۰ نفر

لغو ۲پرواز فرودگاه بین المللی اهواز به دلیل گرد و غبار

۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۲۱
کد خبر: 246542
لغو ۲پرواز فرودگاه بین المللی اهواز به دلیل گرد و غبار

استمرار پدیده گرد و غبار در اهواز و کاهش دید، باعث لغو دو پرواز فرودگاه این شهر شد. هوای اهواز در سومین روز متوالی در وضعیت "خطرناک" قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی اهواز اظهار کرد: پرواز اهواز-تهران با شماره 043 متعلق به هواپیمایی کاسپین و پرواز شماره 4525 هواپیمایی ماهان به مقصد خارک به دلیل شرایط جوی لغو شدند.

آلودگی خوزستان

مجید ملایانی افزود: پرواز مشهد - اهواز - مشهد هواپیمایی تابان با شماره ورودی 6213 و خروجی 6214 و پرواز تهران - اهواز - تهران هواپیمایی آتا با شماره ورودی 5718 و خروجی 5719 نیز با تاخیر همراه هستند.

دیروز شنبه نیز حداقل 17 پرواز فرودگاه های اهواز ، آبادان و دزفول به دلیل غلظت گرد و غبار و کاهش دید خلبان لغو و چندین پرواز نیز با تاخیر همراه بود.

بنابر اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، غلظت گرد و غبار در ساعت 14 روز یکشنبه در اهواز یک هزار و 398 میکروگرم بر متر مکعب معادل 9،5 برابر حد مجاز اعلام شده است.

تداوم گرد و غبار برای سومین روز متوالی در آسمان خوزستان روز یکشنبه نیز سبب تعطیلی مدارس و مراکز آموزشگاهی 21 شهرستان شد.

همچنین ساعات اداری برخی شهرستان ها نیز با 2 ساعت تاخیر همراه شد.

شاخص مجاز آلاینده ها 150میکرو گرم بر مترمکعب است.

روز شنبه این هفته، غلظت بالای گرد و غبار در بسیاری از شهرهای خوزستان سبب تعطیلی مدارس 17شهرستان و ادارات 11 شهرستان شد.

روز جمعه نیز غلظت گرد و غبار در اهواز در بالاترین میزان به بیش از 53 برابر حد مجاز رسید.