۰ نفر

زابل در هجوم طوفان‌های 120 روزه

۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۳
کد خبر: 136069

شرایط «تنفسی» در زابل خوب نیست. روز گذشته معاون توسعه و پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به کاهش شدت باد و غلظت گرد و خاک منطقه غربی کشور از جمله زابل اظهار کرد: وضعیت گرد و خاک این منطقه تا پایان فصل گرم سال ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان ، شهر زابل ایران بر اساس گزارشات سازمان بهداشت جهانی به دلیل وجود طوفان‌های غباری در تابستان به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان ثبت شده است. از روزهای اخیر طوفان‌های شدید۱۲۰روزه زابل آغاز شده و در برخی ساعات غلظت ذرات معلق در هوا تا۶۰برابر حد مجاز رسیده است. این در حالی است که شاخص کیفیت هوا در این حالت۲۰ برابر حد مجاز و هفت برابر حد بحرانی است. روز گذشته علی عابدینی در این باره اظهار کرد: در اوایل صبح پنج شبنه دید افقی در شهرستان زابل به ۱۵۰متر رسید و بسیار غلیظ بود، در حال حاضر دید افقی در این منطقه هزارمتر است و شرایط عمومی و تنفسی مناسبی در زابل وجود ندارد.

او با بیان اینکه شرایط گرد و غبار کشور حداقل طی سه روز آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در روزهای آینده شرایط گرد وغبار بدتر از این نخواهد بود.. به گزارش ایسنا، به گفته او در سال‌های کم‌بارش و با خشک بودن دریاچه هامون، این شرایط حادتر می‌شود و این بادها می‌توانند گرد و خاک بیشتری تولید کنند.

۱۲روستای ریگان در محاصره طوفان

فرماندار ریگان گفت: در ریگان ۱۲روستا در محاصره طوفان شن قرار گرفته است. امین باقری با اشاره به اینکه ریزگردها باعث کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان چابهار شده است، بیان داشت: در صورت تداوم این مسیر مسدود خواهد شد. او گفت: بیش از۱۲روستا در شهرستان ریگان در محاصره شدید ریزگردها قرار دارند که این امر بر مشکلات تنفسی اهالی این روستاها افزوده است. به گزارش مهر،‌ او تصریح کرد: در صورت مهار نشدن ریزگردها شرق استان متروکه خواهد شد.

۱۱ هزار نفر در طوفان شن آسیب دیدند

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع حادثه طوفان شن در چهار شهرستان در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۲هزار ماسک میان حادثه‌دیدگان توزیع شده و امدادرسانی همچنان ادامه دارد. سید مصطفی مرتضوی افزود: چهار شهرستان زابل، زهک، هیرمند و نیمروز درگیر وقوع طوفان شن شده که۱۱تیم امدادی از پیش از ظهر پنج شنبه مشغول امدادرسانی به حادثه‌دیدگان شدند. به گزارش فارس، او خاطرنشان کرد:۱۱هزار و ۵۰حادثه‌دیده درحال حاضر توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شده و عملیات کمک به آسیب‌دیدگان همچنان ادامه دارد.