستجوی گوگل را برای افزایش درآمد در کسب و کار نادیده گرفت.

2

برای رسیدن به رتبه اول گوگل چقدر زمان لازم است؟

اگر سئو انتخاب شما برای قرار گرفتن در لینک اول گوگل است باید کمی صبور باشید. حتما شنیده اید که می گویند « صبر و ظفر» !یکی از نکات مهمی که برای تخمین این زمان وجود دارد، این است که کلید واژه ای که قصد دارید با آن به رتبه 1 برسید از چه درجه سختی برخوردار است. رقبای شما چه کسانی هستند. طبیعتن زمانی که در مقابل شما برندهای شناخته شده ای باشند، مانند: دیجی کالا، علی بابا و... که از سال ها پیش سئو سایت خود را شروع کردند و روی بسیاری از کلید واژه های خود در لینک 1 تا 3 هستند، کار سخت تری دارید. نمی گوییم نشدنی است. تنها غیر ممکن غیر ممکن است! اما هم باید زمان و هم هزینه بیشتری صرف کنید. با پذیرش اینکه نمیشود ره صد ساله را یک شبه رفت تلاش کنید و صبور باشید، تا در نهایت ظفر از آن شما باشد.

چطور با استفاده از سئو سایت در رتبه اول گوگل قرار بگیریم؟

پیش از آنکه برای رتبه گرفتن صفحات وبسایت خود استراتژی سئو بچینید، باید فاکتورهای گوگل برای امتیاز دهی به سایت خود را رعایت کنید. سعی کنید سرعت لود صفحات وب سایت شما مناسب باشد. با توجه به تعداد زیاد کاربران موبایل حتما وبسایتی داشته باشید که موبایل فرندلی باشد. پروتکل https را حتما رعایت کنید و سعی کنید ایرادات فنی و تکنیکال سایت خود را برطرف نمایید. سعی کنید وبسایت شما طوری طراحی شده باشد که تجربه کاربری خوبی برای کاربران به وجود بیاورد. بعد از رعایت این موارد می توانید استراتژی سئو خود را برای رسیدن به رتبه اول گوگل و افزایش درآمد خود به ترتیب زیر تدوین نمایید.

استراتژِی کلید واژه

اولین و مهمترین مرحله این است که شما کلیدواژه های مناسب را انتخاب کنید. تحقیق کنید چه کلید واژه ای برای کسب و کار شما مناسب است. این تحقیق کلیدواژه یعنی اولا آن کلید واژه برای شما سودآور باشد. سپس ببینید چه میزان سرچ دارد، سختی کلید واژه را هم در نظر داشته باشید. با در نظر داشتن این عوامل برای رسیدن به بهترین نتیجه ) رتبه اول گوگل ) تصمیم درست بگیرید. برای انتخاب درست واژه مناسب می توانید از ابزارهای سئو برای انتخاب کلمه کلیدی مانند:kwfander ، سرچ های گوگل و.. استفاده کنید. یکی از بهترین راه ها این است که کلمات کلیدی که رقبای شما هدف گرفته اند را پیدا کنید و آن ها را هدف بگیرید. به همین منظور می توانید از ابزارهایی مانند:MOZ  و الکسا استفاده نمایید.

نوشتن محتوای ارزشمند

برای کسب رتبه خوب در نتایج گوگل و حضور در صفحه اول شاید بتوان گفت این مرحله بسیار مهم است. نوشتن محتوایی که بتواند اعتماد کاربران را جلب کند بسیار مهم است. زیرا ممکن است شما فاکتورهای دیگر را رعایت کرده باشید و در رتبه خوبی هم باشید اما اگر نتوانید محتوایی بنویسید که مخاطب به نوشته شما اعتماد کند، نمی توانید مخاطب را به مشتری تبدیل کنید! دیگر حضور در رتبه اول گوگل هم به چه دردی می خورد زمانی که موجب افزایش درآمد شما نشود.

آنالیز رقبا

البته که در تمامی کلمات و کسب و کارها برای قرار گرقتن در بهترین نتایج گوگل این مرحله باید با دقت انجام شود. اما اگر جزء کسب و کارهایی هستید که برای قرار گرفتن کلید واژه های هدف شما در رتبه اول گوگل رقبای شما صاحیبن برندهای شاخصی هستند، مانند: دیجی کالا، علی بابا، زومیت و... باید این مرحله بسیار با دقت انجام شود. به این ترتیب شما می توانید برای دریافت بک لینک و فعالیت بر روی سئو خارجی و سئو داخلی خود استراتژی درستی تدوین کنید و به درستی تصمیم بگیرید که برای رسیدن به لینک 1 گوگل چقدر زمان و چقدر هزینه نیاز دارید. برای تحلیل رقبای خود می توانید از ابزارهایی مثل Ahrefs و MOZ استفاده کنید. البته بهتر است دامین آتوریتی سایت هایی که رقبا از آن ها لینک گرفته را هم بررسی کنید به این ترتیب می توانید کیفیت لینک ها را هم ارزیابی کنید و استراتژی سئو خارجی خود را به بهترین نحو تدوین کنید.

3

لینک سازی داخلی

یکی از مواردی که می تواند وضعیت سئو سایت شما را بهبود دهد و در رسیدن به بهترین نتایج به شما کمک کند، استراتژی درست در مورد لینک سازی داخلی است. زیرا به این ترتیب شما می توانید مخاطبان سایت خود را بین صفحات سایت هدایت کنید. مدت ماندگاری کاربر در سایت افزایش پیدا می کند و این به طور غیر مستقیم تاثیر مثبت بر روی سئو سایت شما دارد.

بهبود سرعت لود

یکی از مواردی که می تواند Bounce Rate سایت شما را افزایش دهد این است که کاربر روی لینک سایت شما کلیک کند و سرعت لود آنقدر پایین باشد که پیش از لود شدن صفحه آن را ترک کند. به این ترتیب گوگل این سیگنال را دریافت می کند که این محتوا برای کاربر مفید نیست و رتبه شما کم کم سقوط می کند.

image_25a478d0a406b4d9cd74b849e5ec5d3c669428dd

سئو روشی مقرون به صرفه برای رسیدن به بهترین نتایج گوگل !

درست است که تولید محتوا، خرید بک لینک و انتشار رپورتاژ، گروه سئوکار، هزینه های ارتقای هاست برای بهتر شدن سرعت لود صفحات، هزینه دارد، اما در مقابل هزینه های میلیونی تبلیغات که ماندگار هم نیستند، مقرون به صرفه است. برای اینکه بتوانید سئو سایت خود را با موفقیت بیشتری انجام دهید پیشنهاد می کنیم این کار به نبض مارکتینگ بسپارید و از خدمات سئو نبض استفاده کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.