۰ نفر

راهنمای خرید نایلون

۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبر: 584998
راهنمای خرید نایلون

نایلون یکی از کاربردی ترین لفاف های پلاستیکی است که تقریبا در همه ابعاد زندگی روزمره جای خود را پیدا کرده است. نایلون ها انواع مختلفی دارند و هر یک از آن ها دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود می باشند.

 لذا باید با توجه به نوع کاربرد و هدف استفاده از نایلون، نمونه مورد نظر را انتخاب و اقدام به خرید آن کرد. اما در هنگام خرید هر یک از انواع نایلون ها می بایست به نکاتی توجه نمود که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم ساخت.

نکات خرید انواع نایلون

خرید نایلون حبابدار

2

این نوع نایلون بر خلاف سایر نایلون ها سطحی برجسته و ناهموار دارد و از عرض 20 سانتی متر تا 2 متر به صورت دولا و 4 متر به صورت تک لا با ضخامت 50 میکرون به بالا تولید می گردد. ساختار این نایلون دارای بالشتک های هوا روی یک صفحه پلاستیکی می باشد که شوک و ضربه را به خود می گیرند تا از آسیب دیدن اشیاء محافظت کنند. قدم اول برای خرید این نوع ضربه گیرها این است که اندازه و سایز حباب ها را مشخص کنید. اندازه قطر حباب ها می تواند از چند میلی متر تا چندین سانتی متر متغیر باشد. نایلون هایی با حباب های خیلی ریز معمولا برای جلوگیری از ایجاد خط و خش استفاده می شوند و چندان جنبه و قابلیت ضربه گیر بودن را ندارند. این نایلون ها اغلب برای صفحات موبایل و قاب ها استفاده می شوند. اگر بخواهید برای اشیاء ظریف نایلون حبابدار تهیه کنید باید حباب های آن ریز باشند، اما برای وسایل بزرگ تر و سنگین تر حتما نایلون های حباب درشت را خریداری کنید تا بتواند به خوبی از وارد شدن ضربه به آن ها جلوگیری به عمل آورد. از دیگر نکاتی که در خرید نایلون حبابدار لازم است به آن توجه کنید تعداد لایه های آن است. نایلون حبابدار در دو نوع دولایه و سه لایه ساخته می شود. در مواردی که کالای مورد نظر حساس تر بوده و به محافظت بیشتری احتیاج دارد بهتر است نوع سه لایه انتخاب گردد، چرا که نایلون های سه لایه قدرت بیشتری برای محافظت از کالای شما دارند.

خرید نایلون استرچ

3

 

از نایلون استرچ اغلب در صنایع برای بسته‌ بندی محصولاتی که روی پالت قرار می‌ گیرند استفاده می‌ شود. مهم ترین نکته ای که هنگام خربد نایلون استرچ پالت باید مد نظر قرار داد، میزان خاصیت کشسانی و مقاومت آن در برابر پارگی است. در هنگام کار با این نوع نایلون باید خیالتان از بابت پاره نشدن و استحکام هر چه بیشتر آن جمع باشد تا با خیالی آسوده بسته های خود را استرچ کشی کنید. ضخامت فیلم استرچ از 10 الی 50 میکرون متغیر است که هر چه ضخیم تر باشد استحکام نهایی آن بهتر خواهد بود. بنابراین در هنگام خرید این محصول لازم است تا حتما ضخامت استرچ را مورد توجه قرار دهید. هم چنین توجه داشته باشید که این نوع فیلم های پلاستیکی دارای پهنا و ابعاد مختلفی هستند. آن دسته از نایلون های کوچک تر برای بسته بندی بسته ها و کارتن های سایز کوچک مناسب تر است. برای بسته ها و کارتن های بزرگ تر بهتر است از نایلون ها و فیلم هایی با ابعاد بزرگ تر استفاده کنید.

خرید نایلون شیرینگ

4

نایلون شیرینگ یکی دیگر از محصولات پلیمری پرکاربرد در زمینه بسته بندی کالاست که با دادن گرما به آن تغییر حالت داده و به راحتی شکل می‌ گیرد. نایلون شیرینگ بسته بندی در دو نوع تولید می ‌شود: یک لایه و چند لایه. قطعا هر چه قدر که این نایلون ها لایه ‌های بیشتری داشته باشند، ضخیم تر و محکم تر هستند. معمولا نایلون شیرینگ یک لایه به اندازه کافی ضخامت ندارد و برای استفاده از آن بهتر است چند بار و چند لایه از آن را برای بسته بندی به کار ببرید. عرض نایلون‌ های شیرینگ از 10 سانتی ‌متر تا 120 سانتی‌ متر و ضخامت آن ها از 30 تا 200 میکرون متغیر است.

خرید نایلون بسته بندی

منظور از نایلون بسته بندی، لفاف های پلاستیکی می باشد که جهت بسته بندی طیف وسیعی از محصولات در صنایع مختلف به کار برده می شوند. همان طور که می دانید، محافظت از محصول یکی از اهداف مهم و اساسی بسته بندی هستند. لذا دوخت نایلون بسته بندی باید به گونه ای باشد که تحمل وزن محصول بسته بندی شده را داشته باشد و به سادگی پاره نشود تا بتواند از آن در برابر شرایط محیطی به درستی محافظت نماید. به علاوه، چاپ بسته بندی نیز باید با کیفیت بالا، طراحی خلاقانه، فونت زیبا و خوانا و هم چنین حاوی اطلاعات مورد نیاز باشد تا بتواند در جلب نظر مشتری و بازاریابی محصول موثر واقع شود. بنابراین، توجه به کیفیت دوخت و چاپ از نکات حائز اهمیت در هنگام خرید نایلون بسته بندی است.

تفاوت نایلون درجه‌ ۱ و ۲

نایلون های درجه یک از مواد اولیه نو و نایلون های درجه دو از مواد گرانولی یا همان مواد اولیه ضایعاتی تولید می شوند که از طریق بازیافت پلاستیک‌ های دیگر به دست می آید. خرید نایلون درجه ‌یک و دو به تفاوت کاربردهای آن‌ ها ارتباط دارد. برای مثال، برای تولید کیسه ‌زباله اغلب از مواد اولیه دست ‌دوم استفاده می ‌شود چرا که اساسا نیازی به مواد اولیه نو و با کیفیت برای تولید پلاستیک زباله نیست. اما در تولید کیسه فریزر حتما باید از مواد درجه ‌یک و با کیفیت استفاده شود. اما چگونه مطمئن شویم نایلونی که خریداری می کنیم از نوع درجه یک و مرغوب است؟ در این قسمت شما را با معیارهای تشخیص کیفیت نایلون آشنا می کنیم.

  • به یاد داشته باشید که یکی از شاخصه‌ های تشخیص کیفیت نایلون رنگ آن است. نایلون ‌های کدر نایلون ‌های درجه دو محسوب می ‌شوند.
  • دومین راه تشخیص کیفیت نایلون‌ ها بوی این محصولات است. پلاستیک هایی که بوی نامطبوعی از خود ساطع می کنند در واقع همان نایلون ‌های درجه دو هستند.
  • از دیگر روش‌ های تشخیص تفاوت نایلون درجه‌ یک و دو، در نظر گرفتن مقاومت و کشسانی نایلون است. پلاستیک ‌هایی که به ‌راحتی پاره می ‌شوند پلاستیک ‌هایی هستند که از مواد درجه ‌دو یا سه ساخته شده ‌اند.
  • یکی از راه‌ های دیگر برای تشخیص کیفیت نایلون ‌ها این است که نایلون را در زیر نور خورشید گرفته و دانه‌ های روی آن را مشاهده کنید. در یک نایلون درجه ‌یک شما نباید دانه ‌های ریزی را ببینید.

نایلون بصورت عمده از کجا بخرم؟

اگر نیازمند خرید انواع نایلون به صورت کلی می باشید می‌ توانید با مراجعه به سایت شرکت وزین پلاست و مطالعه اطلاعات هر محصول، اقدام به سفارش و خرید محصول مورد نظر خود نمایید. با خرید عمده به صورت مستقیم از کارخانه یک خرید بی واسطه انجام می شود و در نهایت محصول مورد نظر با قیمت پایین تری به دست خریداران می رسد. تمامی محصولات شرکت وزین پلاست از مواد باکیفیت و مرغوب و با رعایت استانداردهای لازم تولید شده اند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.