۰ نفر

رمز و راز «مجسمه‌های ایستر» همچنان فاش نشده است

۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۹
کد خبر: 365568
رمز و راز «مجسمه‌های ایستر» همچنان فاش نشده است

یکی از زیباترین جزایر جهان را می توان جزیره ایستر دانست. جزیره ای که به پناهگاه مجسمه های نیم تنه سنگی تبدیل شده است. نکته مهم در مورد این مجسمه ها را می توان رازآلود بودنشان دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مجسمه های ایستر ظاهری جالب دارند و از یک نیم تنه سر تشکیل شده اند. این مجسمه ها در سراسر این جزیره که در اقیانوس آرام قرار دارد گسترده اند. این جزیره از سال 1955 در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.

اگرچه این مجسمه های غول پیکر یک جاذبه گردشگری مهم ارزیابی می شوند، اما همچنان رمز آلود محسوب می شوند. درواقع این مجسمه ها که با وجود هوای شرجی منطقه همچنان پا برجا مانده اند، مهمترین راز جزیره محسوب می شوند.

688821_682

پژوهشگران بارها تلاش کرده اند بررسی کنند که علت ساخت این مجسمه ها چه بوده. درواقع سوالات اصلی شامل مواردی مثل این ها است؛ اساسا ساخت این مجسمه ها چه دلیلی دارد؟ آیا هدف از ساخت این مجسمه ها اجرای مناسک مذهبی بوده است؟ آیا این مجسمه ها نمادی از آینده محسوب می شوند؟

جزیره ایستر در شیلی یکی از دور افتاده ترین نقاط جهان است و صرف نظر از مکان آن و یا شاید به دلیل مکان آن، یکی از پر رمز و راز ترین مکان های این کره ی خاکی است که جذابیت های بی شمارش باعث شده تا گردشگران زیادی به هر سختی ای که هست خودشان را به آن جا برسانند و این منطقه را از نزدیک ببینند.