۰ نفر

برنامه آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات نهایی

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۰۷
کد خبر: 523296
برنامه آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات نهایی

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به علت تأثیری که در سرنوشت تحصیلی بعدی دانش آموزان دارد در هر شرایطی، حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، خسرو ساکی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش در ۱۳ مرداد ۱۳۹۹؛ ارائه خدمات آموزشی ویژه از جمله چگونگی برگزاری امتحانات رادر شرایط شیوع بیماری‌های همه گیر مشخص کرده است، افزود: بر اساس همین مصوبه ابلاغی، بناست امتحانات پایان سال تحصیلی در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در برخی از مناطق کشور وجود داشته باشد با اخذ مجوز از ستاد مدیریت کرونای آن منطقه و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود.

وی اضافه کرد: اما در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان، میسر نباشد همه پایه‌های تحصیلی به استثنای پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

 ساکی با تاکید بر اینکه امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم بر اساس این مصوبه در هر شرایطی، حضوری برگزار می‌شود، گفت: سایر پایه‌ها در شرایط زرد، نارنجی و قرمز، غیر حضوری است و در شرایط آبی، حضوری است.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: دروس شایستگی‌های فنی و استانداردهای مهارت شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و کارورزی و کارآموزی؛ آموزش و ارزشیابی، با هم هستند و تا ۱۵ مرداد وقت دارند و هر زمانی که منطقه اجازه دهد آموزش و ارزشیابی به صورت حضوری انجام می‌شود.

 ساکی با تأکید بر اینکه امتحانات پایه دوازدهم الزاماً حضوری برگزار می‌شود افزود: زمان ممکن است به تعویق بیفتد، اما حتماً حضوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی، از ۲۷ اردیبهشت، برنامه امتحانات نهایی را آغاز کنیم و تا ۲۴ خرداد به پایان می‌رسانیم، اضافه کرد: این برنامه به سراسر کشور ابلاغ شده است تا برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.