۰ نفر

سازمان اوقاف اعلام کرد:

میزبانی بقاع متبرکه در روز طبیعت از مردم

۱۲ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۲۴
کد خبر: 185207
میزبانی بقاع متبرکه در روز طبیعت از مردم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامورخیریه گفت:در روز طبیعت بقاع متبرکه و امامزادگان که از ظرفیت‌های لازم فرهنگی، خدماتی و تفریحی وبوستان برخوردارند، میزبان مسافران نوروزی هستند.

حجت الاسلام احمد شرفخانی در گفت وگویی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در ۲۴۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه کشور از ۲۵ اسفندماه تا کنون ضمن قدردانی از تلاش تمامی همکاران مجری این طرح گفت: یکی از برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح، میزبانی از مسافران و زائران نوروزی واقشار مختلف مردم در روز سیزدهم فروردین ماه، روز طبیعت در بقاع متبرکه و امامزادگان همراه با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر ، وی اضافه کرد: تمهیدات و اقدامات لازم جهت استقرار مردم و مسافران نوروزی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه دارای ظرفیت صورت گرفته است و این اماکن مقدس روز سیزدهم نوروز، آماده میزبانی از مردم و مسافران نوروزی خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جایگاه طبیعت و اهمیت آن از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع) اظهار کرد: معمولا همه ساله جمع کثیری از مردم به واسطه عشق و ارادتی که به اهل بیت(ع) دارند در ایام تعطیلات به‌ویژه ایام نوروز به منظور بهره‌مندی از فضای معنوی و تفریحی در آستان‌های مقدس امامزادگان حاضر می‌شوند ودر پایان تعطیلات وروز طبیعت هم به سیر وسیاحت در مناظر طبیعی و بوستانها وباغ ها می پردازند بر این اساس امامزادگان هم به لحاظ موقعیت اقلیمی وجغرافیایی مورد توجه مردم قرار می گیرند.

شرفخانی ادامه داد: لذا به منظور تأمین آرامش وآسایش مردم در استفاده از فضای معنوی و تفریحی بقاع متبرکه و خدمت رسانی بهتر به زائران اقدامات لازم در این زمینه از سوی این سازمان صورت گرفته و آستان مقدس امامزادگان کشور که از ظرفیت مناسب تفرج‌گاهی و گردشگری برخوردار هستند، در روز طبیعت، آماده میزبانی و پذیرایی از مردم و مسافران نوروزی خواهند بود.

وی تصریح کرد: مسافران و گردشگران نوروزی، می‌توانند در روز طبیعت با حضور در جوار این آستانهای مقدس ضمن بهره‌مندی از فضای معنوی و زیارت امامزادگان عظیم الشأن از طبیعت پیرامون این بقاع نیز استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد : طی سالهای اخیر اقدامات خوبی در زمینه غرس نهال و توسعه فضای سبز امامزادگان دارای ظرفیت صورت گرفته است و این اقدام زمینه را برای اقامت و استراحت در این فضا ی طبیعی و معنوی برای مردم عزیز فراهم ساخته است .