۰ نفر

این استان بیشترین معلمان حق التدریس را دارد

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷
کد خبر: 431538
این استان بیشترین معلمان حق التدریس را دارد

استان مرکزی بالاترین سرانه حق التدریس را در کشور دارد به طوری که ۳۳ درصد کلاس ها توسط نیروهای حق التدریس اداره می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این استان بالاترین سرانه حق التدریس را در کشور دارد به طوری که ۳۳ درصد کلاس ها توسط نیروهای حق التدریس اداره می‌شود.

شهریار فولاوند با اشاره به وجود 250 مدرسه غیردولتی، 500 آموزشگاه علمی آزاد و زبان و 700 پیش دبستانی در سطح استان اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، پس از ایجاد یک ثبات در روند تعطیلی مدارس، برخی معلمان در سطح استان مرکزی به صورت خودجوش آغاز به فعالیت آموزشی در فضای مجازی کردند اما این اقدام خودجوش ایراداتی همچون پراکنده بودن و عدم انسجام و فعالیت در بستر پیام رسان خارجی داشت.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن استان مرکزی در صدد رفع این اشکال برآمد و در این زمینه سامانه‌ای تحت عنوان سامانه شاد طراحی کرده است، در ابتدا قرار بر فعالیت این سامانه از طریق پیام رسان داخلی بود اما با توجه به اینکه پیام رسان داخلی قادر به تامین و اختصاص این حجم IP نبود بنابراین با ایجاد وقفه، این برنامه به صورت یک اپلیکیشن و شبکه آموزشی مستقل و بدون نیاز به فضای دیگری ایجاد شد.

مدیرکل اموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: گفته می‌شود این طرح بزرگترین پروژه IT در خاورمیانه است و می تواند به عنوان یک ظرفیت خوب مورد استفاده قرار گیرد.

فولادوند با بیان اینکه امروز تلاش آموزش و پرورش بر گسترش دامنه اموزش در فضای مجازی است،گفت: حداکثر ۷۰ درصد دانش اموزان امکان استفاده از این فضا را دارند و مابقی به دلیل عدم پوشش اینترنت و در دسترس نبودن امکانات سخت افزاری، امکان استفاده از این اپلیکیشن را ندارند که برای این موارد اقداماتی صورت گرفته از جمله اینکه برخی معلمان به صورت داوطلبانه و با رعایت موارد بهداشتی اقداماتی را برای این دانش آموزان انجام می دهند.

وی اضافه کرد: امسال ۸۷۶ نفر از دبیران در استان واجد شرایط بازنشستگی هستند که پیش بینی می شود ۲۰۰ نفر از واجدین شرایط تقاضای استمرار خدمت داشته باشند؛ ۲۴۳ مدرسه زیر ۱۰نفر در استان مرکزی فعالیت دارند که ۱۳۰ مدرسه کمتر پنج نفر دانش اموز دارد.