۰ نفر

تداوم بارندگی در نوار شمالی کشور

۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸
کد خبر: 221994
تداوم بارندگی در نوار شمالی کشور

کارشناس هواشناسی: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی امروز همچنان شاهد تداوم بارندگی در نوار شمالی کشور هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، معصومه احمدی با اشاره به بارندگی در نوار شمالی کشور گفت: در بخش هایی همچون استان آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمالی استان سمنان، بخش هایی از استان خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در برخی از نقاط دور از انتظار نیست که حتی پدیده تگرگ نیز اتفاق بیفتد؛ همچنین برای امروز و فردا نیز شدت بارندگی‌ها می‌تواند منجر به آب گرفتگی معابر عمومی، طغیان و بالا آمدن آب رودخانه‌ها شود و در بخش هایی از استان‌های گیلان، اردبیل و شمال استان آذربایجان شرقی چنین وضعیتی پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها از روز جمعه افزود: انتظار داریم از روز جمعه بعد از ظهر به تدریج از شدت بارندگی‌ها در بخش‌های جنوبی کشورمان کاسته شود، اما مجددا برای روزهای ابتدای هفته آینده به خصوص شنبه و یکشنبه که مصادف است با تاسوعا و عاشورای حسینی در سواحل غربی دریای خزر و شمال غرب به دریای خزر ادامه بارندگی‌ها را شاهد خواهیم بود.

احمدی گفت: پیش بینی می‌کنیم علاوه بر کاهش نسبی دما، در نیمه شمالی کشور هوا خنک‌تر خواهد بود و دریای خزر برای دو روز آینده­ مواج و متلاطم پیش بینی می‌کنیم.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوایی بخش‌های دیگر کشور افزود: در بخش‌های شرق و شمال شرق کشور افزایش سرعت وزش باد در استان هایی همچون خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان به صورت گرد و غبار خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور پدیده قابل ذکری پیش بینی نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت آسمان پایتخت ادامه داد: آسمان تهران امروز بعد از ظهر ابری و نیمه ابری می‌شود و دمای پیشینه آن به ۳۰ درجه همراه با وزش باد در سطح استان گزارش می‌شود.