به دنبال شیوع ویروس کرونا و روی آوردن مدارس به آموزش آنلاین، بسیاری از دانش‌آموزان به صورت کامل یا موقت از ورود به دانشگاه منصرف شده‌اند و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این وضعیت به میزان قابل توجهی روی درآمد آنها در آینده تاثیر می‌گذارد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش cnbc، از آنجا که شیوع ویروس کرونا باعث شده مدارس از راه دور به کار خود ادامه دهند، به صورت مداوم شمار دانش‌آموزانی که به صورت کامل از ورود به دانشگاه منصرف می‌شوند در حال افزایش است.

اما این حرکت می‌تواند تاثیر زیادی بر وضعیت درآمد در آینده داشته باشد.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز تحقیقاتی ملی دانشجویان، به طور کلی ثبت‌نام دانشجویان در مقطع کارشناسی در سال جاری 4درصد کاهش یافته، در حالی شمار دانشجویان تازه وارد بیشترین افت را تجربه کرده و از پاییز سال گذشته 13درصد کاهش یافته است.

بسیاری اعلام کردند که یادگیری از راه دور به صرفه نیست و همین مسئله سبب شده افراد زیادی در برنامه‌های خود بازنگری کنند.

در حالی که برخی ورود به کالج‌ها را به تعویق انداختند، سایر دانشجویان مقطع کارشناسی، از جمله دانشجویانی که نزدیک به فارغ‌التحصیلی هستند، فعلا تصمیم گرفتند مرخصی بگیرند.

بر اساس بررسی انجام شده روی 1500دانشجو در دانشگاه ایالتی آریزونا، که یکی از بزرگترین کالج‌های دولتی محسوب می‌شود، فارغ‌التحصیلی 13درصد از دانشجویان در بهار گذشته به تعویق افتاد.

اکنون، بدون چشم‌انداز شغلی و یا فرصت‌های مسافرت، به تعویق افتادن تحصیلات عالی می‌تواند هزینه‌ای مالی و همچنین آکادمیک داشته باشد.

در نمودار ارائه شده، نرخ بیکاری در میان سنین دانشگاهی و سایر کارکنان را مشاهده می‌کنید؛

بیکاری دانشجویان