۰ نفر

مدیرکل سازمان هواشناسی در گفت‌‎وگو با اقتصادآنلاین:

رانندگان با احتیاط در جاده‌ها حرکت کنند/ از سفر غیرضرروی به زنجان، قزوین، گیلان خودداری کنید

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۸
کد خبر: 415804
رانندگان با  احتیاط در جاده‌ها حرکت کنند/ از سفر غیرضرروی به زنجان، قزوین، گیلان خودداری کنید

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با توجه به شرایط موجود و سامانه بارشی جاده‌ها در محورهای لغزنده است. همه شهروندان تا سه شنبه 22 بهمن 98 از سفرهای غیرضروری در محور تهران، زنجان، قزوین، گیلان خودداری کنند.

اقتصاد آنلاین محبوبه قرمزچشمه؛ احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: سامانه بارشی  وارد کشور شده است. این سامانه ماندگار نیست و در حال گذر است و  عمده آن شمال کشور را  در برمی گیرد و  بیشترین انتظار بارش برف در سواحل شمالی کشور است.

وی افزود: متوسط میزان بارندگی بین 70 تا  130 سانتی متر متغیر است. به دلیل هسته سرد، تفاوت دمایی قابل توجه را برای فردا شاهد هستیم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور  در ارتباط با حجم بارش 130 سانتی متری که سایت های هواشناسی مطرح کرده اند، گفت : شهروندان نباید نگرانی در ارتباط با این سامانه داشته باشند. چرا که 130 سانتی متر بارش را در مناطق و  ارتفاعات گیلان خواهیم داشت و میزان بارش ها در محیط شهری به این حجم نخواهد بود.

وظیفه در ارتباط با  ترسی نسبت به این سامانه ایجاد شده است، گفت:  باتوجه به سردی هوا و بارش برف،  سیلاب رخ نمی دهد. تنها موضوع دارای اهمیت موضوع جاده ها است. با توجه به شرایط موجود و سامانه بارشی  جاده ها لغزنده است. تمام شهروندان تا سه شنبه 22 بهمن 98 از سفر های غیر ضروری در محور  تهران، زنجان، قزوین، گیلان خودداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت زنجیر چرخ در برف گفت:  تمام رانندگانی که مجبور هستند در این محورها حرکت کنند، زنجیر چرخ و تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشند. همچنین رانندگان  باید  از سلامت خودرو خود قبل از سفر مطمئن باشند تا برای خود و  نیروهای امدادی درد سر ایجاد نکنند.