۰ نفر

ارزیابی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توسط نمایندگان

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۳۶
کد خبر: 376629
ارزیابی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توسط نمایندگان

رئیس جمهور در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، محسن حاجی میرزایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.در گفتگویی به بررسی ارزیابی نمایندگان مجلس در این خصوص پرداخته شده است. سابقه۶ سال دبیری در هیات دولت، تعامل بالا و کارنامه موفقیت آمیز حاجی میرزایی در نهضت سواد آموزی و سازمان بهره وری از مهمترین نکاتی است که نمایندگان مجلس به آن اشاره کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از پاد، کارن خانلری، عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص گفت: اقدامات نوآورانه گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در نهضت سواد آموزی امتیاز مثبتی در کارنامه ایشان است.  وی با بیان اینکه گزینه نهایی برای وزارت آموزش و پرورش کار پرمسئولیتی پیش رو دارد گفت: چرا که باید بتواند دغدغه های دانش آموزان، معلمان و والدین را برطرف کند و این با توجه به کمبود بودجه شبیه به معجزه است. خانلری با بیان اینکه  مجلس در انتظار برنامه های آقای حاجی میرزایی است اظهار کرد: تعیین تکلیف معلمان حق التدریس یکی از مهمترین انتظارات از وزیر آموزش و پرورش است.

محمد حسینی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفت: آقای حاجی میرزایی اهل تعامل و گزینه مناسبی برای وزارت آموزش و پرورش است و با توجه به سوابق درخشان، ایشان از چهر های علمی شناخته شده است.

وی با اشاره به سوابق اجرایی حاجی میرزایی گفت: در دوره ای که به عنوان دبیر هیات دولت بودند از ایشان رضایتمندی وجود داشت همچنین در دورانی که مسئول سازمان بهره وری ایران بودند نیز شرایط بهینه ای برای این سازمان به وجود آمد که تا پیش از آن مغفول مانده بود.

حسینی با بیان اینکه ایشان از افراد مورد اعتماد دولت هستند گفت: در شرایط فعلی نیاز است کسی سکاندار آموزش شود که بتواند با تعامل سازنده، دغدغه های فرهنگیان و مشکلات بخش آموزش را برطرف کند. وی افزود: امیدواریم مجلس نیز نظر مثبتی نسبت به ایشان داشته باشند.

محمد بیرانوند، عضو کمیسون آموزش نیز در این خصوص اظهار کرد: گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش باید بتواند نه تنها دولت بلکه همه ارکان حکومت را با خود همراه کند و آقای حاجی میرزایی، به عنوان گزینه مورد نظر رییس جمهوری فردی توانمند است و توان انجام چنین کاری را دارد. وی افزود: تجربیات موفقیت آمیز ایشان در سازمان ملی بهره وری و همچنین دبیر هیات دولت وزن ایشان را  سنگین تر کرده است.

شهروز برزگر یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز گفت: گزینه ای که از سوی رئیس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده قطعا گزینه خوبی است اما در نهایت برای رفع چالش های آموزش و پرورش همه ارکان حکومت و تصمیم سازان باید بازنگری در جایگاه این وزارتخانه انجام دهند تا شاهد ماندگاری و دوام وزرای این وزارتخانه باشیم. وی با بیان اینکه رفع مشکلات فرهنگیان و بهبود کیفیت آموزش در گام دوم انقلاب یک ضرورت است گفت:  لازمه موفقیت وزیر آموزش و پرورش دادن اختیار به اوست و در غیر این صورت اگر امیرکبیر را نیز بر سر کار بگذاریم تحولی صورت نمی گیرد.

محمدباسط درازهی، عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز با بیان اینکه تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، بهبود وضعیت کلاس ها و کتاب های درسی از ضرورت های امروز آموزش و پرورش است گفت:  گزینه نهایی برای این وزاتخانه باید نسبت به این مسائل واقف و به آن اهتمام داشته باشد. وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اقدامات آقای حاجی میرزایی در نهضت سواد آموزی و کمک هایشان به بازماندگان تحصیل نکته خوبی در کارنامه ایشان است.