۰ نفر

کاهش ۷۰درصدی بارندگی‌ها در تهران

۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۳۶
کد خبر: 242151
کاهش ۷۰درصدی بارندگی‌ها در تهران

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد: بارش در تهران نسبت به زمان مشابه پارسال ۷۰ درصد کاهش داشته و فقط ۳۰ میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری در استان تهران ثبت شده است.

محمدرضا بختیاری، افزود: در زمان مشابه پارسال در استان تهران ۱۰۱ میلیمتر بارش ثبت شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، وی درباره وضعیت مخازن سدهای تامین کننده آب شرب تهران نیز گفت: ۵ سد امیرکبیر، لار، لتیان، طالقان و ماملو هم اکنون ۶۰۲ میلیون متر مکعب آب دارند که این رقم در سال گذشته ۶۱۳ میلیون متر مکعب بوده است.

بختیاری گفت: با توجه به کاهش بارشها مدیریت خوبی بر خروجی آب سدها انجام شد ولی اگر وضع کنونی بارش ادامه یابد نگران کننده خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد بارش در زمستان و بهار به گونه ای باشد که کمبود بارش فصل پاییز جبران شود .

بختیاری تاکید کرد: در غیر این صورت در فصل تابستان مجبور هستیم از منابع آب زیر زمینی برای تامین آب شرب تهران بیشتر استفاده کنیم و میزان استفاده از آب کشاورزی را نیز که بیشتر از دو سد امیرکبیر و ماملو است کاهش دهیم.

وی گفت: میزان مصرف آب شرب تهران، پارسال یک میلیارد و سی میلیون متر مکعب بوده است که ۸۰۰ میلیون متر مکعب آن از آب سطحی پنج سد و ۲۳۰ میلیون متر مکعب دیگر از منابع آب زیر زمینی تامین شد.

بختیاری افزود: پارسال ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از سدهای پنجگانه تهران برای بخش کشاورزی استانهای تهران، البرز و قزوین استفاده شد.

وی تاکید کرد: در صورت ادامه خشکسالی، استفاده از آبهای سطحی کمتر و بهره برداری از منابع آبی زیرزمینی بیشتر می شود.