۰ نفر

رهبری۱۷۶تدبیر برای سربازان اندیشیدند

۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴
کد خبر: 369304
رهبری۱۷۶تدبیر برای سربازان اندیشیدند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز نیروهای مسلح بااشاره به اینکه رهبرانقلاب۱۷۶تدبیر برای سربازان اندیشیدند،گفت:براساس برنامه ریزی صورت گرفته درسال۹۸بیش از۲۰۰هزارسربازآموزش مهارتی کسب خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سردار موسی کمالی در آئین تجلیل از مهارت آموختگان برتر نیروهای مسلح که امروز شنبه ۵ مردادماه به مناسبت هفته ملی مهارت در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: در دو سال گذشته بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بیش از ۲۰۰ هزار نفر سرباز، آموزش‌های مهارتی کسب کردند که این آموزش‌ها در دو محور آموزش‌های ادواری و آموزش‌های کلاسیک بوده است.

وی با بیان اینکه برای سال ۹۸ آموزش ۲۰۰ هزار سرباز هدف گذاری شده است، ادامه داد: براساس هدف گذاری صورت گرفته تا سال ۱۴۰۱ هر سرباز پس از پایان خدمت باید کارت و گواهی نامه مهارت نیز دریافت کند که در غیر این صورت نمی‌تواند از خدمت سربازی ترخیص شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دوره‌های ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان در محل خدمت و رایگان است، تصریح کرد: همچنین سالانه ۵ هزار نفر از جوانان تحصیل کرده، دوران سربازی خود را در قالب ارائه مقالات و مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی طی می‌کنند و بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی در نیروهای مسلح توسط سربازان انجام شده است.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰ هزار سرباز وظیفه در سازمان‌های تخصصی مانند سازمان انرژی اتمی و دیگر سازمان‌های تخصصی نسبت به انجام پروژه‌های تخصصی در دوران خدمت خود اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون حدود ۱۷ میلیون جوان در کسوت سربازی وارد نیروهای مسلح شده اند، گفت: همچنین حدود ۷ میلیون نفر به دلایلی در حوزه‌های پزشکی، ایثارگری و غیره از طی دوران خدمت معاف شده اند که اگر مجموع این افراد مهارت می‌آموختند، امروز حدود ۲۵ میلیون جوان ماهر در کشور داشتیم اما متأسفانه در حوزه ارائه آموزش‌های مهارتی کوتاهی شده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اهتمام ویژه نیروهای مسلح به افزایش سطح مهارت آموزی سربازان وظیفه تصریح کرد: طی سه سال گذشته با همت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، مهارت آموزی جوانان با جدیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب ۱۷۶ تدبیر برای سربازان اندیشیدند، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ایشان موضوع مهارت آموزی سربازان است که این موضوع با جدیت در نیروهای مسلح پیگیری شده است.

سردار کمالی با اشاره به اینکه افراد از دو طریق بسیج و سربازی وارد نیروهای مسلح می‌شوند، یادآور شد: باید اقداماتی انجام دهیم که دوره سربازی را برای جوانان و سربازان با نشاط کنیم.