۰ نفر

وزیر فرهنگ: در حوزه هنرآموزی معتقد به تفاوت‌ های جنسیتی نیستیم

۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۳
کد خبر: 565475
وزیر فرهنگ: در حوزه هنرآموزی معتقد به تفاوت‌ های جنسیتی نیستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر هنرآموزی بانوان، تاکید کرد: در حوزه هنرآموزی معتقد به تفاوت‌های جنسیتی نیستیم؛ باور داریم بانوان در حوزه هنر جلوتر از مردان هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ،  محمد مهدی اسماعیلی شنبه (سوم مهر) در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی هنرستان هنرهای زیبا تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درباره اولویت های کوتاه مدت و میان مدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جامعه فرهنگ، هنر و رسانه، اظهار داشت: در کوتاه مدت، بسته حمایتی به تصویب رییس جمهوری رسید و در اختیار صندوق اعتباری هنرمندان قرار گرفت.

وی افزود: این بسته حمایتی از ماه آینده به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در قالب تسهیلات بلاعوض تعلق می گیرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از راه اندازی تدریجی فعالیت های فرهنگی و هنری سراسر کشور خبر داد و گفت: به زودی همه فعالیت های فرهنگی و هنری با تکمیل واکسیناسیون و به صورت تدریجی در سراسر کشور از سر گرفته می شود.

اسماعیلی همچنین در مورد واگذاری شبکه نمایش خانگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: در چند سال گذشته، در جریان جزئیات این موضوع بودم که باید بدون جنجال رسانه ای حل شود. همه اقدامات را باید در چارچوب قانون انجام دهیم و در این زمینه با صدا و سیما، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی مجازی در یک ماه اخیر گفت و گوهای فشرده ای انجام شد.

وی با بیان اینکه در این باره به زودی در مراکز قانونی تصمیم گیری می شود، بیان کرد: جایگاه نظارتی و شأن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در امر نظارت و در مسیر فعلی ادامه می یابد؛ اگر به تازگی ابهامی پیش آمده است با رعایت همه قوانین و رویه های موجود باید تصمیم گیری شود.

تاکید دولت بر حضور بانوان در عرصه هنر

وی همچنین درباره هنرستان ها و هنرآموزی بانوان، تاکید کرد: در حوزه هنرآموزی معتقد به تفاوت های جنسیتی نیستیم؛ بر این باور هستم بانوان در حوزه هنر جلوتر از مردان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آموزش هفت رشته تخصصی هنر در انحصار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در همه استان ها حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه راه اندازی می شود. در این صورت همه دختران و پسران در یک فضای عادلانه به تحصیل می پردازند.

مراسم آغاز سال تحصیلی هنرستان های هنرهای زیبا صبح امروز شنبه سوم مهرماه در هنرستان دخترانه موسیقی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و اسماعیلی از ۱۲ رتبه برگزیده کنکور رشته هنر ۱۴۰۰ تقدیر به عمل آورد.