۰ نفر

توصیه دو دُزد حرفه‌ای خودرو به «مردم»!

۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۶
کد خبر: 370638
توصیه دو دُزد حرفه‌ای خودرو به «مردم»!

حتما تاکنون بار‌ها توصیه‌های پلیسیِ دزدان را شنیده اید: توصیه‌هایی که تماما تجربی است! یکی از آن‌ها می‌گفت: «به هیچ وجه از قفل فرمان استفاده نکنید» قفل فرمان، ابزار دزد محسوب می‌شود چرا که مانند «دیلم» عمل کرده و حرکت دورانی ایجاد می‌کند برای همین اگر می‌خواهید «قفل» بزنید «قفل پدال» بزنید.

 
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، یا دزد دیگری می‌گفت: «سرقت خودرویی که در نزدیکی یک مغازه پارک کرده برای ما سخت‌تر است؛ و اگر می‌خواهید کار هم صنفان ما را سخت کنید در مقابل مغازه‌ها پارک کنید»
«امن‌ترین جای پارک، جایی است که خودرویی در پشت خودروی شما قرار گیرد و صندوق عقب ماشین تان مماس با خودرویی دیگر شود و خودرو‌هایی که پشت آن‌ها خودروی دیگری توقف نکرده بهترین انتخاب برای سرقت هستند چرا که به راحتی می‌توان آن‌ها را سرقت کرد و با دنده عقب از محل به سرعت دور کرد.» این هم توصیه فرد دیگری است که زمانی خودرو سرقت می‌کرد.
 
توصیه دو دُزد به «ایران خودرو» و «مردم»!

خبرنگار با دو دزد حرفه‌ای گفتگو کرده و از آن‌ها در مورد روش‌ها و رکورد‌های سرقتشان پرسیده است.
اولی خودرو‌های داخلی و دومی بنز سرقت می‌کرده؛ در این گفتگو این دزدان توصیه‌هایی نیز به مردم داشته اند که خواندن آن خالی از لطف نیست:
پنجاه فقره خودرو سرقت کرده؛ می‌گوید بیشتر در «صالح آباد» و «خانی آباد» فعالیت می‌کرده است؛ از او درباره ابزار‌های کارش پرسیدیم او گفت: یک «پیچ گوشتی» و یک عدد «فنر»
سوال بعدی ما از این سارق این بود که «چگونه خودرو‌ها را برای سرقت انتخاب می‌کردی؟»
خودرو‌هایی که چشمانم را می‌گرفت را می‌دزدیم؛ خودرو‌هایی که سیستم‌های صوتی دارند مرا بیشتر ترغیب می‌کردند!
«ساعت کاری خاصی هم داشتی؟ یا هر ساعتی که حوصله داشتی سرقت را شروع می‌کردی؟»
با نگاهی حق به جانب گفت: بله ساعت کاری مشخص بود و هر شب ساعت ۱۰ سرقت را شروع می‌کردم.
توصیه دو دُزد به «ایران خودرو» و «مردم»!
او در ادامه می‌گوید که بیشتر «پراید» و «پرشیا» سرقت می‌کرده است؛ از او پرسیدیم که پراید و پرشیا را در چه زمانی می‌توانی سرقت کنی؟
بازکردن درب و وسائل جانبی این خودرو‌ها نهایت ۲ الی ۳ دقیقه، وقت او را می‌گیرد.
این سارق، وسائل جانبی پراید را به اصطلاح خوش فروش‌تر می‌داند و می‌گوید: «وسائل پراید مشتری‌های بیشتری دارد.»
او که روش‌های سرقت را پیش دوست کلیدسازش یاد گرفته در پاسخ به این درخواست ما که چه توصیه‌ای به مردم داری می‌گوید: «حواستان به مال‌تان باشد»
او البته در خاتمه یک توصیه هم به ایران خودرو داشت: «فنری زرد رنگ و بلند در پشت قفل پرشیا وجود دارد اگر فکری به حال آن کنید دیگر به سختی می‌توان آن را باز کرد.»
 در ادامه به سراغ سارق دیگری رفتیم که به قول دوستانش «خودروی خارجی باز» بوده است؛ از او پرسیدم چه خودرو‌هایی سرقت می‌کنی؟
او پاسخ داد: پراید، پژو، بنز؛ هر چه دلتان بخواهد!
با تعجب از او پرسیدم مگر بنز را هم می‌شود به سرقت برد؟
او لبخندی زد گفت: «بله؛ هر آنچه این شرکت تا سال ۲۰۱۷ تولید کرده را می‌توان به راحتی دزدید!»
از او در مورد نحوه سرقت خودرو‌های بنز پرسیدم او طفره رفت و در واکنش به اصرار من گفت: هر مدل از آن روش‌های خاص خودش را دارد.
فکر می‌کنید این سارق بنز مدل ۲۰۱۷ را در چه زمانی سرقت می‌کرده است؟ ا
ین سوال را از او پرسیدیم و او پاسخ داد اگر ضد سرقت نداشته باشد در کمتر از ۳۰ ثانیه و اگر ضد سرقت داشته باشد در عرض یک دقیقه!
از او پرسیدیم که سرقت یک پراید برای تو چقدر زمان می‌برد؟
و او پاسخ داد: «زیر ۲۰ ثانیه