۰ نفر

تردد در اتوبان تهران- قم ٨٣ درصد کاهش یافت

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۱۰
کد خبر: 427492
تردد در اتوبان تهران- قم ٨٣ درصد کاهش یافت

سرپرست فرمانداری رباط کریم طرح فاصله گذاری اجتماعی در راستای پیشگیری از شیوه ویروس کرونا را مطلوب خواند و گفت: با اجرای این طرح تردد در اتوبان تهران- قم ٨٣ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، منصور سالکی روز شنبه افزود: روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه امسال ادامه دارد و تمامی مسئولان مربوطه اعم از نیروهای بسیج، سپاه پاسداران، نظامی و انتظامی، هلال احمر و نمایندگان فرماندار در محل های خروجی شهر حضور دارند.

وی ادامه داد: زیبنده است مردم با همکاری های لازم از عبور و مرور غیرضروری خودداری کنند در غیر این صورت با متخلفان برابر قانون برخورد می شود. 

سالکی در خصوص غربالگریی کرونا میز گفت: علاوه بر طرح فاصله گذاری اجتماعی، طرح غربالگری نیز طبق دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنان به شدت و دقت در حال اجرا است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کرد: براساس یافته های قطعی آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، سه هزار و ٧٦ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد مبتلایان به این ویروس کرونا به ٣٥ هزارو ٤٠٨  نفر رسیده است.

دکتر  کیانوش جهانپور  گفت: خوشبختانه تاکنون ١١ هزارو ٦٧٩ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود دو هزارو ٥١٧ نفر در کشور محروم شده ایم.

جهانپور تصریح کرد: سه هزارو ٢٠٦ نفر از میتلایان به کرونا در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

وی گفت: اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و تقویت بیماریابی، افزایش آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای انجام آزمایش تشخیص کووید۱۹ و البته رعایت نکردن بخشی از جامعه به توصیه های وزارت بهداشت، از دلایل افزایش تعداد موارد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور است.