۰ نفر

کدام دانشگاه‌ها امسال خوابگاه ارائه می‌دهند؟ +جدول

۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۲۵
کد خبر: 298548
کدام دانشگاه‌ها امسال خوابگاه ارائه می‌دهند؟ +جدول

پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال 97 می‌توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، از شرایط ارائه خوابگاه‌های دانشجویی مطلع شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان بعد از قبولی آزمون سراسری و در حین انتخاب رشته و دانشگاه مدنظر خود، برخورداری آن دانشگاه از امکانات خوابگاهی است.

بیش از نیمی از دانشگاه‌هایی که آمادگی خود را برای ارائه امکانات خوابگاهی اعلام کرده‌اند، تنها به دانشجویان با شرایط خاص از جمله رتبه‌های برتر کنکور سراسری این امکانات تعلق می‌گیرد.

آنچه در ادامه می‌خوانید لیستی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور برای ارائه خوابگاه دانشجویی است:

ردیف نام دانشگاه شرایط ارائه خوابگاه

1 الزهرا(س)

خوابگاه فقط به دانشجویان روزانه دانشگاه تعلق می‌گیرد. حداکثر ترم مجاز استفاده از خوابگاه برای مقطع کارشناسی ۸ ترم است و به دانشجویان دوره‌های روزانه و نوبت دوم ساکن استان‌های تهران و البرز خوابگاه تعلق نمی‌گیرد.

2 صنعتی شریف

تأمین خوابگاه برای دانشجویان روزانه غیربومی به استثنای دانشجویان پردیس خودگردان و ساکنین شهرستان‌های توابع استان تهران و استان البرز امکان پذیر است.

3 شهید بهشتی

به دلیل کمبود امکانات، خوابگاه فقط به دانشجوان دوره روزانه با شرایط ارائه می‌شود، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی دارای نمره کل ۸۰۰۰ و بالاتر. داوطلبان سایر گروه‌های آزمایشی دارای نمره کل ۷۵۰۰ و بالاتر. امکان واگذاری خوابگاه به دانشجویان بومی ساکن استان‌های تهران و البرز وجود ندارد.

4 خواجه نصیرالدین طوسی

با توجه به محدودیت امکانات خوابگاهی، تخصیص خوابگاه به دانشجویان بر حسب اولویت رتبه‌های ورودی خواهد بود.

5 اصفهان دانشجویان واجد شرایط حتی‌الامکان در خوابگاه‌های دولتی اسکان داده می‌شوند. به دانشجویان نوبت دوم (شبانه)، میهمان، انتقالی، بورسیه، مجازی، پردیس خودگردان، شاغل ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی و بومی در صورت وجود ظرفیت برابر با ضوابط خوابگاه تعلق می‌گیرد.  
6 اراک

 بر اساس اولویت به رتبه‌های برتر، ترم بالاتر، ودختران خوابگاه داده می‌شود، دانشجویان (شبانه) نیز می‌توانند از خوابگاه غیردولتی استفاده کنند.

7 ارومیه

به دانشجویان مقطع کارشناسی در سه سال آخر سال تحصیلی، خوابگاه ملکی (دولتی) واگذار خواهد شد. 

8 ایلام واگذاری خوابگاه به افراد متقاضی بر اساس امتیاز و در نظر گرفتن رتبه قبولی، صورت خواهد گرفت
9 بوعلی سینا

اولویت واگذاری خوابگاه با دانشجویان دارای رتبه‌های برتر است.

10 بیرجند

برای اکثریت پذیرفته شدگان غیربومی دوره روزانه در تمامی مقاطع تحصیلی، در خوابگاه‌های ملکی و استیجاری پردیس‌های دانشگاه خوابگاه ارائه می‌شود، معرفی به خوابگاه‌های خودگردان تحت نظارت دانشگاه انجام خواهد پذیرفت. همچنین دانشکده اقماری فردوس فاقد خوابگاه ملکی بوده و اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های خودگردان امکان پذیر خواهد بود.

11 بین‌المللی امام خمینی(ره)

این دانشگاه با توجه به امکانات خود به تعداد محدودی از دانشجویان خوابگاه اختصاص می‌دهد.

12 تبریز این دانشگاه با توجه به محدودیت‌های موجود، فقط به ۶۰ درصد دانشجویان روزانه غیربومی پس از امتیازبندی و با اولویت رتبه‌های برتر خوابگاه واگذار می‌کند. 
13 تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

این دانشگاه فاقد خوابگاه برای دوره کارشناسی است. در دوره کارشناسی این امکان برای دانشجویان پذیرفته شده با رتبه کشوری کمتر از 10 هزار بدون اعمال سهمیه وجود دارد.

14 خوارزمی

به دلیل محدودیت ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی، اولویت اسکان با رتبه‌های برتر خواهد بود. به دانشجویان بومی استان‌های تهران و البرز خوابگاه تعلق نمی‌گیرد.

15 خلیج فارس

این دانشگاه تمامی تلاش خود را برای اعطا خوابگاه به دانشجویان ورودی جدید خواهد داشت.

16 دامغان

به کلیه دانشجویان دختر (اعم از روزانه و شبانه) به مدت ۸ نیمسال تحصیلی خوابگاه داده خواهد شد و  به دانشجویان پسر تنها ۴ نیمسال تحصیلی خوابگاه تعلق خواهد گرفت.

17 رازی کرمانشاه دانشگاه رازی با توجه به امکانات و ضوابط دانشگاه در واگذاری خوابگاه به پذیرفته شدگان دوره روزانه در سنوات مجاز تحصیلی محدودیتی ندارد
18 زابل

به تمام پذیرفته شدگان دختر و پسر دوره روزانه حتی الامکان خوابگاه، تغذیه ارائه می‌شود، به کلیه پذیرفته شدگان دختر دوره شبانه (نوبت دوم)

19 زنجان با توجه به محدودیت این دانشگاه در واگذاری خوابگاه‌های دولتی، امکان تخصیص خوابگاه برای دانشجویان روزانه دارای شرایط خاص است. 
20 سمنان

اختصاص خوابگاه در این دانشگاه، در نیمسال‌ اول و دوم تحصیلی به دانشجویان روزانه به صورت قطعی و در نیمسال‌های بعد بر اساس شرایط و اولویت بندی انجام می‌پذیرد. دانشجویان نوبت دوم (شبانه) در خوابگاه‌های خودگردان (تحت نظارت دانشگاه سمنان) اسکان داده می‌شوند.

21 سیستان و بلوچستان  به اکثر دانشجویان روزانه در طول تحصیل امکانات خوابگاهی ارائه می‌شود.
22 شیراز با توجه به محدودیت خوابگاهی اولویت واگذاری خوابگاه، با دانشجویان دارای رتبه برتر آزمون سراسری است. دانشگاه هیچ گونه تعهدی نسبت به ارائه امکانات خوابگاه متأهلی ندارد.  
23 فردوسی مشهد

به دانشجویان دوره روزانه و دانشجویان دختر نوبت دوم (شبانه) طبق ضوابط صندوق رفاه دانشجویان، خوابگاه دانشجویی تعلق می گیرد و به تعدادی از دانشجویان متاهل واجد شرایط، خوابگاه متاهلی تعلق می‌گیرد.

24 قم

این دانشگاه دارای محدودیت خوابگاه دولتی است و حداکثر به مدت ۶ نیمسال با رعایت اولویت رتبه‌های برتر کنکور، معدل‌های برتر هر سال تحصیلی، خانواده‌های ایثارگران و نیازسنجی از خانواده‌های نیازمند، خوابگاه واگذار می‌کند.

25 گیلان

با اولویت بندی خوابگاه ارائه می‌دهد.

26 لرستان

این دانشگاه برای دانشجویان روزانه و شبانه خواهران خوابگاه دولتی و برای دانشجویان پسر خوابگاه بصورت خودگردان و غیردولتی واگذار می‌کند خوابگاه برای دانشجویان مراکز اقماری بصورت خودگردان است.

27 مازندران

ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه مازندران محدود است،  اما با اولویت بندی دانشجویان بر اساس آیین نامه نحوه واگذاری خوابگاه به آنان خوابگاه واگذار می‌شود.

28 ملایر

به دانشجویان جدیدالورود غیربومی دوره روزانه ۴ نیمسال تحصیلی خوابگاه دولتی تعلق می‌گیرد. همچنین سایر دانشجویان می‌توانند از خوابگاه‌های خودگردان تحت نظارت دانشگاه استفاده کنند.

29 یاسوج

دانشگاه به کلیه دانشجویان ورودی جدید، خوابگاه اختصاص می‌دهد.

30 یزد

به تمام دانشجویان روزانه غیربومی در حد توان و امکانات دانشگاه، خوابگاه تعلق می‌گیرد و به دانشجویان شبانه در صورت وجود ظرفیت، خوابگاه تخصیص می‌یابد. دانشگاه یزد خوابگاه متأهلی ندارد.

کنکور سراسری سال ۹۷ در روزهای هفتم و هشتم تیرماه در پنج گروه آزمایشی برگزار شد. انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان در کنکور سراسری از دوشنبه پانزدهم مرداد آغاز شده و تا بیستم مردادماه نیز ادامه دارد، همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی: «www.sanjesh.org» قرار گرفته است و داوطلبان در چند روز باقی مانده می‌توانند نسبت به انتخاب رشته و دانشگاه مورد علاقه خود اقدام کنند.