۰ نفر

این غذاها را در یخچال نگذارید + عکس

۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبر: 539183
این غذاها را در یخچال نگذارید + عکس

شاید با خودتان فکر کنید امن‌ترین جایی که می‌توانید از تمام خوراکی‌ها نگهداری کنید یخچال خانه است در صورتی که با قرار دادن برخی از مواد غذایی در یخچال باعث زودتر خراب شدن آن‌ها می‌شوید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاید با خودتان فکر کنید امن‌ترین جایی که می‌توانید از تمام خوراکی‌ها نگهداری کنید تا مانع از خراب شدن و فاسد شدن ان‌ها شوید یخچال خانه است. در صورتی که با قرار دادن برخی از مواد غذایی در یخچال باعث زودتر خراب شدن آن‌ها می‌شوید.

۱. موز: موز‌ها به دو دلیل نیاز به جای گرم دارند: ۱. اگر موز‌های سبز و نارس را انتخاب کرده اید گرما می‌تواند به رسیدن و پخته شدن ان‌ها کمک کند. ۲. نور و هوا در جلوگیری از لک شدن و پوسیدگی موز‌ها بسیار موثر هستند.

موز

۲. قهوه: هیچگاه از قهوه در یخچال نگهداری نکنید، زیرا بوی تمام مواد خوراکی دیگر را به خود جذب می‌کند و طعم آن نیز تغییر می‌کند از قهوه در ظرف در بسته و به دور از نور خورشید نگه داری کنید.

۳. گوجه فرنگی: دمای اتاق بهترین دمایی است که می‌توانید از گوجه فرنگی‌های خود نگه داری کنید، زیرا دمای سرد یخچال می‌تواند طعم گوجه فرنگی‌ها را ازبین ببرد.

۴. عسل: بهترین عسلی که می‌توانید داشته باشید در یک ظرف در دار در یک انبار تاریک و خنک است. نگه داری از عسل در یخچال موجب نامطبوع شدن و سفت شدن بیش از حد آن می‌شود.

عسل

۵. سبزیجات تازه: محیط و سرمای یخچال سبزیجات تازه مانند ریحان، رزماری، آویشن و گیاهان ترش مزه را خشک کرده و آب ان‌ها را ازبین می‌برد. ساقه این سبزیجات را در اب قرار داده و در دمای اتاق و به دور از نور خورشید نگه دارید.

۶. نان: اگر به نان‌های خشک، سفت و بیات علاقه ندارید پس هرگز از نان در یخچال نگهداری نکنید، زیرا دمای یخچال باعث ازبین رفتن اب و بافت نرم نان می‌شود.

نان

۷. روغن: این ماده نیز دقیقا مانند عسل و سبزیجات عمل کرده و از هر نوع روغن پخت و پزی که باشد در یخچال جامد شده و کارایی ان پایین می‌آید. از روغن در جای خشک و بدون نور نگهداری کنید.

۸. خربزه: اگر به فروشگاه‌های مواد غذایی تازه نیز رفته باشید هیچ گاه خربزه و هندوانه را در یخچال مشاهده نمی‌کنید. دمای سرد باعث یخ زدگی در آن‌ها می‌شود. در نتیجه از آن‌ها در دمای اتاق نگهداری کنید و پس از برش زدن در یخچال بگذارید.

خربزه

۹. سیب زمینی و پیاز: هر دوی این صیفی جات برای نگهداری و سالم ماندن بافتشان نیاز به دمای اتاق دارند. گاز‌های ساطع شده از یخچال موجب تسریع در خراب شدن آن‌ها و سرما زدگی می‌شود.

۱۰. سیر: اگر باز هم به فروشگاه‌های موادغذایی نگاه کنید متوجه می‌شوید که سیر تا زمان طبخ شدن نیازی به نگهداری در دمای یخچال ندارد و بهترین دما برای نگهداری از آن دمای اتاق و محیط بدون نور است.

سیر خام