۰ نفر

سازمان ملل برای غزه نشست فوق العاده برگزار می کند

۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۱۱
کد خبر: 277286
 سازمان ملل برای غزه نشست فوق العاده برگزار می کند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشستی فوق العاده تحولات اخیر در نوار غزه را بررسی می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «میروسلاو لاچاک» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که این نشست به درخواست کشورهای عربی برگزار می شود.

دیپلمات ها گفته اند که قرار است در این نشست پیش نویس قطعنامه ای تصویب شود که خواستار حمایت از فلسطینیان و محکومیت رژیم صهیونیستی است. آمریکا یک هفته پیش در جریان رسیدگی به قطعنامه ای در این باره از حق وتو استفاده کرد.

بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه های مجمع عمومی الزام آور نیست.

جمعه هفته گذشته (11خرداد) پس از آنکه در نشست شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی کویت که حمایت 10 عضو این شورا را به همراه داشت با وتوی آمریکا مواجه گردید، پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه حماس به رای گذاشته شد.

در این رای گیری، یک رای موافق، 3 رای مخالف و 11 رای ممتنع حاصل شد و به این ترتیب این قطعنامه هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از این رای گیری واکنش نشان داد و گفت: اکثریت شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز رضایت خود نشان دادند که مایل هستند اسرائیل را سرزنش کنند اما نمی خواهند حماس را برای خشونت در غزه سرزنش کنند.

سرزمین های اشغالی به ویژه نوار غزه از 30 مارس (10 فروردین) همزمان با روز زمین شاهد حملات شدید رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم علیه فلسطینیان است. در این حملات تاکنون شمار زیادی شهید و زخمی شده اند.