۰ نفر

تا پایان دولت دوازدهم ۲۵۰۰دهیاری در کشور تاسیس می‌شود

۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۲۸
کد خبر: 251287
 تا پایان دولت دوازدهم  ۲۵۰۰دهیاری در کشور تاسیس می‌شود

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از تاسیس ۲هزار و ۵۰۰دهیاری در کشور تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سعیدرضا جندقیان، روز شنبه در آئین افتتاح چهار طرح عمرانی در روستاهای بخش نیاسر کاشان گفت: شمار دهیاری های مصوب 33 هزار و 700 دهیاری است و از ابتدای امسال تاکنون نیز 760 دهیاری در روستاهای کشور تاسیس شده است.

وی افزود: رویکرد دولت، تقویت دهیاری هاست و در این پیوند 35 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال 97 به دهیاری های کشور اختصاص خواهد یافت که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش دارد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تزریق 97 هزار میلیارد ریال اعتبار از آغاز دولت یازدهم تا پایان شهریور امسال برای توسعه روستاها گفت: 134 هزار میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال 82 تا پایان شهریور 96 به روستاهای کشور اختصاص یافت که 73 درصد از آن در زمان دولت روحانی تزریق شد.

جندقیان اضافه کرد: در چند سال گذشته مشغول اصلاح روندها و تغییر رویکردها بودیم و منابع موجود برای آماده کردن زیرساخت ها در روستاها هزینه شد، زیرا سالانه 700 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور کاهش می یابد.

وی مشکل اصلی را شهرهای متوسط و کوچک عنوان کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور را مجاب کرده است که روستاهای با جمعیت بیش از سه هزار و 500 نفر را به شهر تبدیل کند و با این اقدام، جمعیت روستایی کاهش و در مقابل جمعیت شهری کشور افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به افزایش شمار 50 دهیار زن در دوره نخست شوراهای اسلامی روستاها به 2 هزار و 167 نفر در سالجاری افزود: برای توسعه جامعه روستایی باید به کارآفرینان و دهیاران، توجه و مشارکت بیش از پیش برای حرکت در این مسیر جلب شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون 70 درصد از اعضای شوراهای اسلامی روستاها دارای مدرک دیپلم یا زیر دیپلم هستند که با این وجود نمی توان در این عرصه چندان محکم و سریع گام برداشت.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: روستاها به جوانان دانش آموخته نیاز دارند اما تحصیلات تنها چاره کار نیست و باید از افراد توانمند و کارآفرین در روستاها استفاده شود.

جندقیان برای شرکت در آئین افتتاح چهار طرح عمرانی در روستاهای بخش نیاسر به شهرستان کاشان سفر کرد.

این طرحها با چهار میلیارد و 470 میلیون ریال اعتبار به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی

افتتاح شد.

شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.