۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رقابت به سمت واکسیناسیون کامل / امارات کشور پیشتاز در تزریق واکسن کرونا

۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶
کد خبر: 548549
رقابت به سمت واکسیناسیون کامل / امارات کشور پیشتاز در تزریق واکسن کرونا

با توجه به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا، رقابت بر سر واکسیناسیون کامل در سراسر جهان افزایش یافته که در حال حاضر امارات رتبه نخست را در این زمینه از آن خود کرده است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛   تخمین اولیه دانشمندان نشان داد که ۶۰ تا ۷۰درصد از مردم باید در برابر کووید-۱۹ مقاوم شوند تا امنیت جمعی حاصل شود. از ابتدای سال تا کنون در خصوص این ارقام تجدید نظر شده و برخی اظهار کرده‌اند که میزان آن باید ۸۰ تا ۸۵درصد باشد.

بر اساس داده‌های Our World in Data، از آنجا که نوع دلتای ویروس کرونا نگرانی‌های جدیدی ایجاد کرده، رقابت به سمت واکسیناسیون کامل به طور فزاینده‌ای اورژانسی شده و با اینکه اسراییل ابتدا در این زمینه پیشتاز بود، اکنون سایر کشورها نیز از آن پیشی گرفته‌‌اند.

امارات متحده عربی یکی از این کشورها بوده و درحال‌حاضر ۶۸.۴درصد از جمعیت آن به طور کامل واکسینه شده، در حالی که بحرین به پوشش ۶۲.۲درصدی دست یافته است. در ایالات متحده نیز ۴۸.۷درصد افراد واکسینه شده‌اند.

در این مورد، لازم به ذکر است که واکسیناسیون کامل به تمام دوزهای تجویز شده توسط پروتکل واکسیناسیون و داده‌های در دسترس از سوی کشورهایی که جزییات دوزهای تزریق شده خود را گزارش کرده‌اند، اشاره دارد.

در نمودار ارائه شده، سهم جمعیت واکسینه شده سراسر جهان در برابر کووید-۱۹ را مشاهده می‌کنید؛

1433b3f4-345a-42f7-8dbc-8d672b65ed99