۰ نفر

آلودگی ۱۰برابر حد مجاز نفس مردم اهواز را گرفت

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۰۸
کد خبر: 270800
آلودگی ۱۰برابر حد مجاز نفس مردم اهواز را گرفت

ورود گردوغبار عربی و آلودگی ۱۰ برابر حد مجاز بارانی از خاک را در پلدختر جاری کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، امیررضا محمدی نژاد رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر اظهار داشت: عصر امروز جمعه ورود ریز گردها و گردوغبار وضعیت هوای پلدختر را در شرایط بسیار خطرناک و تا ۱۰ برابر حد مجاز آلوده کرد.

وی افزود: این آلودگی برای کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، ریوی و مبتلایان به آسم بسیار خطرناک است.

رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر کانون ریز گردها را کشور عراق عنوان کرد و گفت: ورود پدیده گردوغبار به شهرستان پلدختر موجب شد باران که لطافت هوا را سبب می‌شود به‌صورت گل قرمز برسر مردم ببارد.

محمدی نژاد افزود: غلظت بالای ریز گردها در حد هشدار و دید افقی را کاهش داده، تردد و فعالیت شهروندان با مشکل جدی مواجه شده و در حال حاضر هوای پلدختر در وضعیت بسیار خطرناک قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه آلودگی هوا و ذرات ریز معلق به دلیل شرایط کوهستانی ماندگاری بیشتری در پلدختر دارد گفت: با توجه به شاخص‌های وضعیت هوای شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون  ۱۴ روز آلوده بوده است.

فرماندار پلدختر نیز  وضعیت هوای پلدختر را بسیار خطرناک دانست و از مردم خواست حتی‌المقدور از منازل خود خارج نشوند و در معابر شهری تردد نداشته باشند.

نعمت اله دستیاری افزود: درصورتی‌که روند آلودگی هوا به این شکل باشد روز شنبه هفته آینده مدارس هر سه مقطع تحصیلی در شهرستان پلدختر تعطیل خواهد بود.