۰ نفر

قبل از خرید تیرآهن و میلگرد حتما مقاله زیر را بخوانید

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳
کد خبر: 499740
قبل از خرید تیرآهن و میلگرد حتما مقاله زیر را بخوانید

بدون شک شما برای پرداختن به صنعتی چون صنعت ساختمان‌سازی به مصالح و تجهیزات گوناگونی نیاز دارید؛ به طوری که اگر تجهیزات و مصالح فراهم نشود، امکان پرداختن به این صنعت وجود نخواهد داشت.

 با توجه به اهمیت مصالح، شاهد تولید مصالح گوناگون نیز هستیم که هر کدام از ویژگی و خصوصیات ویژه‌ای برخوردار هستند و شما باید متناسب با نیاز و کاربردی که دارید آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین لازم است که بدانید مصالح علاوه بر کاربردی که دارند، می‌توانند یک منبع درآمد و ارزآور نیز باشند. شاید برای شما سوال ایجاد شود که چگونه می‌توان از مصالح ساختمانی سازی کسب درآمد داشت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت برخی از مصالح، مانند مصالح فلزی و آهنی در کشور ایران با بهترین کیفیت تولید می‌شوند و به همین سبب شاهد صادرات آن‌ها به کشورهای دیگر هستیم و باید گفت اگر به درستی صورت گیرد، می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی در رابطه با تیرآهن، پروفیل و میلگرد و مسائل مربوط به آن‌ها در اختیارتان قرار گیرد.

هدف استفاده از تیرآهن در ساختمان چیست؟

تیرآهن یک نوع پروفیل به حساب می‌آید که کاربردهای بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است و شاهد استفاده از آن در پروژه‌های مختلف ساختمانی هستیم. در رابطه با هدف استفاده از تیرآهن نیز می‌توان به مهم‌ترین آن‌ها که بدون شک استحکام دادن به سازه است، اشاره کرد؛ البته علاوه بر این موضوع، استفاده از تیرآهن مزیت‌های دیگری نیز دارد که می‌توان به موارد گوناگونی چون بالا رفتن سرعت کار، امکان متصل کردن قطعات گوناگون به یکدیگر، کاهش سطح مقطع مورد استفاده و کاهش خطاهای انسانی اشاره کرد. در رابطه با کاربرد تیرآهن نیز می‌توان به موارد متنوعی اشاره کرد که این موارد شامل نعل در کارگاه‌ها، پل‌های لانه‌زنبوری، بیم در پوشش سقف و ... نیز می‌شود.

تیرآهن

معرفی مدل های مختلف تیر آهن و کاربردهایشان

توجه داشته باشید که هر یک از موارد نام برده شده نیاز به نوع مناسبی از تیرآهن دارد و از آنجایی که تا به حال انواع گوناگونی از این محصول طراحی شده است، شما باید انتخاب مناسبی داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که تیرآهن‌ها در دو سطح مقطع گوناگون طراحی‌شده‌اند که این دو مدل را می‌توان تشبیه کرد به مدل‌های I و H؛ از طرفی اگر بخواهیم مدل‌های استاندارد این محصول را نام ببریم، باید به سه مدل IPE، INP و IPB اشاره کرد. هر یک از مدل‌های نام برده شده ویژگی و خصوصیات مخصوص به خود را دارند و استفاده از آن‌ها باید متناسب با ویژگی‌هایی که دارند، تعیین شود. برای مثال می‌توان به تیرآهن IPE و INP اشاره کرد که هر یک می‌توانند ارتفاعی چون 80 تا 600 میلی‌متر داشته باشند، در حالی که ارتفاع مدل دیگر بین 100 تا 1000 میلی‌متر لحاظ شده است.

تفاوت میان انواع مختلف تیر آهن

البته لازم به است که تفاوت‌های دیگری نیز میان مدل‌های نام برده شده وجود دارد که می‌توان به موردی چون پهنای بال اشاره داشت. در هر یک از مدل‌های نام برده شده این موضوع متفاوت خواهد بود. برای مثال تیرآهن IPE یکی از قدیمی‌ترین انواع تیرآهن‌ها محسوب می‌شود که مورد تایید ایران و اروپا قرار دارد و از آن در زمینه‌های گسترده استفاده می‌شود، چرا که بال‌های آن اندازه‌ای ثابت دارند و شرایط را به‌گونه‌ای رقم‌زده‌اند که امکان استفاده از آن وجود دارد؛ اما می‌توان به مورد دیگری نیز اشاره داشت و آن مدل IPB است. این نوع از تیرآهن شکلی چون H دارد که پهنای آن را بسیار زیاد در نظر گرفته شده؛ توجه داشته باشید که در برخی از شرایط استفاده از این نوع تیرآهن کارآمدتر خواهد بود و شما باید متناسب با نوع نیاز خود این مدل را تهیه کنید.

تیرآهن

تسهیل قوانین لازمه ی افزایش صادرات پروفیل

پروفیل از جمله مصالح فلزی محسوب می‌شود که در صنعت ساختمان‌سازی نقش بسیار مهمی‌دارد. دلیل اهمیت استفاده از پروفیل در این صنعت را می‌توان امکان استفاده از آن در بخش‌های گوناگون در نظر گرفت؛ برای مثال می‌توان به مواردی چون ساخت درب و پنجره، نمای ساختمان، لوله‌ها و ... اشاره داشت. پروفیل نیز همانند دیگر مصالح فلزی، در انواع و مدل‌های گوناگونی قابل تهیه است که شما باید بر اساس کاربردی که دارند، یکی از آن‌ها را تهیه کنید. با توجه به این نکات، شاهد آن هستیم که پروفیل در کشور ایران به مقدار زیاد و در کیفیت بالا تولید شود و شرایط لازم برای صادرات آن را نیز فراهم آورند. توجه داشته باشید که صادرات پروفیل یک شیوه و راه مناسب برای کسب درآمد به حساب می‌آید؛ البته اگر به درستی صورت گیرد. برای آنکه در روند صادرات پروفیل مشکلی پیش نیاید، توصیه می‌شود پیش از پرداختن به صادرات، از قوانین و شرایط لازم برای انجام این کار مطلع شوید؛ این موضوع به شما و اقتصاد کشورتان کمک شایانی می‌کند، بنابراین نسبت به پیگیری آن امور لازم را انجام دهید.

نحوه ی انتخاب مناسب ترین میلگرد

میلگرد که تا به امروز در انواع و مدل‌های گوناگون وارد بازار شده است، یکی از پرکاربردترین مصالح فلزی محسوب می‌شود که ارزش بالایی دارد. این محصول در واقع میله‌ای بلند است که سطح مقطعی دایره شکل دارد که این دایره توپر است. میلگرد تا به حال در مدل و اندازه‌های گوناگونی در اختیار صنعت ساختمان‌سازی قرار گرفته است که انواع و مدل آن را می‌توان شامل مواردی چون آجدار، ساده و آجدار پیچیده در نظر گرفت که از اندازه‌های گوناگونی چون A1، A2، A3 و A4 برخوردار هستند و شما باید با توجه به کاربردی که از آن در نظر دارید، مناسب‌ترین نوع و اندازه را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال یک میلگرد برای قرار دادن در بتن هستید، ما به شما میلگرد آجدار را پیشنهاد می‌دهیم؛ چرا که این نوع از میلگرد علاوه بر استحکام بالایی که دارد، بتن را به خوبی نیز بر روی خود نگه می‌دارد تا مشکلی پیش نیاید. توجه داشته باشید تمام شرایط، بر قیمت میلگرد تاثیر دارند و شما برای هر سایز و مدلی باید هزینه‌ی جداگانه‌ای بپردازید.

تیرآهن

سخن نهایی و جمع بندی مقاله

شما در این مقاله با تیرآهن، پروفیل و میلگرد آشنا و از خصوصیات ویژه هر یک مانند قیمت و نحوه‌ی صادرات آن نیز مطلع شدید. توجه داشته باشید که داشتن اطلاعات کامل و مناسب، این امکان را به شما می‌دهد که در زمان مناسب، بهترین تصمیمات را داشته باشید. در آخر امیدواریم مقاله نوشته شده توانسته باشد شما را به خوبی یاری کند و امکان استفاده و بهره‌گیری از نکات آن برای شما فراهم شود.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/