۰ نفر

جنجال بر سر عکسی از دیدار روحانی با ماکرون

۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۲۱
کد خبر: 303431
 جنجال بر سر عکسی از دیدار روحانی با ماکرون

یک عضو هیات همراه روحانی در نیویورک توضیحاتی درباره عکس جنجالی دیدار روحانی با مکرون ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به نیویورک شب گذشته به پایان رسید و وی و هیات همراهش تاساعتی دیگر وارد تهران خواهند شد.

رئیس‌جمهور در طول این سفر با چهره‌ها و هیات‌های مختلفی از کشورهای جهان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. یکی از این دیدارها که تصاویر آن حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت ملاقات با مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و هیات همراه وی بوده که در فضای مجازی کاربران اقدام به انتشار آن کردند.

عمده این کاربران معتقد بودند چرا در مقابل هیات فرانسوی، تیم ایرانی و رئیس‌جمهور کشورمان جلوی میزشان خالی بوده که گویا هیچ برنامه و یا چیزی برای ارائه نداشته و عملا در برابر هیات فرانسوی مغلوب بودند.

07

حالا یکی از همراهان رئیس‌جمهور در نیویورک توضیحاتی در این زمینه داده است. او می‌گوید:‌ هیات ایرانی میهمان هیات فرانسه بود و جلسه در محل دفتر نماینده فرانسه در سازمان ملل برگزار شد، حجم پوشه های روبروی هیات فرانسوی هم مربوط به اوراق و پرونده‌های کاری خودشان بود که در آنجا بود. اصولا کسی با پوشه مذاکره نمی‌کند، اتفاقا در مذاکرات دیپلماتیک سطح بالا هم با کارت‌های کوچک دستور مذاکره را مرور می‌کنند و بیشتر موارد از حفظ صحبت می‌شود.