۰ نفر

اقتصاد مقاومتی به کتابهای درسی آمد

۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۴۸
کد خبر: 139745
اقتصاد مقاومتی به کتابهای درسی آمد

وزیر آموزش و پرورش از آموزش اقتصاد مقاومتی، محیط زیست، سواد رسانه ای و کارآفرینی به دانش آموزان دوره متوسطه از سال جدید تحصیلی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر فانی عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: کتاب اقتصاد مقاومتی در دوره دوم متوسطه به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی افزود: در نظام جدید آموزش و پرورش که به پایه دهم رسیده ، همچنین برای اولین بار چهار درس به دروس مدارس اضافه شده که مبتنی بر نیازهای جامعه است.

فانی گفت: این دروس شامل انسان و محیط زیست، انسان و سلامت، تفکر و سواد رسانه ای و همچنین کارآفرینی است که جزو دروس دوم متوسطه به شمار می رود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه سند تحول مبنای کار قرار گرفته و اجرایی کردن سند تحول از سه سال گذشته شروع شده و لازمه اجرای کامل آن مشارکت سایر دستگاه ها و به ویژه صدا و سیما را می طلبد.

وی اضافه کرد: حمایت دولت یازدهم از آموزش و پرورش و اعتبارات مصوب آن به گونه ای بوده که در سال 95 نسبت به سال 92 بیش از 82 درصد رشد داشت و این درحالی است که در کشور تنگناهای مختلفی وجود دارد.

فانی شعار اجلاس امسال را «آموزش و پرورش، کانون خلق دنیای آینده» عنوان کرد و گفت: اجلاس سی و سوم مروری بر عملکرد سه سال آموزش و پرورش در دولت یازدهم و همچنین وضع موجود این وزارتخانه و جهت گیری آینده آن را تشکیل داده است.

وی افزود: میزگردهایی در این اجلاس با موضوع سند تحول بنیادین، اقتصاد آموزشی و سرمایه ای، تامین منابع جدید و افزایش بهره وری و میزگردهای دیگری با عنوان آموزش و پرورش، دوره های خاص، استثنایی و دختران و همچنین ارتقای کیفیت، تربیت معلم در بهبود منابع انسانی با انگیزه ارتقای کیفیت در نیروی انسانی برگزار شد که برای شرکت کنندگان موثر بود.

عضو کابینه دولت یازدهم برپایی میزگرد توسعه مشارکت با عنوان دانش آموزان، اولیا و مربیان و مردم و سایر نهادها در امر آموزش و پرورش را از دیگر میزگردهای برگزار شده دانست و گفت: در این اجلاس سه روزه برنامه ای با عنوان تریبون آزاد برگزار شد و هر یک از نمایندگان استان ها به بررسی مسائل و پیشنهادهای منطقه خود پرداخته و به تناسب پاسخ های لازم به آنان ارائه شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: حدود 99 بودجه پرداختی، در قالب هزینه های جاری به نیروهای آموزش و پرورش اختصاص می یابد زیرا مهمترین رکن در این نهاد نیروی انسانی است.

وی یادآور شد: در این نشست به دولت پیشنهاد شد که ستادی با عنوان ستاد همکاری و پشتیبانی سند تحول با حضور معاون اول رئیس جمهوری، کارشناسان و وزیران مربوطه تشکیل شود.

این اجلاس سه روزه مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور عصر امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به کار خود پایان داد.