۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

تکلیف معلمان حق‌التدریسی که استخدام نشدند چیست؟

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶
کد خبر: 503233
تکلیف معلمان حق‌التدریسی که استخدام نشدند چیست؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف استخدامی حدود ۶۰ هزار نفر از معلمان حق‌التدریس که جزو سهمیه استخدامی امسال نیستند، توضیحاتی داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قاسم احمدی لاشکی درباره تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان حق التدریسی که امسال برای دوره‌های آموزشی به دانشگاه فرهنگیان معرفی نشدند، اظهار کرد: مجموع معلمان حق التدریس 88 هزار نفر است که برای امسال مجوز استخدام 25 هزار و 497 نفر را از سازمان اداری و استخدامی  دریافت کردیم.

وی افزود: سهمیه‌های استان‌ها مشخص شده است و براساس امتیازات کسب شده معلمان را تقسیم بندی می‌کنند همچنین دوره‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان به صورت مجازی آغاز شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: تعدادی از معلمان حق التدریس هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، این گروه که تعدادشان حدود 60 هزار نفر است باید تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی پایان سال 1400  استخدام شوند، ( البته ممکن است برنامه ششم توسعه یک سال دیگر هم تمدید شود) این گروه قطعاً جذب خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه نامه‌ دیگری را به منظور دریافت مجوز استخدام مجدد تا پایان سال خطاب به آقای انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی نوشتیم تا بتوانیم امسال 30 هزار نفر را جذب کنیم، بیان کرد:‌ مقرر شد وزیر آموزش و پرورش نیز ارتباطی با رئیس جمهور برای حل مشکلات این گروه داشته باشد همچنین وزیر به واحد منابع انسانی وزارتخانه دستور داده است نامه‌ای را آماده کنند و به این معلمان داده شود تا مطمئن شوند تا پایان سال 1400 استخدام خواهند شد؛ طبق قانون معلمان حق التدریس باید استخدام شوند و تا پایان سال 1400 و حتی دولت بعد این اتفاق باید بیفتد.