۰ نفر

آغاز تدریجی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۹:۰۵
کد خبر: 403051
آغاز تدریجی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز (پنجشنبه) تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آرام خواهیم داشت، گفت: با توجه به این شرایط در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، به تدریج افزایش غلظت آلاینده های جوی را انتظار داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی روز پنجشنبه اظهار داشت: دیروز (چهارشنبه) اطلاعیه ای ویژه آلودگی هوا صادر شد که انتظار کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه حساس را تا اوایل هفته داریم و در صورت افزایش منابع آلاینده های شهری، میانگین شاخص کیفیت به حد ناسالم برای تمام گروه در این مناطق خواهد رسید.

وی ادامه داد: در صورتی که تغییراتی در شاخص کیفیت هوا طی روزهای آینده در مناطق مختلف کشور به وجود آید، در قالب اطلاعیه یا اخطاریه به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

رفیعی افزود: امروز ( ۲۷ آذر) در برخی از مناطق استان های جنوبی کشور مانند هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی بارش باران به شکل پراکنده داریم که گاهی هم همراه با رعد و برق و ورزش باد شدید موقتی می باشد.

هوای امروز تهران صاف همراه با غبار محلی است

کارشناس سازمان هواشناسی بیان داشت: تهران امروز (پنجشنبه) آسمان صاف همراه با غبار محلی خواهد داشت و فردا هم انتظار داریم این شرایط جوی در تهران حاکم باشد.

وی ادامه داد: حداکثر دما امروز تهران به ۱۱ درجه بالای صفر می رسد و حداقل دمای فردا صبح هم به ۲ درجه بالای صفر پیش بینی می شود. همچنین حداقل دمای امروز صبح تهران نیز به ۳ درجه بالای صفر رسیده است.

رفیعی با اشاره به اینکه امروز صبح سردترین مرکز استان همدان گزارش شده است که دمای این شهر به ۱۰ درجه زیر صفر رسید، گفت: بعد از این شهر هم، مراکزی مانند زنجان ۸ درجه زیر صفر، بجنورد ۵ درجه زیر صفر، اردبیل و سنندج هم دمای ۴ درجه زیر صفر را تجربه کردند در حالیکه گرم ترین مرکز استان با دمای ۲۰ درجه بالای صفر، بندرعباس بود.

وی افزود: سردترین منطقه در کشور مربوط به شهر سنقر در استان کرمانشاه با دمای ۱۹ درجه زیر صفر بود و گرم ترین منطقه در کشورهم، " زرآباد سیستان و بلوچستان" بود که حداکثر دمای این منطقه به ۲۸ درجه بالای صفر رسید.