۰ نفر

دیدار هیأت عالی همه‌پرسی کردستان عراق با سفیر ایران

۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۵
کد خبر: 212386
دیدار هیأت عالی همه‌پرسی کردستان عراق با سفیر ایران

هیأت عالی همه‌پرسی منطقه کردستان عراق در دومین روز متوالی حضور خود در بغداد با رئیس جمهوری این کشور و سفیر ایران در عراق دیدار و در مورد همه‌پرسی استقلال گفت‌وگو کرد.

هیأت عالی همه‌پرسی منطقه کردستان عراق برای دومین روز متوالی در بغداد به سر می‌برد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، بنابر اعلام شبکه «رودآو»، این هیأت امروز سه شنبه با فؤاد معصوم، رئیس جمهوری عراق در شهر بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی هیأت عالی همه‌پرسی با معصوم در مورد برگزاری همه‌پرسی استقلال از ظهر امروز شروع و همچنان ادامه دارد.

این هیأت همچنین با ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد دیدار کرده و قرار است با عصر نیز با سفیر ترکیه و «عمار حکیم»، رئیس ائتلاف ملی عراق دیدار کند.

مسجدی پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با روز نوری چاووش، رئیس هیأت کردی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای اربیل و بغداد به نتیجه برسد.

وی افزود: ما به نتیجه‌ای که هیأت کردی با دولت عراق می‌رسد، قطعا احترام خواهیم گذاشت.

هیأت عالی همه‌پرسی منطقه کردستان عراق پیشتر امروز با «دوگلاس سیلمان»،سفیر آمریکا در بغداد دیدار کرده و قرار است فردا چهارشنبه نیز با نور المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون دیدار خواهد کرد.

این هیأت متشکل از احزاب سیاسی کرد عراق روز دوشنبه (دیروز) برای اجرای گفت‌وگوها در مورد همه‌پرسی احتمالی استقلال منطقه کردستان عراق با مقامات ارشد این کشور  از جمله حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و سایر مقامات خارجی وارد بغداد شده است.

احزاب سیاسی کرد منطقه کردستان عراق آذرماه بر سر برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه از عراق در تاریخ 25 سپتامبر (سوم مهر) به توافق رسیدند.

دولت مرکزی عراق برگزاری این همه‌پرسی را مغایر قانون اساسی این کشور می‌داند و بارها با آن مخالفت کرده است.

با این حال احزاب سیاسی و مقامات ارشد منطقه کردستان عراق با سفر به فلسطین اشغالی دست به دامن رژیم صهیونیستی شده و از مقامات این رژیم خواسته از این همه‌پرسی حمایت کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جمله افراد معدودی است که از همه‌پرسی استقلال منطقه کردستان از عراق استقبال کرده است.