۰ نفر

مجلس دهم با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، تغییر را به نمایش گذاشت

۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۸:۴۷
کد خبر: 156086
مجلس دهم با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، تغییر را به نمایش گذاشت

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مجلس دهم با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی تغییر را به نمایش گذاشت گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای در ۷ اسفند ۹۴ باعث شد وزرایی که در جو حاکم بر مجلس نهم با مخالفت مواجه شدند، امروز بتوانند مورد اقبال و اعتماد مجلس دهم قرار بگیرند.

به‌ گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، قربانعلی قائمی با اشاره به جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت اظهار کرد: سخنان تعدادی از نمایندگان مجلس در موافقت یا مخالفت با وزرای پیشنهادی در وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان داد که سخنان، منطق و استدلال‌های موافقین وزرا از مقبولیت بیشتری برخوردار بود به طوری که هر سه وزیر توانستند رای اکثریت نمایندگان مردم را کسب کنند.

دبیر حزب اعتماد ملی استان تهران افزود: دکتر روحانی با معرفی وزرای جدید نشان داد که اعضای تیم همکار خود در هیئت دولت را با اهداف معین و سیاست‌های مشخص انتخاب کرده و حاضر نیست در فضای سیاسی غبارآلود که مخالفان و دلواپسان ایجاد کرده و تحمیل می‌کنند، عقب نشینی کند. با این وجود اعضای هیات دولت‌ نظام جمهوری اسلامی نماد رای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند و باید در مقابل آنها و مردم پاسخگو باشند.

قائمی همچنین اظهار کرد: از وزرای جدید که به اعضای محترم هیئت دولت پیوسته‌اند انتظار داریم در فرصت قانونی که تا پایان دولت یازدهم وجود دارد، نهایت تلاش و فعالیت خود را انجام دهند و به مردمی که مخاطبین اصلی آنها بوده و گروه‌های هدف این وزارتخانه‌ها خدمت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دلسوزان کشور در طیف‌های مختلف سیاسی بارها به روش‌های مختلف به دولت یادآور شده‌اند که در شرایط کنونی باید در فرایند اجرایی برنامه‌های اقتصادی رو به رشد بازنگری صورت پذیرد تا در معیشت و زندگی کارگران، کارمندان و دهک‌های کم‌درآمد جامعه تغییری چشمگیر حادث گردد و بخش قابل توجهی از مردم که سبد خرید و سفره آنها در سال‌های اخیر تحت تاثیر منفی اقدامات مقطعی و بدون برنامه دولت قبلی قرار گرفته و شدیدا آسیب دیده اند، مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی در پایان یادآور شد: وجود تورم حدود ۴۰% در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید و آخرین آمار رسمی در زمینه تورم نقطه به نقطه در مرداد ۹۵ بیانگر وجود تورم در شاخص بهداشت درمان ( ۱۷/۳%) ، تحصیل ( ۲۱/۵%) و مواد خوراکی و آشامیدنی ( ۹/۵%) است و فشار اقتصادی و اجتماعی زیادی به مردم وارد می شود. رئیس جمهور محترم باید در زمینه اعمال برنامه‌های حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر برنامه ویژه ای را تدارک دیده و در اولین فرصت ممکن آنها را اجرایی کند.