۰ نفر

پیوستن خبرنگار صداوسیما در آلمان به شبکه سعودی

۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
کد خبر: 417068
پیوستن خبرنگار صداوسیما در آلمان به شبکه سعودی

شبکه ایران اینترنشنال به واسطه حمایت از سوی سعودی‌ها با محدودیتی در تامین منابع مواجه نیست، به شدت در حال جذب نیروهای شبکه‌های مختلف از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان نظیر بی بی سی فارسی با پرداخت دستمزدهای کلان است، به گونه‌ای که صادق صبا مدیر پیشین بی بی سی فارسی حاضر می‌شود در این شبکه سعودی یک شغل سطح پایین را برعهده بگیرد و یک برنامه هنری اجرا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تابناک، حضور خبرنگار اعزامی صداوسیما به آلمان در شبکه ایران اینترنشنال، تایید رسمی گزارش‌های غیررسمی سرنوشت شماری از خبرنگاران اعزامی بود که پس از پایان ماموریت‌شان یا بازنگشتند و یا به دیگر کشورها مهاجرت کردند؛ اتفاقی که سازوکاری برای مقابله قطعی با آن به جز تعهد اخلاقی خبرنگاران اعزامی و تدابیری نظیر به کارگیری خبرنگاران محلی، وجود ندارد و دور از انتظار نیست در سال‌های آینده به شکل وسیع‌تری شاهدش باشیم.

شبکه ایران اینترنشنال شب گذشته -جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸- گفت و گویی با احمد صمدی خبرنگار اعزامی صداوسیما به آلمان منتشر کرد که نشان می‌داد صمدی با حضور در استودیو این شبکه سعودی در لندن، درباره روابط ایران و ناتو موضع‌گیری می‌کند. این حضور تاییدی بر آغاز همکاری این خبرنگار صداوسیما با شبکه سعودی و احتمالاً قطع ارتباط با رسانه رسمی ایران است. این خبرنگار پس از پایان ماموریت سه ساله‌اش در آلمان، درخواست یک سال مرخصی بدون حقوق می‌کند و در این کشور می‌ماند و در این مدت امور شغلی و اقامتش را پیگیری می‌کند و بازنمی‌گردد و حالا سر از لندن درآورده است.

شبکه ایران اینترنشنال به واسطه عدم از سوی سعودی‌ها با محدودیتی در تامین منابع مواجه نیست، به شدت در حال جذب نیروهای شبکه‌های مختلف از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان نظیر بی بی سی فارسی و منوتو با پرداخت دستمزدهای کلان است، به گونه‌ای که صادق صبا مدیر پیشین بی بی سی فارسی حاضر می‌شود در این شبکه سعودی یک شغل سطح پایین را برعهده بگیرد و یک برنامه هنری اجرا کند و قاعدتاً میزان دستمزد نقش کلیدی در این زمینه داشته است.

خبرنگار صدا وسیما

با توجه به ارقام پرداختی این شبکه سعودی، دور از انتظار نیست پس از مزدک میرزایی و حالا احمد صمدی، گروه دیگری از برنامه سازان یا مجریان صداوسیما نیز به گزینه زندگی در انگلیس و دریافت دستمزد قابل توجه به پوند فکر کنند و به ایران بازنگردند یا از ایران به این کشور بروند. این رفتارها اگر از جنس احمد صمدی باشد که به ماموریت رفته بود و بازنگشته بود، طبیعتاً شائبه غیراخلاقی بودن‌شان و سوءاستفاده از اعتمادی که به آنها برای اعزام‌شان به چنین ماموریتی شده را نیز پیش می‌کشد و این شائبه نیاز به توضیح متهمین به آن دارد.