۰ نفر

200هزار نفر به مددجویان مستمری بگیر بهزیستی اضافه شدند

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۲
کد خبر: 307597
200هزار نفر به مددجویان مستمری بگیر بهزیستی اضافه شدند

معاون پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش 14 درصدی میزان مستمری ها متناسب با رشد نرخ تورم گفت: 200 هزار نفر به تعداد مددجویان مستمری بگیر این سازمان از ابتدای امسال اضافه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا عباس پاشا افزود: تعداد پشت نوبتی ها برای دریافت مستمری تا پایان سال 96 به صفر رسید و 550 هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی بودند که در حال حاضر این تعداد به 750 هزار نفر افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: کف مستمری مددجویان مستمری بگیر این سازمان ماهانه، 108 هزار تومان و سقف آن 520 هزار تومان نسبت به تعداد اعضای خانوار است و یک خانوار یک نفره با دریافت 108 هزار تومان مستمری و کمک بهزیستی ماهانه 160 هزار تومان دریافت می کند.
معاون پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تعداد مستمری بگیران نیز افزایش خواهد یافت و در نظر است تعداد پشت نوبتی های امسال را که 150 هزار نفر هستند، طی دو ماه آینده به صفر برسانیم.
وی گفت: فقط افراد واجد شرایط تحت پوشش مستمری بهزیستی قرار می گیرند که شامل زنان سرپرست خانوار نیازمند و افراد دارای معلولیت نیازمند هستند؛ اغلب مستمری بگیران بهزیستی را افراد دارای معلولیت نیازمند تشکیل می دهند.
پاشا درباره سبد حمایتی نیز اظهار داشت: در مورد این بسته خدمت جدید هنوز تصمیم گیری نشده است؛ دولت از بهزیستی و کمیته امداد در این زمینه طرح خواسته و بهزیستی نیز چند سناریو برای آن از بسته های نقدی تا غیرنقدی تعریف کرده است و منتظر هستیم تا دولت در این زمینه تصمیم بگیرد.