۰ نفر

مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی کشور چیست؟

۱ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۲۶
کد خبر: 147267
مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی کشور چیست؟

معاون امور تولیدی و اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور سرمایه در گردش را مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی کشور دانست و گفت: نرخ تسهیلات، مشکل عمده واحدهای تولیدی به شمار نمی‌رود.

 سید حمید پورمحمدی اول مهرماه در کارگروه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: روند پیش‌روی طرح‌های جهادکشاورزی و منابع طبیعی مطلوب است و با اختصاص اعتبار منابع ملی و استانی به این طرح‌ها، تمامی اهداف در این زمینه محقق خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: با همکاری و هم‌توانی دستگاه‌های اجرایی و اعلام مشکلات آن‌ها به مسئولین سازمان برنامه و بودجه کشور، مشکلات چهارمحال و بختیاری برطرف خواهد شد.

معاون امور تولیدی و اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به موضوع کدورت آب شهرکرد، تصریح کرد: با تأمین اعتبار، باید کیفیت آب شهرکرد بهبود یابد.

پورمحمدی از اختصاص اعتبار به پروژه انتقال آب بن-شهرکرد-بروجن خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبار، این پروژه ظرف سه سال دیگر افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: ستاد تسهیل باید مساعدت کافی برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی داشته باشد و تعداد این واحدها را افزایش دهد.

معاون امور تولیدی و اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود تجهیزات در سازمان جنگل‌ها و محیط زیست و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها و محیط زیست و منابع طبیعی به تمامی امکانات تجهیز خواهند شد.

وی با اشاره به تولید 80  میلیون تن سیمان در کشور، تصریح کرد: فقط برای 50 میلیون تن آن بازار وجود دارد. واحدهای تولیدی باید تقاضای داخلی و صادراتی خود را افزایش دهند و دولت در تأمین منابع مالی محدودیت ندارد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: مطالبات دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و همچنین پیمانکاران به سرعت رسیدگی خواهد شد.