۰ نفر

اختراع پر کاربرد یک زندانی

۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۲۵
کد خبر: 154787
اختراع پر کاربرد یک زندانی

استفاده از مسواک ریشه تاریخی دارد و به دوران باستان بازمی گردد؛ اما اختراع مسواک هایی که در شکل و اندازه هایی امروزی استفاده می شود، داستان جالبی دارد و ناشی از خلاقیت یک زندانی به نام ویلیام ادیس بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تابناک، مسواک یکی از ابزارهای مهم برای حفظ سلامتی دهان و دندان است و مسواک زدن امروزه به یکی از ضروریات و عادات روزمره افراد تبدیل شده است.

نیاز همواره پایه و اساس هر اختراع و ابداعی بوده و هست. اختراع مسواک هم بی شک از نیاز انسان به حفظ سلامت دندان ها نشات  می گیرد.

بنا براین گزارش، استفاده از مسواک ریشه تاریخی دارد و به دوران باستان بازمی گردد؛ اما اختراع مسواک هایی که  در شکل و اندازه هایی امروزی استفاده می شود، داستان جالبی دارد و ناشی از خلاقیت یک زندانی به نام ویلیام ادیس بوده است.

ویلیام ادیس ( William Addis ) در سال ۱۷۳۴ میلادی در لندن به دنیا آمد. در سال ۱۷۷۰ به دلیل شورش و ایجاد ناآرامی به زندان افتاد. او در طول محکومیت خود برای تمیز کردن دندان هایش از پارچه و یا تکه ای ذغال استفاده می کرد. وقتی او در حال جارو کردن کف زندان بود به فکر اختراع مسواک افتاد.

برای این کار روی تکه استخوان مرغی که از غذای شب او باقی مانده بود چند سوراخ ایجاد کرد  و از نگهبان چند تار مو گرفت و آن ها را با مقداری پارچه و چسب به گونه ای خاص در کنار هم قرار داد.

اختراع او با استقبال گسترده ای روبه رو شد. ادیس پس از بیرون آمدن از زندان اولین کارخانه تولید مسواک خود را در سال ۱۷۸۰  راه اندازی کرد و به ثروت بسیاری دست یافت.