۰ نفر

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی مشهد:

سقف قیمت کلیه 25میلیون تومان است

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۶
کد خبر: 289366
سقف قیمت کلیه 25میلیون تومان است

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی مشهد گفت: قیمت اعلام‌ شده کلیه از سوی انجمن بیماران کلیوی به اهداکنندگان تا سقف 20 میلیون تومان است که بسته به وضعیت مالی بیمار و توافق میان دو طرف این مبلغ تا 25 میلیون تومان درحال تغییر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، خجسته در رابطه با حمایت از بیماران کلیوی عضو این انجمن و شرایط آن‌ها، اظهار کرد: قیمت اعلام‌ شده کلیه از سوی انجمن بیماران کلیوی به اهداکنندگان تا سقف 20 میلیون تومان است که بسته به وضعیت مالی بیمار و توافق میان دو طرف این مبلغ تا 25 میلیون تومان درحال تغییر است. گفتنی است که مبالغ بالاتر از این قیمت نیز به‌ندرت اتفاق می‌افتد. 

وی افزود: بیشترین افراد نیازمند به کلیه عضو انجمن، در رده‌های سنی 50-60 سال با تعداد 1487 نفر و بالاتر از 60 سال با تعداد 2162 نفر است. رده‌های سنی دیگر عضو انجمن چون 40-50 سال با جمعیت 1169 نفر، 30-40 سال با جمعیت 1194 نفر، 20-30 سال با تعداد 757 نفر، 10-20 سال با تعداد 223 نفر و 1-10 سال با جمعیت 120 نفر هستند. در مجموع تعداد بیماران کلیوی ثبت‌نام کرده در انجمن 7 هزار و 11 نفر است.
رئیس انجمن حمیات از بیماران کلیوی مشهد توضیح داد: مردان بیمار عضو انجمن با تعداد 4 هزار و 84 نفر بیشتر از زنان هستند. درواقع جمعیت زنان 2 هزار 858 نفر و تعداد کودکان زیر 15 سال 67 نفر است. همانطورکه اشاره شد، بیشتر افراد مبتلا به نارسایی‌های کلیوی در رده‌های سنی بالا هستند؛ چراکه عواملی چون دیابت و فشارخون بالا احتمال افزایش ابتلا به این بیماری را بیشتر می‌کند. در مجموع 2811 نفر از بیماران تحت حمایت انجمن، نیازمند پیوند کلیه و 4389 نفر دیالیزی هستند. نکته مهم این است که برخی از افراد دیالیزی به دلایل گوناگونی چون سن بالا، ناراحتی‌های قلبی، دیابت و ... توانایی دریافت کلیه را ندارند.

وی با اشاره به خدمات گوناگونی که انجمن در اختیار بیماران قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات گوناگونی چون تأمین هزینه‌های دارو و درمان، کمک‌های مالی، مستمری ماهیانه به 400 بیمار نیازمند، توزیع موادغذایی در چندین نوبت سال به مناسبت‌های گوناگون، توزیع جهیزیه، پوشاک، کیف و کفش و لوازم‌التحریر به مناسبت شروع سال تحصیلی و... از جمله خدماتی است که به بیماران تحت پوشش انجمن داده می‌شود.

خجسته با بیان اینکه کمک‌های مردمی دریافتی از صندوق صدقات و قبض‌های مشارکتی نیکوکاران نقش بسیار کمی در تأمین هزینه بیماران دارد خاطرنشان کرد: بیشتر هزینه‌ها از محل درآمد مرکز دیالیز و نیکوکاران بنیاد خیریه تأمین می‌شود. نکته دیگر این است که بیماران برای پرداخت هزینه‌ها خرید کلیه با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو هستند، بنابراین انجمن با معرفی برخی از بیماران به کمیته امداد، از کمک‌های مالی این کمیته برای بیماران استفاده می‌کند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد: از سوی دیگر انجمن، بیمارانی که توانایی پرداخت بخشی از هزینه خرید کلیه را ندارند، به نیکوکاران معرفی می‌کند. همچنین بیمارانی که ناتوانی مالی دارند به بیمارستان منتصریه برای قرارگرفتن در فهرست دریافت کلیه معرفی می‌شوند. بنیاد خیریه خجسته نیز در مواردی با پرداخت بخشی از هزینه‌ها برای بیماران نیازمند یا جوان که نیاز به پیوند سریع دارند، شرایط پیوند کلیه را افزایش می‌دهند. نکته مهم دیگر این است که قراردادهایی با برخی از آزمایشگاه‌ها بسته شده است تا تخفیف‌هایی را برای انجام آزمایش به بیماران کلیوی ارائه دهند.

وی اظهار کرد: بایستی توجه داشت که انجمن حمایت از بیماران کلیوی با دلال‌های کلیه سروکار ندارد و به‌صورت مستقیم با دهنده کلیه و بیمار ارتباط برقرار می‌کند و با معرفی آن‌ها را به‌ یکدیگر فرایند اهدا و دریافت کلیه را آسان‌تر می‌کند.